Sunday, July 3, 2011

Bukan Semua Orang Suka Jururawat Seksi, Banyak Yang Menyampah.

Pesakit mengeluh jururawat terlampau seksi.....




TRIBUNNEWS.COM - Jururawat yang memperlihatkan belahan payudara dan mengenakan skrit pendek akan dikenakan denda demikian peraturan yang dikeluarkan lembaga kesihatan Inggeris, NHS, dan dikutip Daily Mail,

Peraturan ini dikeluarkan oleh lembaga East and North Hertfordshire NHS Trust setelah mendapatkan keluhan dari para pesakit.

Peraturan berjumlah enam halaman ini akan berlaku ke 5.000 klinik dan staf tanpa seragam kerja di empat RS antara lain Lister Hospital di Stevenage dan Queen Elizabeth II Hospital di Welwyn Garden City. Hal ini dilakukan agar para perawat kembali ke tugas utama mereka sebagai kaum profesional dan konsisten mengenai imej yang mereka sopan.

"Para staf ini tak akan mengenakan seragam yang mengeliminasi semangat dari kebijakkan dan cara berpakaian yang memperlihatkan perut, dada, dan juga belahan payudara yang sangat lebar," demikian bunyi isi kebijakkan tersebut.

"Seluar pendek, jins, legging, dan juga skrit pendek tak diperkenankan (digunakan perawat)," demikian kelanjutan isi peraturan tersebut.


Sumber


N'N:Tutuplah auratmu sebelum auratmu ditutupkan.......

3 comments:

Mohamadazhan.com said...

pakaian nurse sekarnag memang tak sopan sgt...tak islamik...

Na'im Nikmat said...

Betul pakaian mereka terlalu menampakkan susuk badan. Samada mereka terpaksa berpakaian sedemikian ataupun mereka suka berpakaian sedemikian.......

Yu. Syamz said...

kalau atasan pandai mengawal bawahan..nescaya selamatlah dari segala mcam kesulitan..:)..
perlunya pihak atasan yang beriman dan bertaqwa..