yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, July 13, 2011

Kartun Ejekan Terhadap Kekerasan Israel Ini Menang Penghargaan di AS



Sebuah gambar kartun yang menggambarkan respon cerdas seorang anak Palestin atas pernyataan rasis dari seorang anak Israel, telah memenangi penghargaan terbaik Kartun Politik Amerika Syarikat.

Penghargaan ini diberikan kepada kartunis politik freelance asal Brasil Carlos Latuff yang bertajuk “Once upon a Time in Rafah", Fars News Agency melaporkan.

Dalam kartun itu, seorang anak Israel berbicara dengan nada rasis kepada anak Palestin dengan mengatakan, "Ayah saya mengatakan kepada saya bahawa Anda orang Arab adalah haiwan teroris yang jahat."

Sebagai tanggapan atas pernyataan rasis tersebut, anak Palestin dengan cerdas membalas pernyataan anak Israel itu dengan mengatakan, "Ayahku justru tidak berkata apa-apa! Kerana dia dibunuh oleh Anda."


sumber


N'N:Zionis laknatullah.....

Inilah Peserta Bersih 2.0 Paling Selamber....

http://iqbalwahab.com/wp-content/uploads/2011/07/Bersih-2.03.jpg


N'N:Siap boleh baca suratkhabar lagi he3....

BERSIH 3.0 Hanya Menunggu Masa Jika Ini Taktik UBN Mengekalkan Kuasa, 1.2 Juta PATI Diberi Taraf Pengundi???

Ini Betul-betul Pengkhianatan Terhadap Negara!!! 1.2 JUTA PATI LAYAK MENGUNDI???

GERAKAN Pendataran Pemilih untuk pengundi-pengundi baru yang berusia 21 tahun yang dijalankan di Kuala Penyu, Kimanis dan daerah-daerah lainnya yang dikendalikan oleh Parti KeAdilan Rakyat (PKR) kawasan Bueafort mendapat sambutan di luar jangkaan.

Program Gerakan Pendaftaran Pemilih ini yang diketuai sendiri oleh Pengerusi Biro Pendaftaran Pemilih PKR Sabah, Taufick Ruschi yang juga selaku Ketua Cabang Parti KeAdilan Rakyat (PKR) kawasan Beaufort berkata, tujuan program ini diadakan adalah menjurus untuk mengenal pasti para remaja dan belia yang sudah mencapai umur 21 tahun diwajibkan mendaftar sebagai pemilih baru.

Taufick yang menghubungi Wartawan Sabahkini.Net Wilayah Sandakan melalui panggilan telefon kelmarin berkata, program daftar pemilih baru ini bukan setakat diadakan di Kuala Penyu sahaja; bahkan di seluruh pelusuk Sabah supaya pengundi tempatan yang layak mengundi tidak tercicir atau tertinggal untuk didaftarkan sebagai pemilih baru.

Mengulas kenyataan media Datuk Patrick Sindu yang tersiar di portal online Sabahkini.Net baru-baru ini, kata Taufick, antara lain mendedahkan bahawa di negeri Sabah terdapat Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) yang sudah menjadi warganegara ala bidan terjun dan sudah berdaftar sebagai pengundi di Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) yang mencecah 1.2 juta sebagai amat membimbangkan.

“Nisbah jumlah 1.2 juta PATI yang layak mengundi bukan angka yang kecil dan inilah kecurangan pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab begitu mudah memberikan taraf dan status kewarganeraan kepada orang asing tanpa mengikut prosedur yang sah,” tegas Taufick lagi.

Taufick menyifatkan sejumlah 1.2 juta PATI yang layak mengundi dan sebahagian besarnya sudah mendaftar sebagai pemilih di SPR, secara tidak langsung menterjemahkan makna ‘Fixed Deposit’ yang menjadi buah mulut pemimpin Barisan Nasional.

“Tidakkah mereka (pemimpin UMNO/BN) merasa bimbang dengan jumlah begitu besar PATI yang menjadi warganegara dan suatu hari nanti boleh menumbangkan mereka dan merampas tampuk kuasa politik Sabah?” tanya Taufick yang kesal kerana tindakan berkenaan seolah-olah membunuh generasi akan datang kerana jumlah PATI semakin bertambah ramai dan di setengah kawasan mengatasi penduduk tempatan.



Oleh : SHAIMON S JUMADI

Sabahkini


N'N:Bersih 3.0 hanya menunggu masa.....

Cara Kreatif Tangkap Gambar Sendiri Tanpa Menyusahkan Orang Lain...

senang tak menyusahkan orang lain....
kamera pun selamat,tak ada orang nak bawa
lari....
sumber

Aksi Paparazi Yang Tak Ada Tamadun......



N'N:Orang Islam yang cari rezeki dengan cara ni, eloklah cari keje lain.......

Jururawat Ini Ambil Cuti Sakit Untuk Buat Kerja Part Time Sebagai 'Pelacur'.


Seorang jururawat mengaku sakit dan mendapat cuti dan gajinya pun masih diterima setiap bulan. Sayangnya, cuti itu disalahgunakan dengan memasang iklan sebagai pekerja seks komersial (PSK) dengan bayaran 130 poundsterling sejam.

Akibat tindakannya ini, jururawat bernama Emma Marsden (35) berasal dari Cardiff, South Wales, Inggeris, ini mendapat hukuman dan tindakan disiplin pada minggu ini. Marsden mem-posting iklan dengan gaya busana sensual di laman web dengan nama samaran Lucy Love.

Dalam iklan itu, dia mengaku boleh berhubungan seks dengan lelaki, wanita, dan juga pasangan dan menambahkan jika dirinya seseorang yang unik dan teman yang jujur serta berpengalaman. Namun, Marsden membantah dan mengatakan dirinya hanya melakukan ujian apakah pekerjaan itu sesuai untuk masa depannya.

Kini kariernya selama 10 tahun di National Health Service musnah terutama setelah dia akan diangkat menjadi pembantu jururawat di hospital Jiwa, Whitchurch. Komite A Nursing and Midwifery Council melakukan penyiasatan setelah pekerjaan sampingan ibu tiga anak ini terungkap di tahun 2008-TRIBUNNEWS.COM


N'N: Yang baik jadikan tauladan yang buruk macam ni jadikan sempadan.....

Obor-obor Ini Lumpuhkan Israel.





Kalau di Jepun stesen janakuasa Fukishima mengalami meltdown kerana sistem penyejukannya rosak selepas dipukul Tsunami.Di stesen janakuasa eletrik Orot Rabin di Hadera,Negara Haram Israel lain pula ceritanya. Stesen janakuasa yang menggunakan arang batu ini terpaksa dihentikan operasinya baru-baru ini setelah sistem penyejukannya juga rosak. Rosak bukan kerana diserang Hezbollah atau dilontar batu oleh penduduk Palestin. Sebaliknya sistem penyejukan yang menggunakan air laut tersumbat teruk dengan obor-obor. Air dari laut Mediterranean sejak kebelakangan ini mengalami penambahan jumlah obor-obor yang banyak dipercayai akibat kenaikkan suhu laut.

Sumber:blogserius.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)