Friday, December 4, 2009

Peruntukan surau ditarikbalik oleh 'tangan ghaib'?

Peruntukan kepada Madrasah Nuruk Hidayah di Kg Pengkalan Gate Tambahan sebanyak RM50,000 untuk menaiktaraf serta membesarkan surau serta sekolah agama rakyat yang terletak dibawahnya telah ditarik balik.

Persoalannya kerana apa?

Ada yang berkata kerana Dato Seri Nizar bertandang untuk Solat Hajat kesana tempohari. Oleh kerana itu, peruntukan sebanyak RM50,000 itu telah ditarik balik atas desakan 'tangan-tangan ghaib' yang tidak senang dengan perkembangan di Kg Pengkalan Gate Tambahan itu.

Inilah akibatnya apabila institusi keagamaan juga dicampuri dan dimonopoli oleh kuasa politik yang rakus dan mengaku beragama Islam.(Sumber)

4 comments:

Unknown said...

Rupanya ada juga ejen2 Fremason Yahudi dlm Malaysia ni.

anakmuaallaf said...

Salam Na'im,
Apa punya zalim puak jahil ni.Sekolah ugama tu bukannya hak DS Nizar.
Apakah kerana DSN solat disitu kena tarik balik peruntukan.
Mangkuk hayun punya tangan ghaib.Kenapa tak suruh cangkul sekali tapak kaki DSN??Takut dengan bayang-bayang sendiri...

Na'im Nikmat said...

Salam Ijoks&Akak,
Saya pun xfaham dengan UMNO ni mereka terlalu taksub dengan kuasa hingga terlupa yang mereka telah menzalimi orang..bila matlamat menghalalkan cara manusia boleh berubah menjadi zalim..dosa&pahala diketepikan mereka lupa mereka akan mengadap yang Maha Esa ALLAH S.W.T pada hari penghakiman Agung nanti.....

Ayid said...

Salam N aim,

Tak paayah faham dng UMNO harpaq tu.
Kaum ini kalau meninggal kita boleh ziarah aje atas konsep hablum minarnas. Lain tak payah buat bia orang dia yang sama pegangan dengan dia yang uruskan.

Hidup tak mahu solat, mati nak di solat pula. Sampai bab solat hajat pun jadi isu. UMNO memang suka buat macam gitu, sebab anak mereka tak ada sekolah kat sekolah agama
itu mereka tak hairan. Hancor UMNO