Thursday, October 24, 2019

TERKINI: PENGARANG KOMIK PROPAGANDA LETAK JAWATAN CEO.

Foto-Superman Hew

Bekas aktivis DAP yang juga pengarang Komik BRI atau Inisiatif Jalur dan Jalan Hew Kuan Yau yang dikritik susulan komik didakwa berunsur propaganda meletakkan jawatan sebagai ketua pegawai eksekutif Majlis Perniagaan Bersama China-Malaysia (JBC).

Beliau berkata keputusan itu untuk memastikan operasi majlis itu berjalan dengan lancar. Pengumumannya itu susulan bantahan berterusan terhadap komik tulisannya.

Dalam kenyataan rasminya dia meletak jawatan bagi memastikan operasi JBC lancar, dan telah menyerahkan surat peletakan jawatan kepada pengerusi Tan Kok Wai.

Perletakan jawatan berkuat kuasa serta merta dan keputusannya adalah muktamad, katanya dalam kenyataan. - Ameno world

Aku melihat perletakan jawatan dia ini mungkin susulan kecaman yang berterusan pemimpin PH sendiri dan pembangkang.

Mungkin untuk menyelamatkan imej PH maka keputusan itu terpaksa dibuat.

Walaupun dia mengaku telah keluar daripada DAP namun hubungan dan kerjasamanya dengan DAP masih utuh berikutan penghasilan komik propaganda yang kata pengantarnya ditulis oleh Lim Guan Eng sendiri.

Kemudian berlegar pula gambarnya memberi komik propaganda sebagai cenderahati kepada Tim.Men. Pelajaran yang juga seorang pemimpin DAP.

Aku cuma harap peristiwa ini boleh dijadikan pengajaran kepada kita semua agar berhati² dalam menyentuh sensitiviti khasnya perkara² yang bercanggah dengan perlembagaan negara.

No comments: