yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Thursday, August 18, 2011

Tragis!!! Wanita ini Bunuh Suaminya Hanya Kerana Terlupa Hari Lahirnya.

http://4.bp.blogspot.com/-gpcbY0ByhJA/Tkt8XLUPpEI/AAAAAAAAAOg/E460L_Lblk8/s1600/images.jpg
Lyalya Tupikova membunuh suaminya hanya kerana terlupa ulang tahun hari lahirnya

Peringatan!!! janganlah pernah melupakan ulang tahun kelahiran pasangan anda jika tidak mahu nasib anda jadi seperti suami wanita ini.

Khalpik yang berasal dari Rusia dibunuh oleh isterinya sendiri Lyalya Tupikova hanya kerana suaminya itu terlupa hari ulang tahun isterinya yang ke 45 tahun.

Lyalya yang berharap sepulangnya suaminya dari pejabat, dia sangat berharap agar suaminya itu membawa balik hadiah untuk dirinya tapi ternyata suaminya itu tidak membawa apa-apa pun, bahkan saat makan malam dia telah menyajikan makan malam yang agak istimewa untuk merayakan ulang tahun kelahirannya, tapi suaminya itu masih juga tidak menyedarinya.

Akhirnya kesabarannya tak dapat dibendung lagi. Lyalya kemudiannya mengambil pisau dan menikam pisau tersebut tepat dijantung suaminya itu, suaminya yang berusia 50 tahun itu pun rebah dan mati ditempat kejadian. Pihak polis yang datang ketempat kejadian terus menangkap Lyalya setelah menyerah diri dan mengakui kesalahannya itu.(rm)-Freaky News, World News

N'N:Kepada Suami tak salah mengingati hari lahir isteri, mereka hanya perlu dihargai. Ingat bahwa Rasulullah S.A.W seorang yang romantik terhadap isteri-isteri Baginda. Kepada si Isteri pula ingatlah Allah dan ingatlah bahawa suami itu harus dihormati. Setakat terlupa Hari Lahir takkan sampai nak membunuh kut merajuk cukuplah nanti suami pujuklah....

Polis Malaysia Ni Memang Suka Bogelkan Orang Ker???

http://2.bp.blogspot.com/-Kzd1qkxmDBY/TkxXMxDsj0I/AAAAAAAAnVo/N5y0Cfmz81o/s1600/psmuu.jpg
Dakwa dibogelkan, ahli PSM serah memo ke Bukit Aman


Tiga anggota wanita Parti Sosialis Malaysia (PSM) membuat aduan rasmi kepada lembaga disiplin polis mengenai 'layanan buruk, pencabulan kuasa dan ganguan seksual” ke atas mereka semasa ditahan Jun lalu.

G Packialetchumy , P Indra dan P Jody membuat aduan di ibu pejabat polis Bukit Aman, Kuala Lumpur, dengan diiringi beberapa pemimpin PSM hari ini.

Mereka menyerahkan memorandum empat halaman bersama tujuh laporan berhubung dakwaan salah laku polis.

Wanita berkenaan mendakwa mereka dipaksa berbogel dan menanggalkan pakaian mereka kepada baju lokap di hadapan dua anggota polis lelaki di kawasan terbuka di balai polis Kepala Batas di Pulau Pinang.

Ini, kata mereka berlaku pada malam 25 Jun, di mana 31 anggota PSM ditangkap semasa dalam program jelajah parti itu. Tiga belas daripada mereka adalah wanita.

“Sebaik saja tiba di lokap, kami bergilir dibawa ke lobi. Saya nampak ada 10 anggota wanita dan dua lelaki,” kata Packialetchumy yang mendakwa beliau kemudiannya diarahkan untuk menanggalkan bajunya.

Dakwanya lagi, dua anggota polis lelaki berkenaan yang berdiri kira-kira sejauh dua meter kemudiannya menjerit "Buka, kenapa tak buka?”.

"Bila saya enggan buka, seorang anggota wanita mara ke depan dan tarik baju saya,” kata Pakialetchumy (kanan), 40, dengan berang.

Beliau kemudiannya berselindung di belakang anggota polis wanita lain dan menukar kepada pakaian lokap itu seperti yang diarahkan.

Dalam aduannya juga, Jodie, 51, mendakwa seorang anggota polis lelaki menyepak kakinya apabila pada mulanya dia enggan mematuhi arahan itu.

Indra, 53, pula mendakwa seorang anggota polis cuba melondehkan seluarnya.

Menurut ketiga-tiga mereka, nasib yang sama juga dialami tahanan wanita lain. -Malaysiakini

N'N:Tak faham aku dengan kaedah siasatan PDRM macam zaman batu jer xder tamadun ker???

Cara Mudah Nak tahu Kedai Guna Pelaris Jin(sihir)

http://emansipasialkazim.files.wordpress.com/2011/06/satan.jpg
Sekadar hiasan aku pun tau macam mana rupa syaitan

" Sesungguhnya tidak ada kekuasaan bagimu (Syaitan) terhadap hamba-hambaKu, kecuali ke atas mereka yang mengikut kamu, iaitu orang-orang yang sesat"
( Al-Hijr: 42)

"Sesungguhnya Syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang beriman dan bertawakkal kepada Tuhannya" ( An-Nahl : 99)

"Sesiapa yang mendatangi tukang tilik dan tukang tenung ( bagi mendapatkan bantuan berkaitan ghaib), kemudian mempercayai ramalan si tukang/dukun tadi, maka ia (yang pergi berjumpa itu) telah pun kufur dengan agama Nabi Muhammad SAW " ( Riwayat Al-Bazar & Abu Ya'la, Albani : Sohih, Ghayatul Maram, no 285)

Assalamualaikum,salam blogger

Di zaman moden hari ini masih ramai lagi yang berani menempah tempat di Neraka dengan mengamalkan sihir untuk pelbagai tujuan dan maksud.Walaupun sudah jelas larangan Rasulullah s.a.w tentang bahaya sihir ternyata masih ada lagi yang mendapatkan khidmat bomoh.

Mereka ini terdiri dari berbagai lapisan masyarakat dan tujuan,bahkan ada juga dari kalangan artis dan ahli pilotik yang mendapatkan khidmat tukang-tukang sihir ini.

Ada juga yang ingin membalas dendam kepada seseorang yang tidak disukainya dengan cara ini.

Apa yang saya nak sentuh pada kali ini ialah berkenaan dengan penggunaan pelaris kedai.Di sangkakan dengan bercambahnya ilmu dan pusat-pusat pengajian Islam di masjid-masjid ,surau-surau dan forom-forum amalan khurafat ini sudah berkurangan tapi nampaknya masih rancak di negara kita malaysia.


Jika dulu amalan pelaris yang menggunakan khidmat jin khadam atau tangkal ini hanypopular di Indonesia dan Sabah sarawak sahaja tapi sekarang sudah merebak sampai ke semenanjung.Jadi kita sebagai pengguna harus berhati-hati dalam memilih kedai makan.Persoalannya bagaimana nak tahu kedai makan yang di syaki itu benar2 mengamalkan pelaris atau tidak.

Ini satu petua yang di ajarkan oleh seorang pengamal perubatan Islam.

Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3kali di luar dari kedai.

Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.he he

Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas(mcm ustaz Ismail Kamus ajar)

Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, "khadam" tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.

Beberapa cara di bawah bolehlah di amalkan untuk mengelak sihir :-

1) Al-Fatihah.

2) Membaca tiga surah terakhir atau 3 Qul setiap hari.

Ia berdasarkan hadith :

قال لي رسول الله صلى الله عليه وسلم : إقراء قل هو الله أحد , والمعوذتين , حين تمسي و حين تصبح , ثلاث مرات تكفيك من كل شيء ( رواه أبو داود والترمذي )

Ertinya :

Baginda S.A.W telah berkata kepadaku :

"Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad" (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu".

( At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229 )

Sumber:AnakMuaalaf

Gambar Saat Awan Tebal Yang Mengerikan Menyelimuti Kota New York, Seakan Kiamat Kecil

awan menakutkan

Badai Mengerikan

Awan Badai




Ini adalah saat dimana awan badai besar mengelubungi New York City, dimana kota tersebut dihujani hujan lebat selama tiga hari yang merupakan keadaan yang paling buruk dalam 100 tahun yang terakhir.

Gambar-gambar yang luar biasa itu ditangkap oleh jurugambar bernama Terese Kreuzer (68) dari luar rumahnya di sebelah Sungai Hudson.

“Saya pergi ke luar rumah dan disambut oleh badai raksasa yang mendarat di Jersey City dan Hoboken. Selama 15 minit saya mengambil sekitar 35 foto dan tidak boleh percaya dengan ukuran awan badai raksasa yang melanda seluruh langit,” katanya.

Hujan deras ini telah menyebabkan gangguan lalu lintas dan air hujan membanjiri sistem kereta bawah tanah Manhattan yang menyebabkan gangguan teruk.

Sumber : dailymail

N'N:Itu baru sikit.....

Budak Ini Menderita Selama 5 Tahun, Yang Anehnya Dia di Sembuhkan Dengan Selembar Kain.

http://4.bp.blogspot.com/-gTj8n4AuaTU/TkvKwrauKWI/AAAAAAAAAOk/4AgVGQMzmEo/s1600/article-2026894-0D72B0E500000578-443_468x423.jpg
Lewis Pitcairn, menderita selama 5 tahun kerana penyakit paramsonia

Budak lelaki berusia 9 tahun ini menderita selama 5 tahun kerana tak boleh tidur dan merasa seperti diganggu bila mahu memejamkan matanya, tapi anehnya penyakit itu boleh disembuhkan hanya dengan sehelai kain.

Lewis Pitcairn menderita tidak boleh tidur malam atau Paramsonia sejak tahun 2004 lalu dan terus kritikal sejak dia berusia 8 tahun dan itu terjadi hampir setiap malam.

"Lewis tidur terlentang ditempat tidur dengan mata terbuka dan berteriak ketakutan hal itu sangat menakutkan dan yang hanya dapat saya lakukan hanya berusaha untuk menenangkannya" kata Puan Fletcher ibu kepada Lewis.

Pada awalnya Fletcher sudah pasrah dengan keadaan anaknya, sampai temannya mengatakan bahawa suhu panas sebab terjadinya gangguan tidur malam, dan akhirnya dia membeli beberapa lembar kain yang berguna untuk menyerap peluh dan memberikan itu pada anaknya bila dia sedang tidur, dan ajaibnya penyakit yang diderita anaknya selama 5 tahun itu beransur-ansur sembuh.

Gangguan tidur malam atau Paramsonia adalah penyakit yang menyerang 15% populasi kanak-kanak didunia yang menyebabkan seseorang merasakan perasaan ngeri dan takut dan kenaiknya suhu badan.(rm)-Freaky News

N'N:Antara Sunnah-sunnah Nabi saw sebelum, ketika dan selepas tidur.
1. Sebelum dan selepas tidur baca doa tidur. Ramai orang memperlekehkan doa Masnun (doa harian) tapi hakikatnya harga yang Allah swt janjikan adalah syurga.

2. Jangan tidur menghadap kaki arah Qiblat. Ini adalah kedudukan tidur orang yang telah mati.

3. Barangsiapa yang membaca Tasbih Fatimah, sekiranya dia mati malam itu,dia akan dikira sebagai mati syahid. Apa itu Tasbih Fatimah? Subhanallah 33 X, Alhamdulillah 33 X, Allahuakbar 33 X.

4. Baca 4 Qul tiup ke tapak tangan dan sapu keseluruh badan untuk menghindarkan sihir dan niat jahat manusia.

5. Niat untuk bangun Tahajjud. Sekiranya tidak terjaga, Allah swt akan mengira seolah-olah dia bertahajjud sepanjang malam. Tahajjud adalah sebaik-baik pelindung daripada sihir dan buatan orang.

6. Ambil wudhuk sebelum tidur dan Solat Sunat Taubat 2 rakaat.

7. Maafkan semua kesalahan manusia pada kita dan halalkan semua hutang piutang sebelum tidur.

8. Tidur cara Rasulullah saw dengan mengiring badan ke kanan dan tapak tangan di bawah pipi. Banyak lagi Sunnah Nabi saw yang boleh diamal, semuanya mudah untuk dilakukan. Lebih mudah daripada bersolek atau pakai night cream sebelum tidur.Lebih mudah daripada buat senaman ringan sebelum tidur.

Amalkan Insha Allah anda boleh tidur dengan aman..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)