Monday, March 2, 2020

APABILA ORANG CINA SENDIRI PERTIKAIKAN SEKOLAH VERNAKULAR.

Foto-Facebook


Joseph Wong:

Menteri Pendidikan, Sila Baca Sekolah cina HANYA akan melahirkan lagi ramai Cina yg PEMIKIRAN berlainan dan lama kelamaan akan menjadi pemikiran Komunist jugak sebab pengajaran mereka.
(Terutama Menengah Cina)

Anak bongsu saya boleh dijadikan sebagai bukti sebab saya hantar dia masuk ke sekolah cina,sekarang pun dah masuk darjah 6.

Saya rajin mengajar dia bahasa melayu tetapi masih belum dapat masuk kedlm otaknya sebab PEMIKIRAN pun telah ditetapkan selepas belajar di SRJKC selama 6thn.

TIDAK bergaul dgn bangsa lain, Jumpa bangsa lain pun masih mengunakan bahasa cina dan Lagu Negara pun tak erti nak nyayi...( Majoriti murid SRJKC)

Ramai org pun terkejut sebab ayahnya(Saya) yg fasih bahasa melayu tetapi anaknya tidak.

Anak sulong saya yg belajar disekolah kebangsaan pulak SEBALIKNYA. Kalau hanya ada sekolah kebangsaan sahaja diMalaysia, PEMIKIRAN dan isu perkauman tidak akan menjadi masalah  lagi dimasa yg akan datang.

Kalau betul2 nak Satu Malaysia , HENTIKAN shj sekolah VENUKULAR.


No comments: