Thursday, June 3, 2010

Hadiah Untuk Terus Menyokong BN:10 tahun jambatan tak siap siap di Sarawak

"Penduduk kampung yang majoritinya dari kaum Bidayuh itu masih menunggu sebuah jambatan gantung seperti yang dijanjikan kira-kira 10 tahun lalu. Masalah yang lebih membimbangkan apabila berlakunya banjir di kawasan itu kerana penduduk tinggal di seberang sukar untuk memindahkan barang-barang ke tempat lebih selamat.

TAGIH JANJI

Utusan Malaysia 3 Jun 2010

Penduduk Kampung Selampit masih menggunakan perahu tambang untuk menyeberangi sungai ketika tinjauan jurufoto Bernama di kampung itu dekat Lundu di Kuching, semalam.


Penduduk kampung yang majoritinya dari kaum Bidayuh itu masih menunggu sebuah jambatan gantung seperti yang dijanjikan kira-kira 10 tahun lalu.


Tinjauan mendapati hanya beberapa konkrit kecil ketika kerja-kerja membina tapak jambatan yang sudah terbiar sejak sekian lama.Kira-kira 1,250 penghuni dari 250 keluarga mendiami kampung yang terletak di seberang sungai itu dan terpaksa menaiki perahu tambang dengan bayaran antara RM0.20 sen hingga RM0.40.


Masalah yang lebih membimbangkan apabila berlakunya banjir di kawasan itu kerana penduduk tinggal di seberang sukar untuk memindahkan barang-barang ke tempat lebih selamat.Sumber

No comments: