Wednesday, October 12, 2011

GAMBAR BALASAN 'ON THE SPOT' YANG MANUSIA INI DAPAT KERANA MENZALIMI BINATANG.




Padilla Ditusuk Tanduk Lembu Dari Rahang sehingga Tembus Ke Mata.

Seorang matador buta sebelah mata dan kini dalam keadaan kritikal selepas ditanduk lembu jantan semasa sukan laga lembu yang penuh kekejaman itu. Sukan ini telah didesak diharamkan di Barselona . Lembu jantan ini telah menusuk ke muka matador Juan Jose Padilla dari rahang dan tembus ke mata dengan disaksikan oleh 20, 000 penonton.

Gambar menunjukkan seorang matador ditanduk seekor lembu jantan menyebabkan dia mengalami kecederaan teruk pada mukanya.

Tanduk haiwan seberat 679 kilogram itu menembusi muka Juan Jose Padilla, dari rahang bawah hingga ke lesung matanya dan timbul di sebelah biji matanya yang tersembul.

Kejadian berlaku selepas Padilla tergelincir ketika melakukan persembahan di gelanggang di Zaragoza, Sepanyol.

Dia dikejarkan ke hospital dengan mukanya berlumuran darah sambil dia meraung: “Saya tidak boleh melihat. Saya tidak nampak apa-apa.” Padilla, 39, menjalani pembedahan selama lima jam selepas cedera teruk pada mata, tulang, otot dan kulit muka.

Doktor, Simon Sanz dan Nadal Cristobal berkata, pakar bedah menggunakan kepingan titanium dan jejaring untuk membentuk semula muka matador itu.

Pembantu gelanggang, Vincente Yesteras berkata, Padilla bernasib baik kerana tanduk lembu itu tidak menembusi otaknya.-DM

Sumber : my Metro

N'N:Bagi mereka menyeksa binatang itu sebagai hiburan, maka rasakan bagaimana bila ia berlaku sebaliknya.....

4 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yob,

'Sukan' bodoh dan kejam ni dah berkurun2 berjalan di Eropah ni, mana gi aktivis hewan diorang? Kalau orang Islam punya kes, sibuk hingar!

Na'im Nikmat said...

kalau orang Islam yang buat dah lama kena kutuk dengan media besar Kafir kut....

lovehijau said...

Salam ziarah, haiwan makhluk Allah yang perlu dihormati,bukannya diseksa,tetapi kalau Hari Raya Korban keluarlah sepanduk dari barat kecam Islam,menuduh Islam menzalimi haiwan,memang ironi....
Bagaimana Nak Tukar Favicon Bagi Blogger

Unknown said...

Saya sokong komen love hijau