Nuffnang

Innity

Innity

Saturday, December 21, 2013

RAKYAT MALAYSIA CONFIRM SAKIT HATI BILA TENGOK GAMBAR NI...


Cer korang bacakan. Berapa jumlah duit roadtax kereta Thailand ni kerajaan Thai kenakan?

Mari lah teka...

Aku tanya owner dia.. dia cuma bayar cukai tu masa kereta tu baru kluar kedai aja. Lepastu sampai kereta tu reput tak payah lagi bayar roadtax.

Kat negara kita yang .. he he he.. macam nak maki jer.. sabar.. sabar..

4x4 macam keta tu.. untuk kereta deasel 3.0 .. cukai jalan untuk setahun lebih kurang RM1640.

Tu baru cukai setahun. Belum lagi insurance.

SUMBER:KING JASON

KURANG AJAR BETUL BUDAK NI!!! ORANG TUA PUN DIA NAK BELASAH...

Perbualan di sebuah warung kopi di sebuah Felda. Seorang pak cik leka membelek akhbar Utusan Meloya sambil hisap rokok daun di sebuah meja. Datang seorang anak muda duduk di hadapannya sambil memesan segelas air dari tokeh warung. Dialog seterusnya...

Anak Muda: Assalamualaikum, Pak cik

Orang Tua: Waalaikum Salam...(sambil terus belek akhbar utusan dan geleng2 kepala)

Anak Muda: Nape pak cik geleng2 kepala tu? Ada berita buruk ke pak cik akhbar hari ni?

Orang Tua: (letak akhbar, hirup kopi dan memasang rokok daunnya) Ermm..aku pelik dengan Pembangkang ni...Semua yg Najib buat semua salah...Naik harga gula utk kebaikan rakyat pun mereka bantah...pelik betul!! Gula tu memang penyebab kencing manis...memang patut dinaikkan pun..

Anak Muda: Ohh...pasal tu. Abis tu, pak cik setuju ke gula dinaikkan 35 sen?

Orang Tua: Memang setuju asalkan rakyat kita terjaga kesihatannya. Najib bagus..ambik berat hal rakyat.

Anak Muda: Pak cik sekarang ni ada alami sebarang penyakit tak? (Sambil hirup teh yang baru sampai)

Orang Tua: Pak cik sejak dulu memang kurang minum manis2 ni. Sbb tu pak cik takde kencing manis. Jadi langkah najib tu tepat lah..

Anak Muda: Penyakit apa yang Pak Cik ada sekarang ni?

Orang Tua: Cuma darah tinggi je lah...kencing manis memang takde...

Anak Muda: Cehh..tak adil Najib ni. Sian orang macam Pak cik ni...

Orang Tua: ehhh...nape pulak?

Anak Muda: Kenapa dia hanya jaga orang kencing manis je...abis tu darah tinggi macam mana pulak? Patutnya Najib naikkan harga garam juga....baru adil..Dalam masakan yg paling banyak orang guna adalah garam bukan gula...

Orang Tua: Aaahhh...ko memang sengaja nak cari salah Najib...Aku dah kata pembangkang macam tu...cari salah je pandai...semua nak komplen...kasi BR1M sapu gak!! (sambil jeling tajam kat Anak Muda)

Anak Muda: Ehhh...BR1M? Saya boleh kasi Pak Cik BR1M bukan setahun sekali...setiap bulan saya boleh kasi pak cik? Sebut saja pakcik nak berapa? Setiap bulan saya boleh kasi pakcik...betul ni, bukan main2..

Orang Tua: Eleehhh...ko nak kasi aku BR1M? hahaha...rokok pun beli batang...hahaha (sambil ketuk2 meja..)

Anak Muda: Serius ni pakcik...Pakcik sebut je berapa BR1M pakcik nak...saya boleh kasi tiap2 bulan!! Bukan setahun sekali macam Najib tu. Ni hah...(sambil tunjuk pada tokeh kedai yang mendengar perbualan) Pak Ali tokeh kedai ni boleh jadi saksi...cakap lah, berapa BR1M pak cik nak dari saya tiap2 bulan?

Orang Tua: Ok..ok..(sambil berdiri nak marah). Aku tak mahu banyak dari kau. Kau kasi aku tiap2 bulan hanya RM 100 je. Boleh? Hahahaha...baru nak hidup dah nak tunjuk pandai ngan aku...

Anak Muda: Alaaa...nape sikit sangat Pak Cik mintak? Up la sikit....

Orang Tua: Tak payahhhhh....ko kasi aku seratus ringgit je sebulan cukup lahh...jangan berlagakkk!!

Anak Muda: Ok, baiklah. Saya akan kasi pakcik tiap2 bulan seratus ringgit....tapi dengan satu syarat...

Orang Tua: Laaa...syarat apa pulak? Mana boleh syarat2 plak...nak kasi..kasi je lahhh...Jangan nak belit2...

Anak Muda: Memang la ada syarat. Najib pun camtu...sebelum dia umum nak kasi BR1M, sebelum pilihanraya dia kata...undi BN..kita kasi BR1M...kita naikkan jumlah BR1M...itu kira macam syarat la tu...

Orang Tua: Ok lahhh...apa syaratnya?

Anak Muda: Syaratnya, setiap hari pakcik kasi saya lima puluh ringgit...cukup sebulan saya kasi pakcik BR1M seratus ringgit, amacam? Setuju?

Orang Tua: Woiii...ko ingat aku bodoh ke? Ko ambik duit dari aku tiap2 hari lima puluh rtinggit, sebulan ko kasi aku seratus? Ko ingat aku ni bodoh sangat? Ko guna duit aku, bayar pulak kat aku hanya seratus? Ko untung pulak lagi....jangan nak bodohkan aku...aku tak la bodoh sangat ok..

Anak Muda: Haaaa...kalau tak bodoh baguslah!! Macam tu lah Najib punya cara kasi BR1M, tau tak? Hahahaha... (sambil bangun dari kerusi menuju ke tokeh kedai untuk bayar minuman)

Orang Tua: (terkebil2 sambil pandang Tokeh Kedai yang ketawa besar) Kurang ajar budak nihhhh....!!!

THE END!!

SUMBER: FB BOB KHAIRUL

Friday, December 20, 2013

BERANI BETUL BUDAK KECIK NI CARI PASAL DENGAN BINI2 PEMIMPIN UMNO (GAMBAR)

Tahukah anda?

Tahukah anda?

Aku duduk dlm rumah bosan,okay bukalah Tv, TV biasa je tiada Astro,Buka TV1 kutuk PR,buka
TV2 kutuk PR,Buka TV3 perghhh lagi hebat kutuk PR...

hurmmm nak masuk Astro lah,masuk 27hb (masuk Free) dah masuk Astro satu cerita,188X ulang
tayang... Sampai 28hb TV jadi gelap,(ni mestikena potong ni), angkat Fone call astro, encik, kenapa tv saya
jadi gelap? astro jwb Encik kena byr bil dulu baru boleh cerah, Aku ckp xboleh tunggu cukup bulan ke baru potong.. 27hb belum dpt gaji... Astro ckp encik masuk 27hb, mesti 27hb bayar, (kejamnye)
okay takpelah,TV gelap smpai 30hb gaji aku byr... tiba2 time nak byr kena denda Rm20 (penyambungan) n cukai 6%, perghhh kalau tiap2 bulan mcm ni masyakkk! Tiba2 teringat kata menteri, "kalau taksuka Astro,Tgok tv biasa", Okay aku STOP Astro, tgoklah TV biasa yg hari2 kutuk PR tu...

tiba2 teringat eletrik pula naik, ok aku tutup terus TV.. Sembang2 dahaga pula.. jalan kaki pergi Market
nk beli gula dgn kopi, tgok Harga gula mahal, tiba2 teringat kata2 menteri, "Gula mahal sbb nak elakkan Diabetis", ok tak jadi beli gula, balik minum kopi kosong je..dah minum air dpt call member ajak pergi
rumah dia ada kenduri sikit, ok start kereta, tiba2 teringat kata2 menteri, "jgn guna Tol kalau mahal,guna jln lama" tapi kalau aku guna jln lama jauh, minyak pulak mahal(kataku dlm hati),,,okay takjadi naik kereta,naik.basikal je... dlm1jam 45min smpai rumah kwn, Sampai rumah kwn, kwn hidang air kosong+nasi
dgn sayur..aku tanya kwn, mkn sayur je ke?kwn jwb "yerla kan menteri ckp kalau ayam mahal mkn daging, kalau daging mahal mkn ikan,Skrg ni semua mahal,mkn sayur jela murah"ok lepas mkn nk blk lah.. kayuh basikal smbil terfikir apa la nak jadi dgn malaysia ni,

tiba2 teringat kata menteri "kalau taksuka dgn malaysia,Sila keluar dari Malaysia" ok sampai je rumah aku kemas barang2 dan aku berpindah ke planet PLUTO.

Sekian..

Sumber:FB

Thursday, December 19, 2013

INI KENTUT BUKAN SEBARANG KENTUT, INI KENTUT BAIK PUNYA (GAMBAR)

KEPUTUSAN PMR ANAK ANDA HANCUR??? JANGAN RISAU ADA KERJAYA YANG SESUAI UNTUK MEREKA. SILA BACA....

Nafas Razak tersekat2.. Lututnya mengigil2.. Result PMR digenggam kemas.. 4C.. 3D.. 1E.. Terus terbayang wajah bapaknya yg garang bak Lion King.. Memang sah dapat penampar.. Razak mengeluh, menyesal dgn sikapnya yg malas belajar.. Masa exam, semua dijawab mengkhinzir buta..

Sampai di rumah, bapaknya menunggu di muka pintu.. Razak meneruskan langkah longlai dan bersiap sedia menerima tamparan bapaknya..

Bapak: Hah Jak.. macamana dgn PMR kau?..
Razak: Err... 4C.. 3....
Bapak: 4C? habis tu A takde langsung?
Razak: Takde Pak...

Razak memejam mata sambil menunggu tamparan Lion King.. Tiba2 bapaknya menepuk2 bahu Razak..

Bapak: Alhamdullilah.. Syabas Jak.. Syabas...
Razak: Hah? Bapak perli Jak ke?
Bapak: Tak Jak. Bapak tak perli Jak.. Jak mempunyai masa depan yang cerah Jak..

Razak semakin pening.. Bapaknya sekarang bukan bapaknya yang dulu.. Dulu ditendang sekarang Jak disayang.. Aisshh.. Bapakku terminum air ketum ke ni? Fikir Razak..

Razak: Kenapa bapak cakap macam tu?
Bapak: Kau berpotensi jadi MENTERI Jak..
Razak: Maksud bapak..
Bapak: Yelah.. kan MENTERI2 semua jawab tak "pakai otak" samala macam kau Jak...
Razak: Errrrrrr..""

SUMBER:FB

Wednesday, December 18, 2013

PENYOKONG KUAT UMNO SEKOLAHKAN NAJIB (GAMBAR)

FIKIR BAIK2 SARAH (GAMBAR)


Setahun kemudian.. Sarah dapat 1 anak. Nanti.. biar dia rasa susah payah beli susu.. beli drypers beli ubat2 anak...ko agak agak anak ko tu duit susu RM5 ya sebulan?


Sarah...

Takkan 1 ank jer Sarah....pastu ko terberanak lagi... biar dia tau langit tinggi ker rendah.. ko baca ni elok2.

Sarah..ko g kerja. Sorang ank letak kat nursery's. . Bayar RM300 upah jaga. 2 org dah RM600 . Kuang kuang kuang.. baru ko tau langit tu tinggi ker rendah Sarah..lagi mahal dari bayaran keta buruk ko tu.


Masa tu anak ko umur 5 tahun. Kereta 2nd hand ko dah hujung2 nyawa.dah 13tahun usia. asyik rosak aja.. nak tak nak ko kena gak beli baru.. kita tengok dia komen apa pastu. Ko tau kan harga kereta negara kita paling mahal didunia kan? Ker nak beli 2nd lagi? Terpulang ko la Sarah..

Sarah..

Anak ko masuk tadika. Yuran. Baju sekolah.. bla bla bla.. transit lagi agak agak pecah tak otak ko cari duit? Ko kena kerja siang malam nak besarkan anak2 dan kos sara hidup makin lama makin tinggi..

Bila masa ko nak beribadah? Nak rapat dengan famli? Nak riadah?

Bila masa sarah? Ko nak didik anak nak panggil ustaz ajor ker? Mampu ker ko Sarah?

Pikir baik baik Sarah...

Sumber: King Jason

BN:DALAM TEMPOH 5 TAHUN INI KAMI BERJANJI UNTUK.....


Sebelum PRU13 — Kerajaan untung RM35.8 juta penstrukturan semula tol, dan harga tol TIDAK NAIK

Sebelum PRU13, harga tol tak naik pun kerajaan BN boleh untung RM35.8 juta.

Lepas PRU13 — Kenaikan harga tol TIDAK DAPAT DIELAKKAN

Monday, December 16, 2013

BERITA NI DIHARAMKAN KELUAR TV: AHLI UMNO BANTAH KENAIKAN CUKAI (GAMBAR)


Alhamdulillah orang umno dah mula jadi rakyat dan fikir macam rakyat...Aku ingat orang umno ni kalis kenaikan kos hidup, rupanya mereka masih manusia biasa yang terasa kepayahan rakyat marhaen...

PENDERITAAN2 YANG DIALAMI OKU SELEPAS PRU-13 (GAMBAR)


ORANG KUAT UMNO.....

Sunday, December 15, 2013

HARI INI DALAM SEJARAH: ADUN UMNO KRITIK NAJIB (GAMBAR)



"Apa saja dan siapa saja komen mengkritik kerajaan tentang kenaikan tol, saya sokong! PM, tolong dengar apa kata rakyat. Alasan rasionalisasi subsidi sudah tak dpt diterima. Kalau tujuan mengelak kenaikan dan beban pd masa depan, bagaimana pula kadar gaji dan upah yg masih rendah dan beban rakyat pd masa sekarang? Masa depan tu belum tentu kita ni hidup, tapi hidup hari ni mcm nk mati dgn beban2 kenaikan".

Yang tukang hentam ini ialah ADUN UMNO/BN DUN Jabi Terengganu, YB Mohd Iskandar Jaafar.

Bolehnya sampai bertaraf ADUN sudah bangkit menghentam Najib Razak secara terbuka memberi maksud betapa rakyat dibawah sudah tidak boleh tahan lagi cara Najib Razak Presiden UMNO mengurus tadbir negara.

SUMBER: KING JASON

Friday, December 13, 2013

SURAT CINTA DR.MAZA NI BOLEH BUAT SEMUA PEMIMPIN UMNO MENANGIS (GAMBAR)


TERUK PROTON KENA PERLI (GAMBAR)



Korea boleh jer maju dengan kereta jenama Hyundai & KIA hasil rekaan anak tempatan mereka tanpa perlu copy paste jenama kereta lain lepas tu letak logo proton.... Lekeh sgt ker jurutera & designer kita sampai tak mampu hasilkan kereta guna kepakaran sendiri???

Innity