yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Tuesday, August 23, 2011

Buku Biografi Nabi Muhammad S.A.W Akan Pecahkan Rekod Dunia.

Buku Terbesar Di Dunia saat ini from gulfnes.com

Dubai- Sebuah perusahaan di Dubai berencana untuk mengalahkan rekor dunia untuk penerbitan buku terbesar dengan 1.500 kg sebuah buku tebal bercerita tentang kehidupan Nabi Muhammad SAW sebagaimana dilansir situs berita www.gulfnes.com kelmarin.

Halaman-halaman dalam buku ini akan memiliki tinggi lima meter atau setara dengan ketinggia tiga orang, diperlukankan 4 sampai 5 orang untuk memindahkan halaman demi halaman. Pencetakan buku ini akan dilakukan di Jerman tetapi untuk seluruh komponen akan dibawa ke Dubai dalam proses penyelesaiannya

“Idenya adalah untuk membawa perhatian dunia kepada Islam,” kata Hatem Mustafa, manager operasi Perusahaan Mashahad, perusahaan investasi yang berada di belakang proyek tersebut. Versi normal akan dijual setelah buku raksasa dilancarkan di Dubai segera setelah Idul Fitri.


Buku Biografi ini telah terdaftar dalam Guinness Book of World Records. Buku Biografi komprehensif ini ditulis oleh penulis Saudi Dr Abdullah Bin Abdul Aziz Al Muslah. Rincian buku tersebut belum pernah dirilis dan masih dirahsiakan pasukanpenyelenggara sampai lounching di Dubai nanti. Tapi sumber mengatakan perusahaan berencana untuk mengalahkan rekor dunia dengan halaman 4m x 5m dan kemungkinan dengan berat lebih dari 1.500 kg serta dengan kertas termewah yang pernah ada. Buku ini akan memiliki 420 halaman. Proses percetakannya akan memakan waktu sembilan bulan.


Buku terbesar di dunia saat ini ada di Hongaria dengan ukuran 3,6 meter dan berat 1.420 kg. Itu dibuat oleh 26 orang dan berfokus pada Aggtelek Taman Nasional di Hungaria. Pembuatan buku ini memakan waktu lima bulan untuk menyelesaikan. Saat ini Buku tersebut dipajang di Szinpetri, Hongaria dalam watermill di Taman Nasional.

Sumber

Video Pemuda Mesir Sanggup Panjat Banggunan 13 Tingkat Kedutaan Negara Haram Israel Semata-mata Untuk Alihkan Bendera Negara Haram Itu



N'N:Bakorjer bendera tu.........

Kita Selalu Dengar Gajah Naik Minyak, Tapi Pernahkan anda Dengar Gajah "Naik Miang". Tengok Gambar Ini:


N'N:Ambik kau siapa suruh pakai skrit.....

Yohanus murtadkan 200 orang Islam, Mohd Farhan Islamkan 4000 orang kristian. Jangan Terkejut Mereka Berdua Adalah Orang Yang Sama.

http://3.bp.blogspot.com/-hLQv2lx7mZE/Tj89gDc57jI/AAAAAAAAjqs/AuXAFGAF5h0/s1600/farhan.jpg
Dulu matlamat hidupnya, adalah memurtadkan seberapa ramai orang Islam.

Sejak usia tujuh tahun lagi, Yohanus sudah dihantar keluarganya untuk bersekolah di gereja bagi melatih dirinya menjadi mubaligh.

“Keluarga saya memang berpegang pada ajaran Kristian yang kuat. Tidak hairanlah, bapa saya ketua gereja Kota Belud (Sabah) pada masa itu,” katanya yang kini dikenali sebagai Ustaz Mohd Farhan Abdullah al-Hafiz.

Dalam usia remaja, mubaligh Yohanus berjaya memurtadkan, lebih 200 orang Islam. Lantaran itu, dia dinaikkan pangkat hingga bergelar pastor.

Ini amat menggembirakan keluarga, terutama bapanya yang menaruh harapan mahu Yohanus menggantikan tempatnya atau mendaki kedudukan lebih tinggi.

“Saya dihantar ke sekolah Kristian di Namous termasuk mendalami kitab Bible di Pusat Gerakan Penginjilan Sidang Injil Borneo (SIB) untuk meningkatkan lagi keupayaan menarik orang mendekati Kristian terutama memurtadkan orang Islam,” katanya.

‘Kejayaan’ dikecapi selain sokongan keluarga membuatkan Pastor Yohanus lebih bersemangat menjalankan tanggungjawab agamanya.

Bagaimanapun, kehendak ALLAH ternyata mengatasi segalanya.

Atas beberapa insiden, hati Yohanus tiba-tiba berubah menjadi tertarik kepada Islam, satu agama dan umat yang paling dimusuhinya sejak kecil.

“Meskipun saya sering bercerita yang baik dan menarik mengenai Kristian, namun dalam hati saya, tiada siapa yang tahu apa yang saya sendiri rasakan,” katanya.

Farhan berkata, jauh di lubuk hatinya, dia sering diburu perasaan ada sesuatu yang tidak kena dalam hidupnya, terutama tentang apa yang dibuatnya selama ini.

“Kepercayaan saya (waktu itu) sering berperang dengan hati sendiri,” katanya.

Namun segala-galanya berubah, sebaik sahaja dia mengucap dua kalimah syahadah pada 1990.

“Segala keraguan dan keluh-kesah itu pergi dengan tiba-tiba. Hingga sekarang, saya berasa amat tenang bersama Islam, sesuatu yang saya tidak pernah rasai dulu,” ujarnya sambil tersenyum.

Farhan berkata, meskipun sudah jadi Islam, dia tidak puas mendalami agama suci ini.

“Semakin hari, saya melihat Islam itu indah, sehinggakan saya nekad mendalami Islam dengan menuntut di Institut Dakwah Islamiyah Perkim di Petaling Jaya dan melanjutkan pelajaran ke Mesir sehingga mendapat ijazah dalam pengajian al-Quran dan Qiraat Shubra Al-Azhar,” katanya.

Setelah 20 tahun memeluk Islam, Farhan telah mengislamkan lebih 4,000 orang Kristian.

Menurutnya, itu adalah usahanya bagi menebus apa dilakukan sebelum ini dan berusaha menarik lebih ramai orang untuk mencintai Islam.

“Walaupun sudah masuk Islam, saya masih lagi mengkaji pergerakan mubaligh Kristian dan melihat perkembangan kitab yang digunakan Kristian.

“Sebagai contoh, banyak gereja hari ini, menyalahgunakan kebebasan beragama, Bible dalam bahasa Melayu dan bahasa Inggeris semakin banyak diedarkan. Penyebaran agama dilakukan dengan semakin terbuka apabila kebanyakan hotel di negara ini menyediakan kitab Bible di setiap bilik,” katanya.

Mohd Farhan berkata, penguatkuasaan oleh pihak berkuasa dalam membendung usaha penyebaran agama lain, terhadap orang Islam masih belum menyeluruh kerana setelah kerajaan membenarkan lebih 35,000 al-Kitab (Bible dalam bahasa Melayu) dibawa masuk ke Malaysia penghujung tahun lalu, kebanyakan penyebar agama Kristian menggunakan kesempatan itu dengan sewenang- wenangnya mencetak dan membawa masuk lebih banyak lagi al-Kitab.

“Terdapat al-Kitab yang ada tidak ditulis ‘hanya untuk penganut Kristian’, malah setiap naskhah yang diedar tidak mempunyai kod atau cop yang mengesahkan kemasukannya.

“Perkara itu berbeza di negara Islam lain, al-Kitab yang dibawa masuk mempunyai kod tersendiri dan dengan jelas dimaklumkan hanya untuk penganut Kristian,” katanya.

“Bagi mengekang penyebaran itu secara lebih berleluasa, pihak kerajaan perlu tegas dalam perkara itu,” katanya. SH

Kredit:26ramd.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)