yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Thursday, October 27, 2011

Melayu Dan Islam: Fesyen Dada Tersembul Dikalangan Wanita Melayu.

Fesyen Tetek Tersembul



Fesyen yang agak biasa di kalangan perempuan sekarang. Memang cantik, sangat cantik, yela, lelaki mana yang boleh tahan godaan fesyen macam ni. Aku yang alim-alim ayam ni pun boleh terangkat.

Agak kasarnya nama fesyen ni, tapi ini jela nama yang terbaik aku boleh terfikir sekarang. Fesyen ni digemari oleh golongan majoriti perempuan peringkat pertengahan umur. Biasalah, muda bergetah, semua benda nak pamer, asset katanya.

Dalam pada sedap mata lelaki melihat, mesti ada di antaranya menyampah melihat fesyen bodoh ni. Lebih-lebih pula kalau si pemakai tu dari golongan yang ada hubungkait dengan kita. Cukup menyakitkan hati.

Fesyen ini juga dikatakan bermula dari suku kaum sakai yang kepingin nak berfesyen, tapi tiada sumber rujukan terbaik, maka terhasil lah fesyen tetek tersembul ni. Tak kira dadanya bergred AA, mahupun CC, pastinya menggemari fesyen ni. Lebih besar, lebih baik, kata orang-orang sakai.

Bahayanya bagi penggemar fesyen ini, banyak mata akan memandang. Pandang sekali, pasti nak lagi. Bila dah nak lagi, maka semakin menjadi-jadi, silap haribulan, gambarmu akan disimpan sebagai koleksi. Macam ada pengalaman je? HAHA. Setakat ni belum lagi, tengok dan simpan dalam memori. Malam tu , reset balik memori, mati tu bila-bila bang.

Tak hairan kalau korang sendiri amalkan fesyen terbaik ni, sebab benda ni dah jadi macam biasa. Bagi korang, tetek tu takde pape, tapi bagi lelaki, itulah seribu makna. Jadi, bila asset tu diberi pinjam kepada kita, simpanlah elok-elok, jangan dibangga-banggakan. Nanti diragut orang, patah tumbuh, hilang tak berganti-ganti.

Nak gambar fesyen ni? Pergi je keluar rumah, cari kawasan awam, berlambak-lambak ada. HAHA....

Dipetik disini

Adakah Teori BODOH Ini Masih diajar di Sekolah Kita???

Are you still believe in Darwin's Theory?

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s320x320/302945_10150894629330103_301207935102_21612373_9253781_n.jpg

N'N:Takder maknanyer belajar teori yang bodoh nie....Al-Quran dah ada jawapan sebelum orang yang buat Teori ni lahir.......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)