yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, July 6, 2011

Datuk 64 tahun Ini Tukar Jantina Sebab Kemaruk Sangat Nak Jadi Perempuan...

Masa tua seharusnya masa untuk rileks dan menyenangkan untuk menghabiskan sisa hidup. Namun tidak kepada Michael Mason, 64.

Datuk yang tinggal di Hillingdon, London Utara telah membuat satu keputusan yang agak memeranjatkan apabila hendak menjalani pembedahan kelamin.

Pengusaha yang berjaya ini mempunyai empat orang anak dan 11 cucu. Setelah bertahun-tahun memendam keinginan itu ia akhirnya menjalani pembedahan kelamin dan mengubah nama menjadi Michelle.

Perubahan ini merupakan hasil penambahan hormon selama beberapa tahun dan tujuh operasi yang dilakukannya sejak tahun 2006. Dia pun menjadi orang yang paling tua di England yang menjalani pembedahan kelamin.

Michelle mengaku, perubahan dalam dirinya sebenarnya berlaku ketika dia berusia empat tahun.

“Saya selalu tertarik pada baju perempuan. Saya selalu menangis bila ibu mendandani saya seperti laki-laki kerana saya ingin memakai baju perempuan. Waktu bersekolah, saya lebih banyak bermain dengan teman perempuan,” terang Michelle.

Wanita yang menjadi isterinya merupakan kekasih kedua yang pernah dimilikinya. Mereka menikah pada tahun 1960an. Saat itu orang tidak membicarakan ganti kelamin, kerana hal itu dianggap tabu.

Walaupun berjaya menjalankan bussinesnya dan memiliki empat anak yang dicintai, Michelle tetap tidak boleh menolak keinginannya untuk menjadi seorang wanita.

“Saya mencintai keluarga saya, tapi saya merasa tertekan. Tak ada seorang pun yang boleh saya ajak berbicara . Saya telah menikah selama 40 tahun dan anak-anak saya telah memiliki keluarganya sendiri. Saya fikir, inilah saatnya saya menjalani kehidupan sesuai keinginan saya,” lanjutnya.

Isterinya menerima keputusannya tersebut. Namun mereka mengakhiri pernikahannya. Kini Michelle tengah jatuh cinta pada seorang yang berusia 70 tahun, bekas anggota Partai Konservatif di kota tersebut.(link)

N'N:Kenapa???

Inilah Sebab Kenapa Orang Russia Zaman Dulu Tak Nak Berzina..

Beginilah hukuman bagi mereka yang berlaku curang (selingkuh) pada zaman dulu
di Russia..kalaulah macam ni hukumannya agaknya tak berani orang
sekarang berlaku curang...







Dahsyat hukumannya....

sumber


N'N:Aku rasa hukuman ini dapat mencegah perbuatan zina. Apa yang lebih kejam daripada menduakan suami atau isteri. Begitu jugalah dengan HUDUD ianya untuk mencegah.

Apa Yang Manusia Ini Fikirkan Bila Rogol dan Cungkil Mata Ibu Kandung Sendiri???


Beginilah nasib malang seorang ibu 53 tahun yang juga seorang jururawat telah dirogol dan di cungkil biji matanya oleh anaknya sendiri yang berusia 22 tahun.Kejadian itu berlaku di kediaman mereka di Slough, Berkshire England.Rumah itu didiami oleh tiga beranak.

Pemuda itu ditangkap ketika cuba melarikan diri dalam keadaan telanjang.Dia dikatakan melompat kesebuah kereta yang sedang bergerak dan kereta itu telah melanggarnya..Kejadian ini dilaporkan oleh jiran mereka yang mendengar bunyi bising dan pemuda itu dikatakan membuang barang seperti televisyen,komputer dan perabot daripada bilik kebawah.-selanjutnya

sumber

N'N:Manusia semakin kejam, tanda akhir zaman......

Menggemparkan!!! Malaysia Miliki Rekod Dunia Paling Ramai Penduduk Tertua Di Dunia, Tapi Kenapa Kita Tak Pernah Tahu Pun???



Dari 100 manusia yang paling panjang usianya yang disenaraikan oleh Wikipedia, manusia yang paling panjang usianya adalah seorang warga Perancis iaitu Jeanne Calment yang dilaporkan telah dilahirkan pada 21 Februari 1875 dan meninggal dunia ketika berusia 122 tahun 164 hari pada 4 Ogos 1997.

Manakala yang kedua panjang usianya pula adalah Sarah Knauss seorang warga United States yang dilahirkan pada 24 September 1880 dan meninggal dunia pada 30 Disember 1999 pada usia 119 tahun 97 hari.

Antara yang tersenarai dalam 100 manusia yang paling panjang usianya tetapi masih hidup hingga kini adalah Besse Cooper yang masih hidup di United States, beliau telah dilahirkan pada 26 Ogos 1896 dan telah berusia melebihi 114 tahun.

Dan lima orang lagi juga telah berusia melebihi 114 tahun dan masih hidup ialah tiga warga Jepun, seorang warga Itali dan seorang lagi pula warga United States.


Lagi 90 manusia tertua di dunia sila lihat di SINI


Kita mungkin berkata panjangnya usia mereka adalah kerana tabiat pemakanan dan juga persekitaran mereka yang sedikit sebanyak mempengaruhi kehidupan mereka itu..

Tetapi!! Tahukah anda Malaysia juga mempunyai ramai manusia yang masih hidup dan usianya melebihi 100 tahun?

Di Perak sahaja terdapat 1538 orang pengundi yang berumur melebihi 100 tahun dan yang menakjubkan kesemua mereka masih hidup dan boleh mengundi..

Manusia tertua yang masih hidup dan boleh mengundi di Perak itu ialah seorang yang berbangsa Cina iaitu Wong Seng yang telah dilahirkan pada tahu 1879 dan kini berusia 132 tahun jauh lebih tua dari manusia tertua yang disenaraikan oleh Wikipedia.

Begitu juga dengan lapan lagi manusia yang panjang usianya juga mengatasi iaitu Nazmi Binti Harun 131 tahun, Ng Khoa 126 tahun, Kong Kew Kee 126 tahun, Ng Ah Kow 125 tahun, Wong Yee 124 tahun, Itam Latihah Bin Mohd Ali 123 tahun, Mohammad bin Haji Mohd Noor 123 tahun, Wong Pin 123 tahun dan Murugai A/P Ramamoorthai berusia 122 tahun iaitu sama dengan usia manusia paling tua di dunia yang pernah direkodkan..

Korang tengoklah sendiri senarai 50 dari 1538 orang dibawah ni yang diambil dari Daftar Pemilih..

No_KP_Baru/ No KP Lama/ Nama/ Bangsa/ Tahun_Lahir/ Umur

790610740022 1448642 WONG SENG CINA 1879 132

800501030028 A0993271 NAZMI BINTI HARUN MELAYU 1880 131


850710740048 3498040 NG KHOA CINA 1885 126

850608740017 1453245 KONG KEW KEE CINA 1885 126

450826085273 0592818 NG AH KOW CINA 1886 125

870608740058 1392190 WONG YEE CINA 1887 124

881101080023 0336299 ITAM LATIH 1888 123

881112610069 2106517 MOHAMAD MELAYU 1888 123

881003740059 0439199 WONG PIN CINA 1888 123

890624713118 2110938 MURUGAI A/P RAMAMOORTHAI INDIA 1889 122

901102740113 0363429 HOW TOH YOON CINA 1890 121

910103740048 0387294 MOK SOON HOONG CINA 1891 120

910812740032 0914383 AH SEE CINA 1891 120

921012750017 2112135 DOORASAMY S/O PARASAMY INDIA 1892 119

921108740075 0439792 LIANG KWAY CINA 1892 119

931218740147 0596852 LEE KOOI CHIEW CINA 1893 118

931108080037 0357301 HAJI ABDUL MUTALIB MELAYU 1893 118

931116080010 2587063 HAJI HALIJAH BINTI ENDUT MELAYU 1893 118

930920740089 3841080 WONG AH SIEW CINA 1893 118

930104750019 2779357 SUPPIAH S/O SUPPIAH INDIA 1893 118

941124740073 0617600 POON SUM CHOON CINA 1894 117

940601740064 1413720 CHONG CHUI CINA 1894 117

940503740167 1042990 LEONG YAK CINA 1894 117

941231080015 4063070 YOK GUNONG ORANG ASLI 1894 117

951129740055 0608134 LEE AH NGEE CINA 1895 116

950720710019 7599200 ASA SINGH INDIA 1895 116

960913740088 1850228 SADRI B ALAM MELAYU 1896 115

961024740074 2077418 LOH YAN TAN CINA 1896 115

961122740078 0588769 LOH TAI HOI CINA 1896 115

960408740255 7603072 YONG CHAN CINA 1896 115

971123740159 0392250 LAI CHOONG YOOK CINA 1897 114

970811080049 3514775 GOVINDASAMY INDIA 1897 114

971231743699 1066220 HEE PENG FOOI CINA 1897 114

980605740076 1413246 WONG SAM NOOI CINA 1898 113

981121080256 0585983 LEE YOKE KWAI CINA 1898 113

>980503740147 1042943 YON LOON CINA 1898 113

980531750019 1382853 A K RETHNAM CHETTEER INDIA 1898 113

980607750059 1449825 SINNATHAMBY S/O AVADAI INDIA 1898 113

981125740100 0623105 CHAN SOON CINA 1898 113

980410750573 7638932 K.SHAIK DAWOOD INDIA 1898 113

981017740031 0366169 NG AH TEE CINA 1898 113

991107740157 0326715 WONG SEN CHEANG CINA 1899 112

991203740069 2583162 TEOH KOK TONG CINA 1899 112

991202710052 0591839 LAU TEE CINA 1899 112

991231741990 8156595 NGAN SUAR @ NGAN OH SUAR CINA 1899 112

991120740020 0619180 THAM LEAN TAI CINA 1899 112

991126710148 0410514 LEE KWAI FONG CINA 1899 112

990615740079 1406250 YIP PENG CINA 1899 112

990509740083 1078174 CHANG KWONG CINA 1899 112

Senarai penuh sila download di SINI

Yang peliknya tiada seorangpun dari mereka tersenarai dalam 100 manusia paling Tua di dunia.. kenapa agaknya.. mungkin SPR boleh jelaskan..

Sumber

N'N:Ini sebabnya Bersih 2.o sangat2 relevan kerana SPR telah menggadai maruah mereka demi UMNO/BN sekaligus menjadi kuda tunggangan UBN.....

Padah Menggatal Di Tempat Awam, Orang Seluk Saku Pun Diaorang Ni Tak Sedar.





Memang betul-betul berani penyeluk saku.....

sumber

Bila Perasaan Malu Sudah Tiada Inilah Jadinyer.



N'N:Nak tahu apa yang orang sebelah sms, mungkin inilah teks yang mereka sms:
"Ish kat sebelah aku ada beruk dua ekor tak tahu malu beromen depan orang ramai"..............

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)