Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, May 23, 2018

BUAT PERTAMA KALINYA RAKYAT MALAYSIA MUNGKIN BOLEH BERBANGGA DENGAN KERAJAAN...


4 comments:

Anonymous said...

Katun punya cerita soal gaji/elaun asas ni,
Sebetulnya dia orang ada pendapatan lain, mcm2 elaun lagi ada, aku dgr setiausaha kpd setiausaha menteri cakap biasa la boss dia (su/politik) buat tuntutan itu ini cecah ratusan ribu ringgit sebulan, gaji mmg la tak seberapa bos dia tu tapi yg lain2 tu yg byk. Tu zaman madey jadi pm4 dulu.
Cuba la korang tgk lge bayar yg tunai utk banglo tu brapa? Berapa sgt gaji km dia, jadi takusah lebih2 la cerita soal gaji menteri ni..byk lagi pendapatan mereka yg irang awam tak nampak...
Tu belum dikira sekiranya ada adengan songlapmenyonglap, kalau ada la...posa2 taknak tuduh siapa2.... sama2 paham la....
Haduih...

Anonymous said...

terasa bangga saat nih jadi rakyat Malaysia

Anonymous said...

pakcik naim,
kite ni hutang berlambak sape nak bayar..alangkah elok kalau kite sama2 sumbangkan sesuatu untuk kurangkan hutang negara.

Anonymous said...

saya tetap tak percaya kat orang yang masih ada kes yang belum diselesaikan. Allah nak menguji orang Islam di Malaysia sekarang ni. Bab hutang tu bukan bayar lump sum, kena bayar ansuran as per agreed term (manipulasi hutang negara). Jadi pemimpin tak boleh kumpul harta, itu salah dari segi tatasusila. Saidina Abu Bakar ra lepas dilantik menhaji Khalifah pun kena sound sebab nak pergi berniaga, untuk urusan keluarga Baitulmal bagi dia elaun secukup rasa je.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)