Saturday, December 7, 2019

TANGAN BAYI LUKA DAN MEMBENGKAK AKIBAT JARUM SUNTIKAN , STAF HOSPITAL PULA CUBA SEMBUNYIKAN KEJADIAN DARIPADA PENGETAHUAN PENGARAH?





Berikut adalah perkongsian daripada pengguna facebook Azlindainda Azlindainda:


Keadaan semasa setakat hari nie....menyirap lak aku bila dapat tau doktor n staf kat GH Kulim nie cuba elakkan Pengarah Hospital sampai ke katil anak sepupu aku nie....

Nak ja aku viral kan benda nie....

Bikin panaih hati....

Hangpa semua tolong share sat bagi benda nie sampai ke pengetahuan Menteri Kesihatan Malaysia...

Jasa baik hangpa semua amat dihargai...

#WKPT

Sumber: Fb Waris Kelantan, Pahang & Trengganu

Bayangkan perkara ini terjadi kepada bayi kita.

Melihat kepada printscreen tersebut,  ibu kepada bayi malang itu, Siti Rohayu Abdul Shukor mengatakan insiden itu terjadi akibat jarum suntikan.

Aku tak tahu nak cakap apa. Sebelum ini tular kes bayi yang dicucuk lebih sepuluh kali pada tangan kerana jururawat tidak tahu cara yang betul untuk mengambil sampel darah daripada tangan bayi.

Kita semua sedia maklum tubuh badan bayi adalah sangat sensitif.

Bayi-bayi di hospital kerajaan ini dilihat seolah-olah macam jadi bahan eksperimen pula bagi jururawat-jururawat yang tidak mahir.

Yang lebih panas lagi apabila staf terbabit cuba sembunyikan kejadian itu daripada pengetahuan pengarah Hospital.

Aku harap pihak Hospital terbabit segera menjalankan siasatan terperinci dan tindakan tegas perlu diambil supaya insiden seperti ini tidak berulang.

Kejadian difahamkan berlaku di Hospital Besar Kulim.

No comments: