yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Saturday, December 21, 2013

RAKYAT MALAYSIA CONFIRM SAKIT HATI BILA TENGOK GAMBAR NI...


Cer korang bacakan. Berapa jumlah duit roadtax kereta Thailand ni kerajaan Thai kenakan?

Mari lah teka...

Aku tanya owner dia.. dia cuma bayar cukai tu masa kereta tu baru kluar kedai aja. Lepastu sampai kereta tu reput tak payah lagi bayar roadtax.

Kat negara kita yang .. he he he.. macam nak maki jer.. sabar.. sabar..

4x4 macam keta tu.. untuk kereta deasel 3.0 .. cukai jalan untuk setahun lebih kurang RM1640.

Tu baru cukai setahun. Belum lagi insurance.

SUMBER:KING JASON

1 comment:

Anonymous said...

(1)yang bekal pelekat roadtax utk JPJ malaysia tu syarikat kroni proksi. (2)klu roadtax habis tempoh setengah anggota pdrm depa tahan kenderaan dpt cari makan lo....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)