yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Sunday, June 26, 2011

Mereka Ni Berblog Tak Menggunakan Otak....

Siapa?




18video.jpg (525×320)

Dan mereka:




N'N:Tak perlu guna akal untuk menjaja video lucah dalam blog, cuma perlu guna kepala lutut...

Gambar Bila Superhero Dah Pencen.

http://www.allfunnypictures.com/images3/retiredsuperheroes.jpg

N'N:Sedih tgk Hulk uzur betul......

BERSIH 2.0:Bila Demokrasi Disempitkan, Demontrasi Jalanan Akan Mengisi Ruang.

http://seapa.files.wordpress.com/2007/11/bersih.jpg

Kebebasan berhujah, kebebasan berdebat, kebebasan bersuara, kebebasan media, kebebasan memberi pendapat, kebebasan berhimpun adalah merupakan pakaian kepada demokrasi.

Manakala kekerasan, pertumpahan darah, keganasan, pemberontakan, peperangan, rampasan kuasa adalah nilai-nilai yang amat bertentangan dengan amalan demokrasi.

Jika rakyat tidak dibukakan ruang untuk mereka mengamalkan demokrasi, maka yang akan mengisi ruang ialah keganasan dan kekerasan.

Tidak ada empangan yang mampu menahan air dari mengalir ke laut, lambat laun empangan akan pecah juga.

Kita mungkin boleh mengenakan permit untuk menghalang rakyat dari berhimpun atau berdemontrasi, tetapi kalau sudah sampai sejuta rakyat turun untuk berdemontrasi, ada permit atau tidak ada permit, tidak mempunyai apa-apa guna lagi.

Oleh itu bukalah ruang demokrasi seluas-luasnya supaya keganasan tidak dapat mengambil tempat.

Apa yang berlaku di Tunisia dan Mesir di masa sekarang ini adalah akibat pemimpin-pemimpinnya yang telah menyempitkan ruang demokrasi, maka tidak hairanlah kalau keganasan, pemberontakan, kekerasan akan digunakan untuk mengembalikan demokrasi itu, kerana itu saja jalan yang ada.

Kawalan kepada media, penggunaan jentera kerajaan, penguasaan kepada badan penguatkuasa seperti polis, badan pencegah rasuah dan penguasaan keatas badan perundangan dan kehakiman mebolehkan pemimpin-pemimpin membelakangkan demokrasi bagi pengekalan kuasa politik mereka. Tetapi lambat laun rakyat akan sedar juga yang mereka telah diperbodohkan.

Peti undi bukanlah demokrasi, peti undi hanyalah salah satu komponen dari demokrasi itu. Demokrasi tidak mempunyai apa-apa makna atau tidak sempurna kalau tidak didokong oleh kebebasan setiap rakyat untuk memberi pendapat, kebebasan media, kebebasan bersuara dan kebebasan berhimpun.

Demokrasi dapat menjamin pemimpin yang terbaik akan terpilih menjadi pemimpin tanpa melalui pertumpahan darah dan kekerasan.

Sumber:aliasmohdyusof.blogspot.com

Pondan Ditugas Untuk Kutip Hutang di Pakistan


KARACHI – Terlambat untuk membayar hutang mungkin anda akan mendapat surat peringatan. Namun di Karachi, kota terbesar di Pakistan, anda akan bertemu dengan penagih hutang transgender(Pondan).

Sebagai langkah Pemerintah Pakistan untuk mengatasi meningkatnya penghindaran hutang, petugas hutang di Karachi memanfaatkan Riffee, seorang transgender, dan rakan-rakannya sebagai penagih hutang. Riffee dan rakannya akan mendatangi rumah atau tempat usaha penunggak hutang, tujuannya untuk mempermalukan para penunggak hutang hingga akhirnya mahu membayar.

Riffee dan dua rakannya, Sana dan Kohan, secara fizik adalah lelaki sejati, namun mereka lebih suka dipanggil dan berpakaian seperti wanita. Tugas mereka cukup sederhana, setiap pagi mereka ke tempat kerja dan mengambil daftar penunggak hutang. Satu per satu mereka mendatangi rumah atau pejabat penunggak hutang. Lalu menggoda dan membuat keributan agar orang yang mereka datangi mahu membayar pajak.

Namun demikian, belum jelas apakah taktik tersebut cukup efektif, tapi para petugas pajak bersikap keras kalau tidak efektif mereka tidak akan mungkin melakukannya.

“Kehadiran mereka boleh membuat malu penunggak hutang,” ujar inspector hutang Hussein Bhatti seperti dikutip CNN, Jumaat (15/4/2011).

Di negara dimana banyak yang mengatakan pengadilan lemah dan polis boleh disuap, Riffee dan teman-temannya boleh menjadi upaya terakhir,walaupun tidak biasa.

Sumber :http://www.okezone.com/

Agak2nya Inilah Tugas Yang Sesuai Untuk Super2hero Buat Bila Dah Bersara..

Inilah tugas-tugas yang amat sesuai untuk mereka apabila mereka
bersara.Amat sesuai dengan kepandaian dan kemampuan kuasa mereka..











Sumber

Hot Dog Ini Haram.....

http://www.allfunnypictures.se/cats-dogs/djur-hotdog.jpg

N'N:Seharam video fitnah yang dijaja di Mahkamah......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)