Wednesday, October 23, 2019

RAMAI PEMIMPIN, AHLI DAN PENYOKONG AMANAH KOYAK LEPAS DENGAR PENDAPAT DR.MAZA INI.


Saya Kagum Melihat Kesetian Amanah Terhadap DAP.

Foto-Malaymail

Dalam satu wawancara dengan pendakwah kontroversi Muhammad Zamri Vinoth Kalimuthu, beliau berkata Amanah dilihat mengikut pendirian DAP dalam pelbagai isu dan berdiam diri daripada mengulas isu yang dikaitkan dengan masyarakat Islam.

“Kelihatannya Amanah akan senyap atau mencari alasan untuk membelanya (DAP) secara langsung atau tidak langsung.

“Saya juga kagum kerana saya tidak melihat isu-isu yang merunsingkan umat Islam, mereka keluarkan pandangan walaupun kadang-kadang isu itu ada kepentingan untuk PH,” katanya.

Asri memetik kontroversi pengedaran komik Inisiatif Jalur dan Laluan dan penangkapan individu yang didakwa ada hubungan dengan Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE), mengatakan tiada apa-apa yang didengar mengenai perkara itu.

“Tetapi Zakir Naik, kita (dengar). Mereka serius hampir sama dengan kenyataan DAP,” katanya ketika ditanya Zamri jika masyarakat Islam boleh mempercayai Amanah.

Asri juga berkata beberapa pemimpin bukan Islam PH, terutamanya dari DAP, mengubah sikap mereka selepas berkuasa. Beliau menggambarkan mereka sekarang sebagai “tergopoh-gopoh” dengan bersikap tegang terhadap umat Islam.

“Apabila mereka memperoleh kuasa, sikap mereka menjadi sangat berbeza. Kenyataan yang dikeluarkan setiap hari semuanya seolah-olah dalam permusuhan dengan masyarakat Islam, yang tidak berniat menjadi musuh pada awalnya.”

Katanya, beliau juga merupakan pengkritik lantang kerajaan Barisan Nasional dan menyokong perubahan dalam pentadbiran.

Beliau juga berkata beliau mempunyai hubungan mesra dengan DAP sebelum pilihan raya umum ke-14, sambil menambah bekas ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng pernah menjemput beliau berkhidmat di bawah kerajaan negeri itu.

Beliau berkata kritikan adalah penting untuk memastikan kesilapan yang lalu tidak berlaku lagi, dan memberi amaran kepada rakyat agar tidak mengikut kerajaan atau mana-mana parti politik secara membabi buta.-FMT

Berikut adalah beberapa komen yang aku kutip:





Bertenanglah, Dr.Maza ni semua parti pun beliau pernah kritik dan nasihat jadi tak perlulah koyak sangat tetapi ambillah kata² beliau sebagai pedoman.


No comments: