Monday, July 18, 2011

Tak Payahlah Tunjuk Perangai Buruk Korang Ni Depan Orang Ramai....


sumber : stomp.com.sg


N'N:Meluat ok........

Ada komen kata saya tak perlu tunjuk gambar seperti ini kerana ianya berlaku di Singapura, adakah jika kemungkaran yang berlaku kita hanya perlu fokus pada kemungkaran di negara kita sahaja. Tidakkah jika kita memaparkan sikap buruk ini sekurang2nya anak muda yang Muslim dan juga non-muslim kita tahu bahawa orang sekeliling yang nampak benda itu sebenarnya meluat dengan perbuatan yang mungkar seperti itu.

DARIPADA Abu Said katanya:
Aku mendengar Rasulullah (s.a.w.) bersabda: siapa yang melihat (dan tahu) sebarang kemungkaran, maka hendaklah diubahkannya dengan tangannya (kuasanya), kalau tidak berkuasa, maka (ubahlah) dengan lidahnya, dan kalau tidak mampu juga, maka ubahlah dengan hatinya, dan itulah selemah-lemah iman (HR Muslim).

Di Malaysia juga ada LRT, dan tidak mustahil jika perkara ini boleh berlaku di negara kita. Dengan sikap pemimpin yang sekular ini semua ini tidak mustahil sama sekali....

2 comments:

ummuabdullahsyaakir said...

As salam,maaf menegur...dan sepatutnya penulis blog ni tak perlu menunjukkn dan sebarkn lagi di blog.itu msalh msyrkt sngapore,jadi biar mereka yg ambil tahu.

Anonymous said...

Salam, saya rasa tak salah jika disebarkan selagimana ianya 1 ) memang berita sahih & 2 ) sebagai tauladan.

Memang ini terjadi di Singapura. Namun pengajarannya ialah 10 atau 15 tahun dahulu, perkara mcm ni tak boleh dilihat.

Sekarang dah ada.

Persoalannya ialah adakah masyarakat Malaysia akan menjadi mcm masyarakat Singapura ?

Yang sedihnya walaupun Malaysia sebuah negara yang majoriti rakyatnya beragama Islam dan perlembagaan negara mengikhtiraf Islam sebagai agama rasmi, namun gejala sosial masih berleluasa.

Anak-anak muda yang tidak kenal halal haram bukanlah masalah masyarakat sekular sahaja mcm Singapura tetapi juga di Malaysia.

Mana UMNO yang konon-kononnya memperjuangkan Islam ? Mana Perkasa ? Mana Ismi ?