Wednesday, July 27, 2011

AKU MERAYU, TOLONGLAH JANGAN HINA ISLAM MACAM INI.


N'N: Bukan untuk membuka aib tapi untuk dijadikan pengajaran supaya tidaklah berlaku begini lagi baik dinegara jiran mahupun di negara kita.(Memalukan Islamlah)

Saidatina Aisyah r.a meriwayatkan, saudaranya iaitu Asma’ binti Abu bakar pernah masuk di rumah Nabi dengan berpakaian jarang sehingga tampak kulitnya. Kemudian baginda SAW berpaling dan mengatakan:

“Hai Asma’! Sesungguhnya seorang perempuan apabila sudah haidh (cukup umurnya), tidak patut diperlihatkan tubuhnya itu, melainkan ini dan ini — sambil ia menunjuk muka dan dua tapak tangannya.” (Riwayat Abu Daud)

4 comments:

Yong said...

Dia ikat kain kat kepala bukan bertudung, tapi nak elak panas dan guna lap peluh je. Takde kena mengena dengan tutup aurat. Lelaki ke pompuan Yong pun tak jelas.

Anonymous said...

ini yang buat Ustazah Rosmah marah ni..Kan dia suruh memakai pakaian yg menutup aurat...

Anonymous said...

http://blogserius.blogspot.com/2010/12/serius-indon-lol-wtf-is-this-shit.html

Benda ini berlaku semasa sukan asia di China dan pelari marathon itu berasal dari negara Indonesia seorang wanita. lihat link diatas.

Anonymous said...

Gambar nih telah diedit....jika anda tgk betul diantara bahu dan tudung terdapat kecacatan disitu.....ada pihak sengaja membuat provokasi diatas perkara nih.....