yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Thursday, April 12, 2012

GAMBAR PERBEZAAN KUBUR ORANG MELAYU & ORANG ARAB SAUDI:

530297_202778296491842_100002790182633_246310_1237480882_n.jpg (589×257)

Sunnah lebih penting atau adat?


2 comments:

Anonymous said...

salam..(bacalah sampai habis insyaallah tak rugi)

sebagaimana setiap binaan (bangunan atau apa2 je)..perlukan lantai@sandaran yg betul utk dirikannya..(jika salah ianya roboh.)

agama juga ada lantai@sandarannya..

jika agama dibina atas lantai@sandaran yg tak betul ia akan runtuh(tak jadi..)

contoh..
"nanti mak mentua aku datang baru aku pegi solat jemaah lah" ..sandarkan agama pada manusia..(agamakah ini?)

"nanti aku ada masa aku solatlah"..sandarkan agama pada masa..(agamakah ini?)

"keluar dgn makwe aku karang,kenalah aku solat,kalau tak solat ape pulak dia cakap nanti"..sandarkan agama pada manusia(agamakah ini?)

"nanti aku berkuasa aku akan tegakkan agama"..sandarkan agama pada kuasa..(agamakah ini?)

sandaran2 berbentuk "makhluk" adalah sandaran yg salah utk agama..agama tak dapat dibina diatasnya..agama hanya boleh dibina atas IMAN..

SEBAB TU NABI TEGAKKAN AGAMA MELALUI DAKWAH IMAN@TAUHIDKAN ALLAH(allah maha kuasa makhluk takda kuasa)..

nabi tak cari kuasa dulu baru dakwah,sebab allah la sandaran agama bukan kuasa..

nabi sandarkan agama terus pada allah..inilah agama..

kalau sandarkan agama pada "masa","mak mentua","kuasa"..agamakah ini?atau dunia kah ini?..

kenapa pas tak berjaya2 bina agama..?sebab mereka nak bina agama atas kuasa..
carilah kawan2 kita yg cuba bina agama atas sebab makwe dia..
tengok samada dia berjaya ke tak..

salam n walahuaklam,insyaallah cukuplah sampai sini perkongsian kita..SESUNGGUHNYA KEJAYAAN MANUSIA DAN JIN HANYA ADA DLM AGAMA ALLAH DGN CARA@SUNNAH NABI SAW..jgn siarkan ye.
(....kenapa umno pun tak berjaya bina agama,PADAHAL DAH ADA KUASA?sebab bukan kuasa yg buat agama tegak....TAPI ALLAH.kalau kuasa boleh tegakkan agama dah lama umno berjaya....)

otaklunyai said...

kubo cina kat m'sia cam na plak... sapa yg bagi tanah utk org cina buat kubo luas2... kenapa kat singapo mayat cina boleh bako jer... persoalan nya sapa yg pi jual tanah2 melayu utk buat kubo cina... cuba tanya amno laknat tentu mereka tahu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)