yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Friday, August 12, 2011

Kejam!!! Gambar Budak Cacat Mental Berusia 12 tahun Dirantai Seperti Seekor Anjing.


bocah dirantai dengan anjing
Gambar Cai Changqing, dari Erlongshan di Harbin, timur laut Provinsi Heilongjiang China, selama dua tahun dirantai oleh pakciknya.


Anak tersebut tidak dapat berbicara sama sekali. Awalnya orang tuanya mengira dia terlambat dalam berbicara, tetapi kemudian mereka mengetahui bahawa dia sebenarnya menderita cacat mental.

Pada 2009 Changqing pernah berlari keluar ke jalan di kota dan terluka parah setelah dilanggar sebuah van. Atas alasan itu pakciknya membuat tindakan tidak berperikemanusian apabila merantainya setiap hari, dengan menggunakan rantai besi yang dililitkan ke pinggang anak itu.

Pakciknya yang bernama Quan itu sebenarnya diamanahkan untuk merawat Changqing setelah ibu anak itu tersebut meninggal dan ayahnya lumpuh dari kecelakaan.

Sumber : dailymail
Kredit:manadotoday.com

N'N: Anak yatim diperlakukan seperti haiwan, kejam betul manusia bergelar pakcik.....

GAMBAR INI MEMANG BETUL-BETUL SEPERTI KATA PEPATAH "AYAH KENCING BERDIRI ANAK KENCING BERLARI"


SUMBER:THE FREAK INFO

N'N:Satu lagi nak kongsi, macam mana nak solat kalau tak basuh selepas kencing . Air kencing itu kan najis, eloklah basuh supaya kita bebas daripada najis.

Benda Macam Ni Yang Buat Aku Nak Muntah Bulan Puasa Ni, Perempuan ini Makan Abu Bekas Suaminya Yang Dibakar.


Memang tidak mudah jika orang yang kita sangat sayangi pergi meninggalkan kita, pasti kita akan melakukan apa saja agar kita dapat mengenang dan membuat suasana seolah-olah orang telah meninggalkan kita itu masih berada disamping kita, seperti itulah kira yang dirasakan Casie, 26 tahun, saat suaminya, Shawn pergi meninggalkan dirinya akibat penyakit asma.

Betapa rindunya pada suaminya itu sehingga abu bekas suaminya itu dia bawah setiap hari kemanapun dia pergi, mahu ke restoran, ke gereja ataupun ke pusat membeli belah pasti dibawanya abu itu, sampai pada suatu saat dia mula memakan abu bekas suaminya itu.(part ini mencabar gugat puasa aku)

Keanehan itu mulai terjadi mulai pada akhir musim ini, dia mulai merasa ketergantungan pada abu bekas pembakaran mayat suaminya tersebut, dia mengatakan bahawa rasanya seperti rasa telur busuk, dicampur dengan pasir dan amplas, dia sampai sekarang masih sehat meskipun abu bekas pembakaran mayat itu mengandung bahan kimia yang berbahaya.(sumber)

LAYAN JUGAK LAGU NI: PERTAMA RAMADHAN INI AKU TIDAK BERLAPAR LAGI KERANA MENGINGATI MU.

Inilah Kekejaman Komunis Terhadap Minoriti Islam Di China : Pemerintah China Larang Muslim Uighur Puasa Dan Tarawih Sepanjang Bulan Ramadhan..

Pembatasan juga dilakukan kepada mereka yang mencoba untuk menghadiri shalat di masjid-masjid. Bagi mereka yang ingin shalat di Masjid harus mendaftar dengan kartu identitas nasional mereka. "Mereka harus mendaftar, dan setelah selesai shalat dan berdoa mereka tidak diizinkan untuk [berkumpul dan] berbicara satu sama lain



Muslim Uighur kembali menderita di bawah episod terbaru tindakan keras pemerintah China terhadap minoriti etnik di wilayah barat laut Xinjiang itu, yakni berupa pembatasan atau pelarangan berpuasa dan beribadah di masjid-masjid. “Jika ada tokoh agama membahas Ramadhan selama kegiatan keagamaan, atau mendorong orang untuk ambil bahagian, maka mereka akan kehilangan lesen untuk berdakwah,” kata Dilxat Raxit, juru bicara Kongres Uighur Dunia yang berucap di Munich .


Larangan juga dilakukan kepada mereka yang cuba untuk menghadiri solat di masjid-masjid. Bagi mereka yang ingin solat di Masjid mereka harus mendaftar, dan setelah selesai solat dan berdoa mereka tidak diizinkan untuk (berkumpul dan berbicara satu sama lain)


“Kes yang lebih serius adalah penangkapan dan penghasutan bagi mereka yang melakukan ibadah, yang dinilai sebagai melanggar undang-undang,” katanya lagi.

Dilarang Berpuasa

Saat bulan suci Ramadhan bermula, Beijing ‘menampar’ Muslim China dengan pelarangan. Muslim China yang berada di bawah Pemerintah Propinsi Xinjiang, diminta menandatangani semacam ‘surat tanggung jawab’ yang isinya berjanji untuk tidak berpuasa dan shalat tarawih atau kegiatan keagamaan lainnya selama ramadhan.

“Puasa selama bulan Ramadhan adalah kebiasaan etnik tradisional, dan mereka diperbolehkan untuk melakukan itu,” kata seorang karyawan di pejabat pemerintah daerah di ibukota wilayah Urumqi. “Tapi mereka tidak diperbolehkan untuk mengadakan kegiatan keagamaan selama Ramadhan,” katanya menambah.

“Anggota Parti dilarang berpuasa selama Ramadhan, begitu juga dengan PNS,” ujarnya lagi. Sementara perusahaan swasta menawarkan makan siang selama jam puasa kepada karyawan Muslim Uighur. Sesiapa yang menolak untuk makan boleh kehilangan bonus tahunan mereka, atau bahkan pekerjaan mereka, Raxit menambahkan.

Para pejabat juga mensasarkan sekolah Islam, untuk menyediakan makan siang percuma selama masa puasa. Seorang warga Uighur Beijing mengatakan pelajar di bawah 18 tahun dilarang puasa selama bulan Ramadhan. Selain itu, kempennya pemerintah memaksa restoran di wilayah majoriti Muslim untuk tetap buka sepanjang hari.

Sehari sebelum bermulanya bulan suci ramadhan bagi umat Islam China, setidaknya 11 orang tewas dalam serangkaian serangan di wilayah utara-barat Xinjiang. Pihak berkuasa China menyerang minoriti etnik, setelah polis China menembak mati dua Muslim pada Minggu lalu.

Serangan itu terjadi kurang dari dua minggu setelah 18 orang tewas dalam serangan di wilayah Xinjiang yang bergolak. Setelah kerusuhan, lebih dari 100 orang Uighur ditahan pihak berkuasa China. Penduduk setempat mengatakan, kebanyakan dari mereka yang ditahan dan ditetapkan sebagai tertuduh adalah mereka yang tengah beribadah di masjid dan isteri mereka yang mengenakan telekung.

Ibukota Xinjiang, Urumqi, merupakan adegan kekerasan yang mematikan pada Julai 2009 ketika minoriti Muslim Uighur dibuang terkait dipembatasan China di wilayah tersebut. Pada hari-hari berikutnya, massa Han marah dan turun ke jalan dan melakukan balas dendam yang membawa kekerasan etnik China terburuk dalam dekad terakhir.

Rusuhan tersebut mengakibatkan hampir 200 orang tewas dan 1.700 orang terluka, menurut angka pemerintah. Tapi Uighur, minoriti Muslim China yang berbahasa Turki Muslim, mengatakan jumlah korban jauh lebih tinggi terutama dari komuniti mereka. Pihak berkuasa China telah menghukum sekitar 200 orang, sebagian besarnya warga Uighur, atas kerusuhan tersebut dan dijatuhi hukuman, 26 dari mereka dijathui hukuman mati. (Sumber)

N'N:Komunis sememangnya anti-agama. Berbeza dengan Sosialis Demokrat yang agak terbuka dan menghormati agama. Tapi sebaik-baiknya untuk orang Islam ialah Parti Islam dan bukan Parti Sekular macam UMNO. Siapa yang menghentikan peruntukan untuk sekolah agama? Siapa yang melarang Tazkirah semasa bulan Ramadhan? Siapa yang bunuh Ustaz Ibrahim Libya? Siapa yang sekat royalti minyak kerajaan Islam Kelantan? Siapa yang tolak Hudud? Siapa yang perangai macam komunis ni sebenarnya? jawapannya sudah ada bukan......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)