Nuffnang

Innity

Innity

Saturday, September 29, 2012

(WAJIB BACA) AUDIT: PENIPUAN BESAR-BESARAN DARI DAFTAR PEMILIH.


SHAH ALAM 29 September - Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan sebanyak 64,100 pengundi pos dimasukkan dalam daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam tempoh sehari, tanpa melalui prosedur. “Audit mendapati ada penipuan besar-besaran dari daftar pemilih. Penemuan 64,100 pemilih pos dimasukkan dalam daftar pada 9 April 2010, berkemungkinan besar tidak melalui proses semakan dan bantahan rasmi.

“Sebanyak 77, 246 nama pengundi baru yang tidak ada dalam daftar pemilih PRU 12,imasukkan.“Bezanya apa? Permohonan dibuat bertahun-tahun sebelum PRU 12.

Ada lima, lapan tahun tetapi tidak semena-mena nama-nama itu terpancar semula,” kata Ketua Pembangkang pada majlis Makan Malam Perdana Pakatan Rakyat di Stadium Tertutup Melawati itu yang dihadiri kira-kira 3,000 pemimpin

Menyifatkan ia didalangi Umno lantaran tidak yakin memenangi PRU 13, Anwar memberi amaran keras kepada SPR supaya membersihkan daftar pemilih itu.

Tambah memeranjatkan, kata Anwar, SPR mendaftar pengundi yang tiada alamat.

“Ini bukan perkara baru, sebanyak 5.75 juta pemilih tiada alamat dalam daftar pemilih SPR, 3.3 juta hanya ada nombor rumah.

“Ada 4.38 juta pemilih tanpa nombor rumah. Dia jawab, di kawasan Dayak, Kadazan, nombor rumah tiada tapi takkan sampai 4 juta. Manakala 1.99 juta boleh diperbaiki, ada alamat tapi tidak dibetulkan,” katanya.

Selain taktik pertambahan pengundi meragukan, beliau berkata, kaedah SPR untuk menipu melibatkan isu lokaliti dan persempadanan.

“Kita tahu beberapa nama diumumkan oleh kawan-kawan kita yang terlibat tentang soal lokaliti. Lokaliti ini dulu banyak tetapi dikurangkan. Dulu jika ada enam, sekarang jadi tiga.

“Selangor sahaja jumlah lokaliti berkurang daripada 24,479 kepada 13,813. Masalahnya, kita mahu semak satu persatu jadi susah sebab kawasan jadi besar,” katanya.

Selain itu, katanya masalah pemilih pos juga berlaku kecurigaan kerana nombor kad pengenalan tidak sepadan.

“Ada 304,136, ini bukan jumlah kecil. Kita tak kata semuanya penipuan tetapi ada kejanggalan tentang tarikh permohonannya.

“Malah, sebanyak 2,522 pemilih tentera dan polis tanpa nombor kad pengenalan baru yang berpadanan dengan nama-nama mereka,” katanya. ~keadilan daily

Kerja Bodoh (gambar)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/155248_454536661265685_947512935_n.jpg

Tetap juga kena bayar RM 2.60...........kat mana ni???

ADAKAH DIA NI GILA GLAMER ? (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/250999_512407705454526_328983083_n.jpg

Lepas ni nak letak mana pulak muka dia???

BANK BESAR TAPI TEMPAT SOLAT UNTUK PEKERJA MUSLIM MACAM REBAN AYAM ( GAMBAR)

http://cj.my/wp-content/uploads/2012/09/Allianz4.jpg 

http://cj.my/wp-content/uploads/2012/09/Allianz6.jpg

http://cj.my/wp-content/uploads/2012/09/Allianz3.jpg



27 September 2012 satu laporan telah dibuat terhadap Alliance Bank Malaysia Berhad atas sebab ketiadaan tempat solat (surau) di cawangannya seluruh negara bagi pekerjanya yang beragama Islam.

Laporan itu telah dibuat oleh wakil Kesatuan Kebangsaan Pekerja Pekerja Bank (NUBE), Abdul Jamil Bin Jalaludeen selaku Naib Presiden NUBE.


Aduan yang dilaporkan di Jabatan Agama Islam Pulau Pinang itu adalah berdasarkan bahawa tindakan pihak Alliance Bank yang tidak menghormati agama Islam sekaligus melanggar apa yang telah diperuntukkan oleh perlembagaan negara ini.

Mengikut perlembagaan negara Malaysia yang telah menetapkan bahawa Islam adalah sebagai agama rasmi negara ini. Berdasarkan Perkara 3 (1) di dalam Perlembagaan Malaysia, Islam adalah agama Persekutuan tetapi agama agama lain boleh dipraktiskan dengan tiada gangguan di mana mana bahagian Persekutuan di dalam negara ini.


Sejajar dengan ini pihak NUBE berasa bertanggungjawab dalam kapasitinya sebagai pembela kebajikan pekerja pekerja perbankan awam di Malaysia.

Kegagalan mana mana pihak majikan menyediakan kemudahan tempat solat bagi pekerjanya yang beragama Islam adalah tidak dapat diterima dan dianggap memperlekehkan kewajipan setiap mereka yang beragama Islam.

Seharusnya sebagai majikan yang berstatuskan nasional, Alliance Bank harus peka terhadap keperluan ini.

Solat lima waktu sepertimana kita semua sedia maklum adalah kewajipan yang fardhu (wajib). Seharusnya sebagai majikan yang berstatuskan nasional, Alliance Bank harus peka terhadap keperluan ini.

Kegagalan dalam menyediakan tempat solat juga dilihat sebagai salah satu usaha majikan (Alliance Bank) untuk memisahkan urusan solat dan dunia walhal bagi orang Islam kedua dua tanggungjawab ini solat dan pekerjaan adalah ibadah yang dituntut oleh agama.

Menurut saudara Abdul Jamil , beliau berpendapat bahawa masalah ketiadaan tempat solat di cawangan cawangan Alliance Bank di seluruh negara telah berlaku sejak sekian lama.


Beliau juga mendedahkan bahawa sebuah cawangan bank tersebut di utara tanah air, ruang solat yang disediakan adalah ruang solat yang dirangka menggunakan penghadang yang usang dan ditutup dengan langsir malah yang paling mengecewakan ialah ianya terletak di hadapan tandas yang digunakan oleh semua pekerja cawangan tersebut.

Bukan setakat itu sahaja, ada juga ruang solat yang disediakan di dalam bilik jentera TNB, di bawah tangga dan sebagainya.

Pendek kata ruang yang tidak sepatutnya dijadikan tempat solat telah digunakan akibat dari sikap ketidak prihatinan majikan.


Di sesetengah cawangan Alliance Bank juga, NUBE mendakwa pekerja pekerja bank terpaksa menggunakan surau surau awam yang terlalu jauh dari lokasi bank.

Walaupun diberi masa untuk menunaikan solat, tetapi adalah wajar pihak majikan (bank) jika dapat menyediakan kemudahan tempat solat untuk pekerja pekerjanya. SUMBER

GAMBAR MP BN TIDUR SEMASA BUDJET 2013 DIBENTANG NAJIB.


Tidur pun gaji masuk kah3........

Friday, September 28, 2012

iPHONE KENA PERLI (4 GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/558290_506080179420612_568566899_n.jpg

Tolong Beritahu Aku Mana Yang Lebih Jujur, Amanah dan Profesional? Republik 'Islam' Iran atau Amerika Yang Kafir?

NEGARA IRAN YANG MEMALUKAN AGAMA ISLAM

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/601628_487619271263195_2049959475_n.jpg

Suatu hakikat yang perlu diakui DUA perbandingan himpunan antarabangsa yang dihadiri oleh Presiden Mesir, Dr.Mohammad Morsy dan beliau memberikan ucapan di kedua-dua sidang ini dalam Bahasa Arab.

Pertama, Sidang Negara-negara Berkecuali (NAM) yang berlangsung di Tehran bulan lepas.

Kedua, Perhimpunan Agung PBB ke-67 di New York, Amerika semalam.

Sidang NAM dicemari dengan terjemahan yang diselewengkan oleh penterjemah Bahasa Parsi dan menterjemah dengan bukan maksud sebenar.

Manakala himpunan di PBB yang diterjemah dalam Bahasa Inggeris diterjemah dengan jujur dan tiada penyelewengan terjemahan dilaporkan.

Mana yang lebih jujur, amanah dan profesional? Republik 'Islam' Iran atau Amerika yang kafir itu?

Benar kata Syeikh Muhammad 'Abduh, bekas Mufti negara Mesir, "Aku pergi ke negara Barat, aku dapati agama Islam diamalkan di sana tetapi aku pergi ke negara umat Islam, malangnya amalan Islam ditinggalkan oleh penganutnya."

sumber

KORANG JANGAN TERKEJUT TENGOK SIAPA YANG SOKONG TUNTUTAN ROYALTI MINYAK KELANTAN NI (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/304972_351034634991315_2099400937_n.jpg

Khairul Fahmi Che Mat @ Apek..terbaik.....

Thursday, September 27, 2012

KENAPA TUN M KATA MEREKA SYAITAN DIKENALI? GAMBAR INI JAWAPANNYA....

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/557097_475129305853682_1029407399_n.jpg

Jangan pelik.. di Negara kita Malaysia.. ada rakyat yang mempunyai nama hanya dengan tanda ( ' ) sahaja... Dan sebab inilah puluhan ribu rakyat turun ke jalanraya menuntut pilihanraya yang bersih dan adil serta pembersihan daftar pemilih... KALAU DOK MAIN KOTOR.. BUKAN UMNO NAMANYA!!

Sila ikut arahan dibawah....

1 - KLIK link ini : http://daftarj.spr.gov.my/NEWDAFTARJ/

2 - Taipkan no kad pengenalan ini : 781220135703

3- Saksikan lawak antarabangsa SPR.........

SAMSENGLAH SANGAT (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/199157_503603883001575_550153964_n.jpg

ceh....

Trend Yang Popular Sekarang,Sebelum Makan Ambil Gambar Makanan Dulu (gambar)

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/58706_490119434333332_1726523788_n.jpg

Misti korang pun pernah buatkan kah3.......

NOKIA 3310 TERUS DIHINA (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/538820_511912088837421_237088752_n.jpg

Muahahahaha.......

GAMBAR ORANG CINA CIUM TANGAN TGNA TERSEBAR.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/223083_369487386458648_1044198897_n.jpg

Kalau non-muslim pun boleh sayangkan Ulama' kenapa kita yang dilahirkan sebagai Muslim memusuhi Ulama'?

Wednesday, September 26, 2012

AKSI MENJOLOK MATA DITENGAH JALANRAYA.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/563043_503898479638782_1276233076_n.jpg

DISAAT ISTERI PEMIMPIN2 BRUNEI MENUTUP AURAT, ISTERI PEMIMPIN KITA BANGGA MENDEDAH AURAT (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s480x480/377363_3771233641404_494374066_n.jpg 

 http://mynewshub.my/wp-content/uploads/2012/09/brunei-565x479.jpg

BERITA BAIK UNTUK KRONI: 2952 SAMAN DIKELUARKAN DALAM MASA 2 HARI AES DILANCARKAN.

http://ts1.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=4915169869562204&id=9fb0c8368f3a7570df33899607062b21

PETALING JAYA: Apabila lampu bertukar kuning, anda hanya mempunyai dua saat sebelum ia bertukar menjadi merah dan kamera akan menangkap anda melakukan kesalahan lalu lintas di bawah Automated Enforcement System (AES).

Masa yang diberikan adalah di dalam pertimbangan "elemen manusia" sekiranya anda tidak boleh untuk berhenti serta-merta apabila lampu isyarat bertukar.

Di bawah sistem itu, anda diberikan kelonggaran 10kph melebihi had laju, menurut Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan Datuk Solah Mat Hassan.

Sebagai contoh, jika had kelajuan 110kph, anda hanya akan "ditangkap" kamera AES jika anda memandu melebihi 120kph, katanya pada satu taklimat media di sini, semalam.

"Oleh itu, pesalah tidak lagi boleh berkata mereka hanya memandu beberapa kilometer melebihi had laju atau lampu isyarat bertukar merah serta merta."

Solah juga berkata sistem ini yang mula berkuatkuasa pada hari Ahad lalu dengan 14 kamera dipasang di kawasan yang sering berlaku kemalangan di Perak, Selangor, Putrajaya dan Kuala Lumpur dimana 10 kamera untuk pesalah yang memandu melebihi had laju dan empat lagi kamera untuk menangkap pesalah yang melangggar lampu merah.

Dalam dua hari, 2952 pesalah telah ditangkap oleh kamera, 809 melakukan kesalahan memandu laju dan 2143 lagi melakukan kesalahan melanggar lampu merah, tambah beliau.

Solah berkata bahawa kamera ini akan dipasang di 817 kawasan hitam di seluruh negara pada tahun depan.

Beliau berkata dengan resolusi 11 megapiksel, kamera ini mampu menangkap imej yang jelas walaupun kenderaan bergerak pada kelajuan tinggi.

"Imej yang ditangkap akan dihantar secara automatik kepada pusat kawalan AES dan nombor pendaftaran kenderaan pesalah akan diperiksa dengan pangkalan data Jabatan Pengangkutan Jalan sebelum notis saman diposkan kepada pemilik kenderaan.

"Pesalah akan menerima notis saman mereka dalam tempoh lima hari dari tarikh mereka melakukan kesalahan. Mereka diberi tempoh dua bulan untuk membayar kompaun RM300 mereka. Jika tidak mereka boleh diheret ke mahkamah jika enggan membayar," katanya.

Solah menegaskan bahawa penggunaan AES bukanlah bertujuan untuk mengeluarkan saman, tetapi untuk mendidik pengguna jalan raya menjadi lebih berhemah dan mengurangkan bilangan kematian disebabkan kemalangan di negara ini.

Oleh itu, beliau berkata, papan tanda diletakkan untuk memberi amaran yang mencukupi akan kewujudan kamera itu.

"Dua syarikat konsesi, Ates Sdn Bhd dan Beta Tegap Sdn Bhd bertanggungjawab melakukan operasi AES, dimana setiap satu syarikat melabur antara RM300 juta dan RM400 juta."



N'N: Yang untung kroni yang rugi rakyat, terima kasih UBN janji dicapati.....

BUKTI GURU KAKI BODEK UMNO/BN CUBA RACUN FIKIRAN ANAK MURID DENGAN SOALAN EXAM (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/s480x480/230542_109948645825771_1966768171_n.jpg
Patutlah mutu pendidikan kita semakin hari semakin merudum mutunya.

Mana tidaknya.. Tanya soalan yang berbunyi:- BERIKUT MERUPAKAN KEJADIAN YANG BERLAKU SEWAKTU PERHIMPUNAN BERSIH 3.0 YANG DIADAKAN PADA 28 APRIL 2012 YANG LALU......(a) Adakah wajar atau tidak bagi seseorang warganegara itu menyertai perhimpunan haram?

Adakah soalan begini wajar diajukan untuk peperiksaan?

Apa punya teruk sangat guru yang menyediakan soalan ini berpolitik sehinggakan mutu pelajaran menjadi mangsa.

GAMBAR MANUSIA DUA ALAM YANG ORIGINAL

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/199277_506637486031548_625210041_n.jpg

Muahahaha.....

Tuesday, September 25, 2012

Monday, September 24, 2012

SIAPA KATA LELAKI TAK BOLEH MENYUSUKAN ANAK? SILA LIHAT GAMBAR NI

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/284273_472526676112985_1726052214_n.jpg


SAMPAI BEGINI SEKALI TERDESAKNYA MEREKA NAK JATUHKAN PR...

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/564069_123089704505706_1513269595_n.jpg

Memang dahsyat........

AKSI PEMANDU KERETA TERLAMPAU.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/530041_510694972292466_2103932153_n.jpg

Sebelum bawa kereta pastikan 'seluar dalam' sudah diangkat drpd pengelap cermin kah3.......

IZINKANLAH SAYA BERZINA DENGAN ANAK PAKCIK..........

Suatu hari pasangan kekasih ni nak kuar dating. Setibanya si pakwe di hadapan rumah makwenya.

Gadis : Masuklah dulu, jumpa dengan ayah saya.

Teruna : Boleh ke?

Gadis : Masuk je lah, saya nak bersiap

Menyusup masuk si teruna melalui pintu utama. Pintu yang siap terbuka mengalukan-alukan kedatangan si Teruna.

Teruna : Assalamualaikum.

Bapa Gadis : Waalaikumusalam.

Melihat pada lantangnya suara bapa si gadis, terus si teruna kaku membatu. Lantas si gadis menarik tangan si teruna menyedarkan dari lamunan itu.

Gadis : Mari, duduk kat kerusi

Teruna : Eh.

Setelah tangan dihulur dan salam bertaut, duduklah si teruna di kerusi hampir menghadap bapa si gadis. Hanya surat khabar yang menjadi tabir antara mereka.

Bapa Gadis : Nak jalan kemana hari ni?

Teruna : Bandar je pak cik, dia nak carik barang katanya. Barang apa tak taulah.

Bapa Gadis : Oh.

Teruna : ??

Hampir 5 minit senyap tanpa suara.

Dan ibu si gadis keluar dari tabir ruang utama dan ruang belakang membawa air serta biskut kering. Si teruna senyum kelat.

Ibu Gadis : Minum la ni sikit. Kamu sudah sarapan?

Teruna : Ehh. Sudah cik. Terima kasih.

Ibu Gadis : Kamu ni malu-malu pula dengan kami.

Teruna : Segan cik. Hehe

Bapa Gadis : Bila kamu nak hantar rombongan?

Ibu Gadis : Eh. Apa ayahnya ni?

Teruna : Ehh. Duit takde lagi. Hehe

Bapa Gadis : Kamu bawa anak kami kehulu-kehilir. Apa orang kata nanti?

Teruna : (Eh. Malu ngan orang ke malu ngan Allah, lagi takut orang kata dari Allah yang menghukum) Kami naik kereta je cik, tak de la nampak berkepit sangat. Boleh saya tanya cik sikit.

Bapa Gadis : Boleh takde masalah.

Teruna : Pakcik ngan makcik nak letak wang hantaran berapa ye?

Bapa Gadis : Kalau boleh 20 ribu.

Ibu Gadis : Ehh. Tak kisah la, tapi kalau boleh makcik nak lebih tinggi sikit dari orang sebelah ni.

Teruna : Berapa tu mak cik?

Ibu Gadis : Dalam 25 ribu ke atas dan dulang 25 ke atas pihak lelaki.

Teruna : (Amboi, ko melantak dulang ke ape? Wuhaa. 25 ribu. Mana nak dapat? Aduh) Tingginya mak cik, tak boleh rendah lagi ke?

Bapa Gadis : Itu nasib kamu la, kamu yang nak kat anak kami. Lagipun dialah satu-satunya anak perempuan kami, kene lah market sikit. Nak grand-grand camtu.

Si teruna hampir hilang akal apabila disebutkan harga si gadis itu. Dan si teruna cuba berbincang untuk merendahkan harga si gadis.

Teruna : Erm. Kenapa anak pak cik tak pakai tudung?

Bapa Gadis : Itu kenalah tanya maknya.

Teruna : (Ehh. Boleh pas-pas pulak dah).

Ibu Gadis : Ehh. Awak lah. Apa pulak saya. Awak yang sepatutnya didik anak.

Bapa Gadis : Saya kan kerja. Mana ada masa.

Teruna : (Pulak dah, gaduh nanti) Ehh-ehh. Makcik pakcik. Kita lupakan dulu soalan tadi sebab kalau ikut makcik pun tak tutup kepala jugak. Maksudnya lebih kurang jugaklah. Nak tanya lagi, anak pak cik pandai masak tak?

Bapa Gadis : hmm. haram. Tau-tau bangun tido pukul 12 lebih, bukan bangun pagi dah tu. Bangun tengahari. Terus makan tengahari.

Ibu Gadis : Apa la ayahnya, orang ni nak buat anak kita bini, dia cerita buruk-buruk pulak.

Bapa Gadis : Maknya pun sama suka bangun lambat juga.

Ibu Gadis : Abahnya!

Teruna : (kah kah kah. bengong. Camtu pun nak cerita) Hehe. Okeh. Soalan lagi. Boleh tak dia baca quran?

Ibu Gadis : Boleh sikit-sikit kot.

Teruna : Kali terakhir bila?

Ibu Gadis : Err.

Darjah 1 agaknya.

Teruna : hmm.

Ibu Gadis : Kenapa?

Teruna : Takda apa makcik. Soalan cepumas. Dia solat tak?

Bapa Gadis : Apa motif kamu tanya semua ni. Dia kan selalu ikut kamu. Kamu tau la.

Teruna : Kalau kat luar saya ajak dia solat, dia cakap datang bulan. Hari-hari datang bulan. Dia tau solat atau tak? Hampir terkedu si bapa dan si ibu. Dan pada raut wajah mereka berdua terdapat tanda-tanda kemerah-merahan menahan amarah.

Teruna : Boleh saya sambung lagi. Dia tak reti masak, tak reti solat, tak reti mengaji, tak reti nak tutup aurat sebelum dia jadi bini saya lagi. Dosa-dosa dia terang-terang pegi kat makcik ngan pakcik. Lagipun tak berbaloi harga 25 ribu untuk dia. Lainlah dia ni ‘hafizah’, 30 juzuk dalam kepala, bertutup litup habis dari bawah sampai ke atas dan tau jaga batas, haa. itu barulah berbaloi 100 ribu pun saya sanggup bayar.

Tapi orang macam tu kalau kahwin mereka memilih untuk serendah-rendah mahar. Sebab sebaik-baik perkahwinan adalah serendah-rendah mahar. Mata bapa si gadis direnung tajam oleh mata ibu si gadis. Keduanya senyap tanpa suara. Ketiga mereka menundukkan kepala. Lumrah adat untuk menjadikan anak perempuan untuk dijadikan objek pemuas nafsu hati menunjukkan kekayaan serta bermegah-megah dengan apa yang ada.

Terutamanya pada majlis perkahwinan. Adat mengatasi agama. Dibiarkan anak perempuan dihias dan dibuat pertunjukkan di khalayak ramai. Sedang pada waktu itu akad telah dilafaz si suami, dan segala dosa anak perempuan sudah mula ditanggung oleh si suami.

Amatlah rugi. Mahar berpuluh ribu dibayar pada isteri dan sepatutnya hanya si suami seorang yang berhak melihat, tetapi pada hari pertama perkahwinan iaitu semasa persandingan sahaja berpuluh ribu mata yang melihat si isteri. Seolah-olah si suami membayar mahar untuk mereka sekali.

Bapa Gadis : Tapi kan. Pakcik nak anak pakcik rasa sekali. Benda seperti tu kan sekali seumur hidup.

Teruna : Pakcik nak anak pakcik rasa ke pakcik yang rasa grand?

Ibu Gadis : Tentulah kami berdua pun turut gembira.

Teruna : Ye ke? Pakcik, makcik, saya bukan apa. Sekarang dosa anak pakcik, pakcik yang tanggung. Esok lusa lepas akad nikah terus dosa dia saya yang tanggung. Pastu pakcik nak buat bersanding pulak. Setiap mata yang memandang saya akan dapat dosa.

Lagilah saya berdosa sangat-sangat.

Ibu si gadis segera mengambil langkah mudah dengan menarik diri daripada perbualan itu. Si ibu tahu, si teruna bercakap menggunakan fakta islam. Dan tidak mungkin ibu si gadis dapat melawan kata si teruna itu.

Bapa Gadis : Kau memandai pulak nak cakap agama ngan kami.

Teruna : Ehh. Maaflah pakcik. Bukan saya nak cakap pasal agama. Tapi itulah hakikat sebenar. Kita terlalu pandang pada adat sampai lupa agama.

Bapa Gadis : Camni lah. Kamu sediakan 25 ribu, ngan 31 dulang. Kalau takde, kamu tak boleh kahwin ngan anak aku!

Teruna : Lama lagilah camtu.

Dalam umur saya 30 lebih, baru dapat masuk meminang. Kalau camtu pakcik, ‘izinkan saya berzina ngan anak pakcik’?

Bapa Gadis : Hoi! Kau dah melampau, ko baik-baik sikit cakap tu. Jangan main sedap mulut je.

Teruna : Dengar dulu penjelasan saya pakcik. Pakcik tau tak apa sebab orang berzina dan banyak anak luar nikah? Sebab benda ni lah pakcik. Selalunya ibu bapa perempuan yang meletakkan berpuluh ribu ringgit sampaikan pihak lelaki terpaksa menangguh hasrat untuk berkahwin. Tetapi cinta dan nafsu kalau tidak diiringkan dengan betul, syaitan yang jadi pihak ketiga untuk menyesatkan manusia. Akhirnya mereka mengambil jalan pintas memuaskan nafsu serakah dengan berzina. Mula-mula memang ringan-ringan dahulu pakcik, pegang-pegang tangan, peluk-peluk, pegang pinggul, dan sebagainya. Tapi lama-lama jadi berat-berat. Yang berat-berat tu pakcik sendiri pun boleh bayangkan.

Bapa Gadis : Apa kaitan kamu nak berzina pula

Teruna : Ye lah. Dah pakcik tak bagi kami kahwin sekarang, biar ada duit dulu baru boleh kahwin. kami nak lepaskan nafsu camna pakcik? Tiap hari saya tengok dia, dia tengok saya. Susah pakcik. Nafsu. Sebab tu saya dengan rendah hati minta izin pada pakcik untuk berzina ngan anak pakcik. Apa yang penting pakcik tahu yang saya dan dia nak berzina. Sebab rata-rata orang yang berzina ni ibu bapa tak tau. Nampak je biasa-biasa sedangkan da berzina. Err.... berzina bukan sahaja yang ehem-ehem je. Ada yang zina-zina ringan. Tapi sebab ringan tu yang akan jadi berat.

Bapa Gadis : Hmm. Kamu ni peliklah. Nasib baik pakcik cool je. Kalau orang lain, da lama angkat parang. Tapi kalau takde duit, camna kamu nak bagi dia makan

Teruna : Hehe. Pakcik. Pakcik lupakah dengan apa yang telah Allah bagitau?

“Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui. ” (an Nur 32). Takkan la kita tak yakin dengan apa yang Allah janjikan. Lagipun pakcik, kalau makan dan minum tu insyaAllah, berdaya lagi untuk saya beri pada dia. Tempat tinggal tu kita boleh bincang lagi. Kalau benda ni boleh menghalang kami dari melakukan perkara dosa dan sia-sia. Baiklah disegerakan. Pakcik pun tak mau perkara-perkara tak elok kan.

Senyap tanpa kata bapa si gadis, merenung kata-kata si teruna. Segera bapa si gadis memikirkan cara untuk mematahkan kata-kata si teruna. Dan bapa si gadis mendapat akal.

Bapa Gadis : Kamu tau la zaman sekarang ni. Kalau ikut cara kamu tu. Mungkin kamu tak suka dengan persandingan, pakcik boleh terima. Tapi kamu kena la ambil kira apa orang lain yang akan kata. Tau-tau orang akan mengata anak aku kena tangkap basah dan kena nikah paksa dengan kamu. Mana nak letak muka ni.

Teruna : Bagus juga cadangan pakcik tu. Kena tangkap basah 2 ribu je denda. Kat Malaysia takde hudud, dan kalau untung. Boleh nikah masa tu jugak. Bagus-bagus.

Bapa Gadis : Serius lah sikit.

Teruna : Betul dah tu pakcik. Hehe....Tapi pakcik, saya tak kata pun takde walimatul urus. Sedang walimatul urus itu perlu untuk hebahkan yang anak-anak dah kahwin. itu cara islam. Ok. Tapi yang tak oknya, bersanding tu hahh. Kesian saya pakcik, saya seorang bayar mahar untuk anak pakcik, orang lain pun dapat tengok.

Siap kalau berhias secara berlebihan dan orang lain yang lihat menaikkan nafsu syahwat mereka, saya yang berdosa pakcik. Saya yang tanggung dosa dia. insyaAllah pakcik. Kita bukan nak buat apa pakcik. Syariat memang camtu.

Maha baiknya Allah sebab jaga kita selama ini, tapi benda remeh-temeh camni pun kita masih pandang ringan dan kita tak menjaga apa yang telah Allah janjikan. Susah lah camtu pakcik. Maaflah kalau ada kata saya yang membuat pakcik kurang senang dengan saya. Segala-galanya kita serah pada Allah, kita merancang je.

Azan zohor berkumandang, jaraknya tidak sampai 10 dari surau berdekatan rumah si gadis. Si teruna memohon untuk ke surau dan mengajak bapa si gadis untuk pergi bersama. Namun ajakan ditolak dengan lembut. Lantas memberi salam dan memohon untuk keluar. Di birai tingkap bapa si gadis melihat si teruna mengeluarkan kopiah dari poketnya dan segera di pakainya. Masuk ke dalam kereta dan hilang dari penglihatan bapa si gadis tadi. Sedang si gadis yang sedari tadi berdiri di balik tirai bersama ibunya menitiskan air mata mendengar luahan kata-kata si teruna terhadap ayahnya.

Tudung pemberian si teruna sebagai hadiah pada hari jadinya yang lepas digenggam erat.

Ibu si gadis juga menitiskan air mata melihat pada kelakuan anaknya. Segera ibu dan si gadis ke ruang tamu menghadap ayahnya.

Ibu Gadis : Apa yang budak tu kata betul. Kita ni tak beratkan pada agama selama ni. Kita sambil lewa abahnya.

Bapa Gadis : Hmm. ntahlah, tak tahulah saya. Keras betul budak tu kata tadi. Satu-satu kena. Dia pesan tadi, suruh bersiap, lepas zohor dia amik kamu.

Gadis : Takde mood nak pegi la ayah. Ntah.

Si gadis terus mencapai telefon bimbitnya dan menaip mesej.

Si teruna yang selesai mengambil wuduk tersenyum apabila membaca mesej yang baru sahaja diterima daripada si gadis

“Andai Allah telah memilih dirimu untukku,
aku redha dan akan terus bersama mu,
aku juga akan terus pada agama yang ada padamu.

" :)”

“Petang ni takde mood nak keluar, sorry. Dan minggu depan ayah suruh hantar rombongan.”

TAMAT

Sumber

Sunday, September 23, 2012

ADA SESIAPA BOLEH JELASKAN GAMBAR NI?

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/408839_273699716080281_1826752528_n.jpg

Siap cium tangan.....

IMAM BESAR BANGGA SEJAK PR MENTADBIR,PROGRAM KEAGAMAAN RANCAK,PERNAH BERLAKU SOLAT SUBUH SEPERTI SOLAT JUMAAT .



SHAH ALAM 23 SEPT: Di bawah Pakatan Rakyat(PR) program-program keagamaan dilihat bertambah rancak di Selangor.

Lebih membanggakan ia semakin mendapat sambutan masyarakat umum, khususnya golongan muda secara mendadak sejak kebelakangan ini.

Kejayaan tersebut disifatkan berpunca dari hasil pendekatan dan kerjasama erat antara golongan agamawan dan Kerajaan Negeri Selangor di bawah pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Demikian menurut Imam Besar Masjid Negeri Selangor, Ustaz Ahmad Mustafa Mohd Sidin dalam satu wawancara eksklusif dengan TV Selangor di Masjid
Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah baru-baru ini.

“Ada kalangan penceramah kita hari ini berjaya menarik golongan anak muda dan pengalaman saya sendiri di masjid ini dengan adanya ‘ustaz ikon’ sebegini kita tengok program kita sudah ada 50/50 atau pun 40/60 peratus sebahagiannya adalah orang muda.

“Ini adalah tanggungjawab besar yang berjaya dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri dan kita berharap dapat diteruskan, bukan sahaja di peringkat negeri, tetapi di peringkat kecil-kecilan di daerah-daerah,” kata beliau.

Pada masa ini, selain memperbanyak program keagamaan, Kerajaan Negeri turut  menggunakan pendekatan dengan menyelitkan ikon di kalangan tokoh agama terkenal  dalam program-program yang dianggap mampu menarik kehadiran golongan muda.

Antaranya penceramah bebas terkenal, Ustaz Azhar Idrus dan Ustaz Don Daniyal yang pernah dijemput mengadakan ceramah agama dalam program sambutan ambang tahun baru, Sambutan Hari Belia Selangor, Konvoi ke Masjid dan lain-lain.

“Mungkin pendekatan kita yang lama dahulu kita tidak lihat penerimaan mereka dan mereka mungkin rasa ceramah agama ini hanya untuk orang tua-tua sahaja.

“Apabila turunnya penceramah kita di padang, stadium dan tempat-tempat yang disukai orang muda, akhirnya menarik hati orang muda ini dan akhirnya mereka turun pula ke masjid dan surau.

“Bagi saya ini adalah kejayaan yang baik dan berjaya dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri,” kata Ahmad lagi.
Ahmad juga menjelaskan, berbeza dari dahulu, program yang dijalankan di masjid juga bertambah dengan pelbagai kelas agama dan mendapat sambutan positif dari masyarakat Islam Selangor.

“Kita dapat tengok masjid mengadakan kuliah keagamaan pelbagai waktu, bukan sekadar kalau dahulu kuliah cuma diadakan selepas Maghrib atau selepas Subuh tetapi sekarang pada waktu pagi sudah bermula seperti Kuliah Duha yang dahulu kita tak pernah dengar sekarang dah ada dan juga kelas selepas waktu Asar.

“Kalau hari Sabtu dan Ahad kuliah diadakan dari pagi hinggalah ke malam,” ujar beliau lagi.

Menurut Ahmad, pernah dalam sebuah program yang diadakan pada waktu Subuh di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah sebelum ini, mencatatkan kehadiran orang ramai yang menyamai kehadiran solat Jumaat di masjid sama.

sumber

KECANGGIHAN JALANRAYA DI SABAH BUKTI UMNO/BN TEPATI JANJI (GAMBAR)



https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s480x480/480692_505074746188198_1509635388_n.jpg

Saturday, September 22, 2012

SILA AMBIL PERHATIAN SAMAN AUTOMATIK BERMULA MALAM INI!!!

AES Mula Beroperasi Malam Ini

PETALING JAYA: Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) akan mula beroperasi pada malam Sabtu di 14 'kawasan panas' untuk menangkap mereka yang memandu melebihi had laju dan melanggar lampu isyarat.

Bagi fasa pertama AES, sebanyak 14 kamera telah dipasang di Perak, Selangor, Putrajaya dan Kuala Lumpur dengan 10 daripada kamera tersebut adalah untuk mengesan mereka yang memandu melebihi had laju manakala empat lagi untuk mengesan mereka yang melanggar lampu isyarat.

Lebih banyak kamera akan dipasang di 817 'lokasi panas' pada fasa kedua yang akan menyaksikan AES dilaksanakan secara menyeluruh di negara ini.

Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Datuk Solah Mat Hassan berkata pelaksanaan AES merupakan satu tindakan tegas kerajaan untuk mengurangkan jumlah kemalangan jalan raya.

"Kamera AES dipasang di ‘kawasan panas’ atau lokasi yang dikenalpasti sebagai lokasi maut yang mencatatkan jumlah kematian yang tinggi," kata Solah dalam satu kenyataan pada Sabtu.

Solah berkata orang ramai boleh menyemak lokasi kamera AES di laman web JPJ, www.jpj.gov.my, sambil menambah pengguna boleh mengetahui mengenai zon operasi kamera AES melalui papan tanda yang diletakkan di kawasan yang berhampiran.

"Dengan mengetahui lokasi kamera AES diletakkan, pengguna jalan raya akan lebih berhati-hati dan mereka memandu mengikut undang-undang. Ini dapat mengurangkan jumlah kematian dan objektif kami adalah bagi memastikan pengguna jalan raya, dan bukannya untuk memberikan kuasa yang lebih besar kepada JPJ untuk mengeluarkan saman," kata Solah.

Beliau berkata kamera AES bagi papan tanda untuk mengesan kenderaan yang melebihi had laju di lihat dua hingga tiga kilometer sebelum lokasi kamera tersebut.

Bagi kamera untuk mencatatkan jumlah pemandu yang melanggar lampu merah, papan tanda yang diletakkan adalah 50 hingga 500 meter daripada lampu isyarat berkenaan.

Solah berkata imej yang ditangkap oleh kamera AES akan dihantar secara automatik kepada pusat kawalan AES dan nombor plat kenderaan yang melanggar peraturan tersebut akan dikesan oleh pangkalan data JPJ, sebelum saman dikenluarkan kepada pemilik kenderaan tersebut.

"Proses semakan, mengenalpasti pasti kesalahan dan pengeluaran notis sama dibuat oleh pegawai JPJ terlatih yang ditempatkan di pusat kawalan AES.

"Jika imej yang ditangkap tidak sepadan dengan nombor pendaftaran kederaan yang terdapat dalam pangkalan data JPJ, siasatan lanjut akan dijalankan. Ini ialah bagi memastikan saman yang dikeluarkan sah menurut undang-undang jalan raya, serta dapat mengelakkan daripada saman dikeluarkan kepada pihak yang tidak bersalah," katanya.

Notis sama yang telah diproses dan ditentusahkan sebelum dihantar kepada pemilih kenderaan berdaftar dalam tempoh lima hari daripada tarikh kesalahan serta imej kenderaan yang dirakamkan.

"Bagaimanapun, jika pemilik berdaftar bukan pemandu kenderaan tersebut ketika kesalahan direkodkan, mereka boleh mengemukakan butiran pemandu terbabit kepada JPJ selepas 30 hari daripada tarikh menerima notis saman tersebut.

"Jika mereka memilih untuk hadir ke mahkamah, mereka boleh berbuat demikian pada mas dan tarikh yang ditetapkan dalam notis berkenaan," kata Solah.

Solah berkata mereka yang menerima notis saman AES boleh menghubungi pusat kawalan AES untuk mengetahui butiran lanjut mengenainya ditalian 03-78464400, bagi kesalahan yang direkodkan di Perak, sementara bagi kesalahan yang direkodkan di Selangor, Putrajaya dan Kuala Lumpur mereka boleh menghubungi talian 03-7628 8268.-mstar




Klik untuk lebih jelas
 
SUMBER

ACARA SUKAN GOLEK TAYAR LORI (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/550909_509782069050423_678277885_n.jpg

GAMBAR POMEN TERLAMPAU

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/308106_509655872396376_1288053231_n.jpg

Nasib Seorang Yang Bergelar Guru (GAMBAR)

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/300980_470690226305323_757423216_n.jpg

Tak puas hati dengan cikgu, kereta cikgu jd mangsa....Ini pengalaman aku sendiri..aku pernah pergi rumah member kemudian nampak kereta bapak dia bercalar-balar macam gambar tu...kemudian aku diberitahu bapak dia kerja sebagai "Pengetua sekolah"....Itulah hakikatnya.......Rasa2 korang berkat tak ilmu yang dituntut kalau buat macam tu???

GAMBAR BUKTI TARAF PENDIDIKAN MALAYSIA TERBAIK DI DUNIA

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/541097_280108678769456_1549365522_n.jpg

Friday, September 21, 2012

PERANGAI DUTA AMERIKA DI MALAYSIA!!! HANYA SURUH PEGAWAL KESELAMATAN TERIMA MEMORANDUM BANTAH FILEM HINA NABI SAW....

 https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/264073_4577484513640_1899295713_n.jpg


KUALA LUMPUR - Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan kesal dengan layanan buruk yang diberikan oleh Kedutaan Amerika Syarikat (AS) kerana memorandum bantahan berhubung filem Innocence of Muslims hanya diterima oleh ketua pengawal keselamatan kedutaan itu.

Menurut Nasrudin, tiada seorangpun wakil kedutaan yang mahu menerima memorandum, yang diserahkan oleh wakil dari Pas, PKR dan wakil badan bukan kerajaan.

"Kami kesal kerana kedutaan hanya menghantar ketua pengawal keselamatan untuk menerima memorandum.

"Kita berharap memorandum itu akan sampai kepada wakil kedutaan," kata Nasrudin ditemui pemberita selepas penyerahan memorandum kira-kira jam 2.45 petang.

Katanya, kerajaan AS yang mengamalkan demokrasi sepatutnya mendengar luahan dan perasaan rakyat Malaysia hari ini.

Nasrudin berkata, umat Islam negara ini kecewa dengan tindakan yang jelas membuktikan sikap kerajaan AS yang menghina Nabi Muhammad SAW dalam filem anti-Islam Innocence of Muslims.

"Ini merupakan satu provokasi yang melampau mencetus kemarahan umat Islam di seluruh dunia," katanya.

Katanya, umat Islam tidak pernah menghina dan memperlekehkan agama lain yang sedia maklum jika dilakukan akan mengundang huru-hara di dalam negara.

"Kami umat Islam sendiri tidak pernah menghina agama lain," katanya lagi.

Beliau berkata, tindakan yang tidak menghormati isu sensitiviti agama lain boleh mengundang kekacauan di seluruh negara.

Antara lima wakil lain yang bersama-sama dalam penyerahan memorandum ialah Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub; Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man; dua Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua dan Pengerusi Teras Keupayaan Melayu (Teras) Azmi Abdul Hamid.

Jawapan Untuk Soalan Bodoh (Gambar)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/303687_502643183097645_235732666_n.jpg
 
Soalan yang relevan ialah "makan sini @ bawa balik(bungkus)" he3.....

Gambar2 Ribuan Manusia Banjiri Kedutaan US Bantah Filem Hina Nabi.


Innity