Tuesday, September 27, 2011

Kenyataan Paling Bangang Daripada Seorang Blogger UMNO Yang Pernah Aku Dengar..

http://4.bp.blogspot.com/-Nz-EgbGlb6M/ToF8agouWnI/AAAAAAAAA0s/5uuDayxZN5E/s1600/taiping%2Bmali.JPG

"Halalkah mereka menggunakan jalanraya yang dibina oleh perancangan Umno untuk kemudahan rakyat.

Halalkan ubat-ubat dari pada klinik dan hospital yang telah dirancangkan oleh Umno Bn untuk memberikan perkhidmatan dan menjaga kesihatan rakyat" - Taipingmali.

Dan ini aku pula nak tanya:

Adakah UMNO/BN itu tuhan sehingga manusia wajib bersyukur di atas pemberian jalanraya,ubat-ubatan, sedangkan itu adalah tanggungjawab kerajaan yang memerintah?

Dan nak tanya lagi kepada blogger itu, daripada manakah sumber duit untuk membuat jalanraya dan membekal ubat-ubatan kalau bukan daripada cukai yang dibayar oleh rakyat?

Dan soalan terakhir halalkah duit gaji seorang wakil rakyat jika undi yang dimenanginya hasil daripada undi hantu,undi pos & undi warga asing?

kenapa seorang Cikgu boleh keluarkan kenyataan bangang seperti itu?

Selanjutnya

2 comments:

Anonymous said...

mamat ni rupa nya , macam kenai......patut la..statement dia meraban semacam..baru aku tau..tipah tertipu selama ni.

jawapan bodoh untuk si bangang said...

tak pakai akai mcm haiwan.buat pengetahuan blogger ni mak bapa aku bayar berbagai cukai.kerajaan yg ada hanya menguruskan semua cukai berkenaan termasuklah membina jalanraya,hospital sekolah atau apa saja pembangunan.jadi tak timbul aku atau mak bapa aku guna bn punya harta.memang sawan khinzir blogers ni.