yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Sunday, April 29, 2012

INI YANG TERJADI BILA ORANG KUAT UMNO SENDIRI PECAH LUBANG BANYAK SB MENYAMAR JADI PESERTA BERSIH.

http://4.bp.blogspot.com/-uZD3xJ_i1pE/T50M07i1ITI/AAAAAAAAESo/1m6M_sX5oTI/s1600/zaharin1.PNG

Kebenaran pasti akan datang......Korang fikir sendiri....Selanjutnya disini

BANYAK BENDA2 PELIK YANG BERLAKU SEMASA BERSIH 3.0, SALAH SATUNYA AKSI NI MEMANG BETUL2 PELIK. CUBA KORANG TENGOK.


Inilah video yang paling jelas menjawab segala tohmahan pecacai gerombolan terhadap keganasan pendemo Bersih terhadap Polis....

Jelas, kereta Polis yang hilang kawalan merempuh sekumpulan pendemo yang duduk di hadapan Sogo sebelum merempuh tembok simen.

klik pada gambar video untuk melihat video

Masalahnya,
Pertama, pasai apa kereta Polis tu bangang sangat memasuki laluan para pendemo. Adakah ini telah dirancang sebagai provokasi terhadap para pendemo?

Kedua, kenapa pulak pemandu kereta Polis waja tu dah siap-siap pakai helmet bawak kereta. Macam dah tau nak kena belasah jaa...?

Ketiga, sapa sebenarnya si mamat pemandu kereta Polis tue.... siap ngan pakai seluar pendek lagi bawak kereta Polis.... special sangat ka mamat tu dalam PDRM?Pautan
Keempat, apa misi sebenarnya si mamat tu dapat dari boss dia sebelum ke laman berdepan dengan pendemo....

Woii... korang tak rasa pelik ka? Sesekali aku tengok dah macam kamikaze pun ada.... haha...

SUMBER

BERSIH 3.0: GAMBAR BILA SENJATA MAKAN TUAN .

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s320x320/522106_382143998497297_257361864308845_1103201_1568345976_n.jpg

Sepatutnya Pemimpin UMNO/BN pun patut rasa.......

ADAKAH PUKUL ORANG AWAM, JURUGAMBAR DAN MEREMPUH ORANG AWAM GUNA KERETA PERONDA DIMAKSUDKAN TINDAKAN PROFESIONAL POLIS (6 GAMBAR)

Hishammuddin: Tindakan Polis Profesional............

557620_303110903101412_171353042943866_688137_1238254801_n.jpg (320×213)

Pukul Jurugambar..........Profesional?

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s320x320/522466_10150698539477592_358919387591_9961343_366460331_n.jpg





Pukul orang awam.......Profesional?

http://cdn-bm.harakahdaily.net/images/stories/bersih3/keta%20polis.jpg

http://cdn-bm.harakahdaily.net/images/stories/bersih3/bersih_cedera_su.png

Rempuh orang awam dengan kereta peronda.........Profesional?

Korang fikir sendiri........

SAKSIKAN PERKARA SEBENARNYA YANG BERLAKU DI BERSIH 3.0 YANG CUBA DISOROK MEDIA2 UMNO/BN DAN SEBARKAN.



Demi menyelamatkan nyawa manusia yang tidak dihargai manusia bernama Pemimpin UMNO/BN....Seorang saksi memaklumkan, tindakan penunjuk perasaan terbalikkan kereta peronda polis adalah untuk menyelamatkan seorang gadis yang terperangkap di bawah kereta itu selepas dilanggar.

(AJK Bersih, Wong Chin Huat [memegang pembesar suara] meminta orang ramai bertenang dan bersurai selepas sebuah kereta peronda polis diterbalikkan bagi menyelamat seorang gadis yang terperangkap di bawahnya)

KUALA LUMPUR: Seorang saksi memaklumkan, tindakan penunjuk perasaan terbalikkan kereta peronda polis adalah untuk menyelamatkan orang yang terperangkap di bawah kereta itu selepas dilanggar.

Ia berlaku selepas kereta peronda itu semacam hilang kawalan dan melanggar tiga orang termasuk seorang gadis Cina sehingga gadis malang itu terperosok di bawah kereta itu.

Untuk menyelamatkan orang yang terperangkap di bawah kereta itu, mereka beramai-ramai memterbalikkan kereta peronda polis.

(Kereta peronda polis yang remuk teruk di hadapan selepas melanggar tembok Sogo dan tiga peserta perhimpunan. Ia menunjukkan ia dipandu dengan laju sebelum melanggar peserta perhimpunan.)

Menurut seorang aktivis dari Terengganu yang menyertai perhimpunan hari ini, kejadian itu berlaku di depan mata beliau berhampiran pasaraya Sogo.

"Ambe (maksudnya saya) petang (tadi) jadi saksi kejadian polis rempuh pendemo. YA! Memang ade provokasi tapi setelah check-check, rupanya yang start lempar botol air mineral kat kereta polis tu adalah Sahabat Bodoh (SB)...!

"Mana tak mengamuk polis tu sampaikan sanggup rempuh dengan laju orang awam di hadapan SOGO.

"Berita yang menyatakan ada meninggal tidak benar sama sekali, tiga yang dilanggar parah, seorang wanita cina terperosok bawah kereta polis, sebab tu orang ramai terbalikkan kereta polis, sebab nak selamatkan wanita tu.


(Salah seorang mangsa yang dirempuh kereta peronda polis, Su Kwang Hong, masih di rawat di Hospital Kuala Lumpur)

"Polis pun tak dak yang meninggal, walaupun dibelasah dengan agak teruk orang ramai yang tidak puas hati mereka langgar pendemo.

"Persoalannya sekarang kenapa polis tu sanggup rempuh orang ramai dengan laju, sampai retak dinding tangga SOGO tu.

"Suasana pilu, tangisan kedengaran melihat insiden itu.

"Ya, memang ada yang mulakan provokasi, dah kejar orang tu tapi tak sempat sebab dia naik motor lari," cerita saksi itu dalam facebooknya.

Cerita yang beliau tulis itu amat sepadan sekali dengan video yang disiarkan oleh Malaysiakini di bawah ini.


(Print screen dari video Malaysiakini yang menunjukkan seorang lelaki menundukkan kepala melihat ke bawah kereta sementara rakan-rakannya yang lain menterbalikkan kereta peronda polis itu)


Ia dapat disahkan apabila seorang wanita yang bersuara nyaring dalam video ini berkata, "Astaghfirullah...angkat-angkat" sementara seorang lagi peserta demonstrasi melihat ke bawah kereta peronda polis itu.

Melalui video yang lain pula, pemandu kereta polis itu adalah seorang yang memakai seluar pendek dan bertopi keledar.

(Pemandu kereta polis yang dibawa keluar dari kereta selepas merempuh peserta perhimpunan)

Ia dipandu laju selepas diserang dengan botol air oleh peserta Bersih 3.0 apabila mendapati pemandunya bukan berpakaian polis tetapi bertopi keledar.

Kereta itu kemudiannya merempuh orang ramai yang berada di sekitar Sogo itu dan kemudiannya merempuh tembok.

Orang ramai membelasah pemandu yang bertopi keledar itu tetapi membawa keluar dengan baik anggota polis yang turut berada dalam kereta itu. Kereta itu kemudiannya diterbalikkan kerana menganggap masih ada orang yang terperangkap di bawah kereta itu.

Saksikan video-video di bawah:

Klik video untuk melihat bagaimana kereta melanggar peserta Bersih

Klik untuk saksi video kejadian berdasarkan video Malaysiakini

Klik video yang menunjukkan pemandu kereta ini bertopi keledar


RANGKUMAN GAMBAR2 BERSIH 3.0.








Protesters charge at a police vehicle as it sprays them with its water cannons in Kuala Lumpur, Malaysia, Saturday, April 28, 2012. Malaysian police fired tear gas and chemical-laced water Saturday at thousands of demonstrators demanding an overhaul in electoral policies that they call biased ahead of national polls expected soon. At least 25,000 demonstrators had swamped Malaysia's largest city in one of the Southeast Asian nation's biggest street rallies in the past decade.






Anti-riot police drag away a protestor during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.

Protestors challenge police during an anti-government rally near the historical Merdeka Square in Kuala Lumpur on April 28, 2012. Thousands of protesters gathered in the Malaysian capital to demand electoral reforms, defying a lockdown of central Kuala Lumpur that left it a maze of razor wire and barricades.





SUMBER: BLOGGERS PR

GAMBAR BERSIH 3.0 YANG TAKKAN KELUAR MANA2 MEDIA PENCACAI.

http://4.bp.blogspot.com/-p1tVKQ2QuKQ/T5yG0jTz8WI/AAAAAAAAG3Y/wJtdAbbxxMg/s1600/582174_380861178618895_211457702225911_1049766_1547849655_n.jpg

N'N: Aku akan cuba upload gambar2 yang dirakam semalam.......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)