yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Thursday, July 21, 2011

LIN YUN CHUN(BUSINESSMAN TAIWAN):MENGAPA SAYA DIBERI MYKAD SEDANGKAN SAYA TAK PERNAH MEMOHON PUN??? ADAKAH UNTUK PENGUNDI HANTU???

http://3.bp.blogspot.com/-rtiqpdfxCKM/Tfgd1SM_-UI/AAAAAAAAC2Y/zNWcGBTVRf4/s400/mykad2.jpg

Seorang Ahli Perniagaan dari Taiwan, Lin Yun Chun mahu Polis dan pihak berkuasa yang terbabit menyiasat bagaimana MyKad telah dikeluarkan atas nama beliau.

Menurutnya beliau tidak pernah memohon MyKad tersebut dari Jabatan Pendaftaran Negara dan beliau juga tidak tahu berbahasa Malaysia .

Beliau juga mendakwa MyKad yang telah dikeluarkan atas namanya itu mempunyai tarikh lahir yang berbeza dari apa yang tercatat didalam passportnya..

Hmmm… Itu seorang yang mempertikaikan bagaimana MyKad boleh dikeluarkan untuknya sedangkan beliau tidak pernah memohonnya, beliau mempertikaikannya kerana hartanah miliknya di Sabah telah ditukar milik tanpa pengetahuannya..

Bagaimana pula agaknya dengan PATI yang berada dalam Negara ini yang sememangnya mengharapkan untuk mendapatkan MyKad bagi membolehkan mereka diiktiraf sebagai rakyat Malaysia?

Diiktiraf sebagai rakyat Malaysia yang boleh mengundi.. pasti lebih mudah proses untuk mereka kerana “I help you.. You help Me..” pasti digunapakai oleh pihak yang kini kelihatan berada di hujung kuasa..


How did I get a MyKad?, fumes cheated investor
KOTA KINABALU: A puzzled Taiwanese businessman, Lin Yun Chun, wants the police and the relevant authority to investigate how and when a MyKad was issued in his name.

“I have never applied to the National Registration Department (NRD) for the MyKad. I do not read English and Bahasa Malaysia.

“I do not know how the MyKad was issued in my name, with different birth dates from my passport.

“I purchased all my properties in Sabah using my Taiwan passport.

“I urge the police and the relevant authority to investigate how and when the MyKad was issued in my name,” he said in a statement issued through his representative Chia Chiew Pui.

Chia, who holds power of attorney for Lin, lodged a police report here yesterday. He is seeking police assistance to investigate how a MyKad was issued in his name.

Lin said he had always travelled to Sabah with his Taiwanese passport. He said his visits to Sabah was always either on a tourist or business visa.

“The last time I traveled to Sabah was in 2000. I was on a tourist visa and then (they) granted (me a) business visa.

“When my visa expired sometime in July 2000, the relevant authorities such as the Industrial Development Department and the Chief Minister’s Department recommended to the Sabah Immigration to extend a one year business visa to me as an investor,” he explained.

Falsified documents
He said this latest twist of event was not isolated but was in fact an addition to the multiple falsifications of documents by unscrupulous persons leading to the wrong issuance of copies of his title deeds which saw the exchange of hands of his properties.

Lin said that he had been away from Sabah from 2000 to 2009 because of illness and had only discovered the fraud on returning here in August 2009.

“When I returned, I was shocked that my properties had changed to third parties by way of falsified documentations.

“I am still holding all the original title deeds to these properties.

“How could I be selling my properties without surrendering my original titles to the lawyer preparing the sales and purchase agreement?” he said.

Lin also dismissed ‘as baseless and wrongful’ allegation that he received RM800,000 for the sale of his house in Tangung Aru and or other properties via Chia.

“I have never appointed anyone to sell my house or properties using power of attorney,” he stressed.

Lin claimed that the falsified documents such as the power of attorney (PA) and sales and purchase agreements purportedly signed by him in front of certain lawyer was done at the time when he was ill and was not present in Sabah.

“I have never met the said lawyer who purportedly prepared the PA and the agreements,” he added.

Lin added that he had all the medical and immigration reports from Taiwan authorities to prove that he had never left Taiwan during the times when the properties purportedly change hands.

He also noted that he had lodged two police reports in August 2009 when he returned to Sabah for the wrongful transfer of his properties based on falsified documents and wrongful issuance of titles.

Lin said he has since engaged a local lawyer here to act on his behalf and has commenced legal action against the wrongdoers.

Sumber:Arus Perjuangan.

Aduh Sakitnya, Berat Mata Memandang Berat Lagi Bahu Si Pemikulnya..




N'N:Innalillahiwainnalillahirajiun....

Ustaz Azhar Idrus Cetus Fenomena Ustaz You Tube.

sekarang ni nama Ustaz Azhar Idrus cukup terkenal di merata-rata tempat malah ada yang gelar Ust. Azhar sebagai ‘Ustaz Youtube’ kerana pengaruhnya yang cukup hebat dalam laman tersebut

kaset dengan vcd ni jangan ceritalah, laris macam pisang goreng, kalah vcd Mat Sabu hehehehe

dialek Terengganunya sangat pekat, sampai orang Perak pun dah leh faham cakap Terengganu disebabkan pengaruh Ustaz Azhar ni

yang menariknya mengenai Ustaz Azhar, selain pandai buat lawak (kalah Raja Lawak), dia juga boleh cakap apa saja, pasal komputer ke, pasal gigabait ke…

malah pasal rock pun dia rembat semacam je

aku difahamkan dia minat fotografi dan gajet, sebab tu benda-benda moden ni celah gigi dia je, dan bila semua perkara ini disentuh sekali dalam ceramahnya, ia membuatkan kita merasa ‘dekat’ terutama bagi orang muda


tapi kita kenalah tahan telinga sikit bila Ustaz Azhar buka mulut, pedas giler beb…tapi jangan risau, dalam pada dia ‘smash’ tu, cepat-cepat dia buat lawak balik membuatkan semua hadirin tak ambil hati dengan teguran-tegurannya

cuma ada juga aku dengar ramai pihak yang tak puas hati kerana Ustaz Azhar ni bukanlah mempunyai kelulusan tinggi dalam bidang agama, bukan ‘grad’ Al-Azhar le senang citer

untuk makluman korang, Ustaz Azhar ni dulu guru muzik tapi katanya berbelas tahun dia mengaji agama dengan tok-tok guru terkenal, lepas tu baru dia start berceramah

malah ada sumber yang pernah berbisik kat telinga aku yang Ustaz Azhar dulu study kat US, entahlah Wallahualam

bagi aku tak kisah apa pun latar belakangnya, selagi dia membawa ilmu yang benar dan tak menyimpang, maka kita perlu kagum dengan insan seperti Ustaz Azhar Idrus

sekurang-kurangnya, bila beribu insan jahil di luar sana mula mengikut syarahan-syarahan agamanya, itu pun bagi aku satu perkembangan yang cukup baik, dok gitu?

Sumber:http://syahrilkadir.wordpress.com

Senarai Penuh 100 Blog Politik Paling Berpengaruh di Malaysia, Separuh Drpdnya Menyokong Kerajaan zalim & Separuh Drpdnya Menentang Kerajaan Zalim.






Bersabda Nabi Muhammad S.A.W:

"Jihad yang paling utama adalah mengucapkan kebenaran dihadapan penguasa Zalim"
(HR Ibnu Majah Dan An-Nasa'i)

N'N:Teruskan menyokong Bloggers PR, bersamalah kita bertukar link.
Kenapa Papagomo mengungguli carta? Ikuti ulasan sahabat blogger PR kita disini

Anjing Chihuahua Yang kecil Ini Berjaya Gagalkan Rompakan Bersenjata.



CALIFORNIA - Dua perampok terpaksa meninggalkan sebuah kedai di California setelah diserang oleh seekor Chihuahua milik sang pemilik kedai.

Dengan mengenakan jaket berkerudung hitam dan membawa senapang, dua pencuri siap menggeledah sebuah kedai tembakau dan menuntut sejumlah wang.

Namun ketika pemilik kedai mulai menyerahkan sejumlah wang tunai dari mesin wang, haiwan peliharaan yang kecil mulai menggonggong dengan begitu keras.

Anjing mungil bernama Paco tersebut ternyata tidak takut ditembak ketika salah satu perampok menunjukkan laras senjatanya ke arahnya, anjing tersebut terus menggonggong hingga akhirnya dua perampok tersebut keluar dari kedai. Bahkan anjing tersebut terus mengejar mereka yang keluar dari kedai.

Sebagaimana dilapor Telegraph, Rabu (20/7/2011), perompakan tersebut berlangsung pada 7 Julai sekitar pukul 07.30 pagi waktu setempat.

Rakaman CCTV mengenai insiden tersebut telah dirilis oleh polis Los Angeles guna mengenali dua laki-laki perampok itu.(rhs)


sumber

ASHRAF PINTU TAUBAT MASIH TERBUKA BUAT MU.


Jangan kerana desakan nafsu, kau sia-sia hidupmu. Bisikan syaitan hanya datang untuk mengelirukan mu. Kau lelaki bukan wanita. Selagi nyawa mu masih ada, bertaubatlah Ashraf kerana Allah S.W.T itu Maha Pengampun bagi orang-orang yang bertaubat.

Inilah Cara Paling 'KREATIF' Untuk Elak Kereta Dicuri.

Inilah cara yang paling 'KREATIF' untuk menggelakkan kereta
dicuri....






Gambar Detik-detik Mencemaskan Seorang Pencuri Bra..








sumber : stomp.com.sg

N'N:Kerja yang langsung tak berfaedah, membuang masa,tenaga dan tak bermaruah.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)