yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Saturday, October 10, 2015

JANGAN PANDANG RENDAH ORANG JUAL NASI LEMAK OK...


7 comments:

Anonymous said...

Income tax personnels... Please take note.

Anonymous said...

belajar betul betul dalam bab agama bab dunia baru betul itu nasihat
kalau tidak jadilah kita penerus jenerasi tak paham ayat ayat Quran
macam mana nak hidup sebagai orang Islam yang baik
walau dilahir Islam kena belajar bab agama Islam kalau tidak bila dah besar jadi pengikut nenek moyang saja lah

Anonymous said...

Klu jual nasi lemak di bandar atau kaw perumahan memang bole kaya. Syaratnya majlis bandaran tak kacau. Klu tak, duit untung habis bayar saman dan duit kopi.

Anonymous said...

Ya BETUL...Jangan pandang rendah org jual nasi Lemak. Tapi JANGAN pandang tonggi org pakai Alphard atau Perdana. Kereta tu hiasan dunbia sahaja, tak ada duit boleh bubat RIBA 100%. Dunia selalu menipu kita, ALLAH tak pernah TIPU. Jangan "tergoda" dengan hiasa dunia.

Anonymous said...

Dia pesan kat anak belajar pandai2, nanti tak jadi macam mak, tak pandai masak nasi lemak, terpaksa beli malam2.

Anonymous said...

sembilan dari sepuluh cabang rezeki adalah dari berniaga... tapi bukan semua ada bakat dan kebolehan berniaga (kita sendiri tengok berapa ramai yang menjadi lebih susah selepas menjadi ahli perniagaan bila bisnes tak menjadi ) - seperti kata seorang apek yang saya kenal sejak saya bebudak lagi, meniaga perlu ada satu disiplin yang teguh - disiplin berhubung pengendalian wang

Anonymous said...

Yang penting dan mulia ialah orang itu membayar zakat dan cukai pendapatan sebagai satu tanggung-jawab. Kalau mampu pakai Alphard, tentu dah masuk golongan orang kena bayar cukai. Dah bayar ke?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)