yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Saturday, June 4, 2011

Dua Wanita ini Jadi Ibu Tumpang Untuk 11 Bayi.

VIVAnews - Melahirkan buah hati merupakan pengalaman luar biasa dan membahagiakan bagi wanita. Namun tak semua kaum hawa dapat merasakan mengandung dan melahirkan.

Pengalaman mual di pagi hari, kenaikan berat badan, perubahan suasana hati hingga kaki yang membengkak merupakan cubaan yang jamak dialami para calon ibu.

Meski begitu, dua sahabat Amanda Broomhall dan Louise Smith rela meminjamkan rahim mereka dan melahirkan sembilan bayi orang lain.

Mereka adalah para ibu pengganti. Saat ini mereka tengah mengandung bayi ‘titipan’ yang ke-10 dan 11. Kedua wanita yang bekerjaya sebagai ibu pengganti ini telah hamil anak orang lain selama enam tahun.

Amanda, 39, yang juga memiliki dua anak sendiri dengan suaminya Ian, mengakui kebanyakan orang berfikir yang mereka lakukan adalah hal gila. Hamil berkali-kali dari embrio orang lain hanya untuk menyerahkannya pada orang tua lain.

Wanita asal Swindon, Wiltshire ini menuturkan, apa yang mereka lakukan untuk membantu pasangan yang ingin memiliki keluarga. Dan ia bangga akan hal tersebut.

“Kami memberikan sembilan anak kepada pasangan yang putus asa untuk mengubah hidup mereka,”ucapnya seperti dikutip dari People.

Louise, 43, dari Mansfield, Nottinghamshire, menambahkan melahirkan anak sebagai ibu pengganti adalah hal terbaik yang pernah ia lakukan.

“Tidak ada yang membandingkan perasaan bahawa anda membuat seseorang menjadi keluarga yang lengkap. Orang tua yang anda bantu tidak akan percaya hingga mereka menggendong anak mereka,” ucapnya dikutip dari Daily Mail.

Dalam enam tahun, Amanda, telah melahirkan lima bayi, termasuk sepasang bayi kembar. Doktor memperkirakan bayi keenamnya akan lahir pada November mendatang.

Sejak usia 27, Amanda telah mendermakan sel telurnya. Kemudian, ia pun memutuskan menjadi seorang ibu pengganti.

“Keluarga dan teman-teman mengatakan bahawa saya melakukan kesalahan. Tapi saya berkeras dan tetap melanjutkan niat,” katanya.

Dia berkata, awalnya ia merasa hamil dan menyerahkan bayi dari embrio orang lain adalah sebuah kesalahan. Kerana saat itu ia belum memiliki anak sendiri. “Saat menyerahkan bayi yang saya lahirkan awalnya saya merasa kosong. Saya kehilangan bayi saya,” katanya.

Tak lama berselang, ia pun menikah dengan suaminya saat ini, Ian, dan memiliki dua orang anak. “Setelah itu, saya memutuskan kembali jadi ibu pengganti. Dan perasaan saya tidak seburuk sebelumnya.”

Amanda melahirkan bayi laki-laki dari embrio pasangan lain pada tahun 2002, anak laki-laki kembar pada tahun 2007 dan anak perempuan pada Mei 2009. Semuanya diserahkan pada orangtua biologis sang bayi. Meski begitu, ia juga pernah mengandung bayi yang berasal dari sel telurnya dan sel sperma lelaki lain.

“Kami tetap berhubungan dengan orangtua pada tiap Natal dan ulang tahun. Tapi saya tahu, anak-anak mereka bukan anak saya,” ucapnya.

Amanda dan Louise bertemu pada 2003 . “Hamil anak yang nanti akan diserahkan pada orang tuanya bukan hal mudah. Sehingga Anda perlu orang untuk mendukung Anda,” ujar Louise.

Louise yang memiliki tiga anak dengan suaminya, Michael, telah melahirkan empat bayi.

Kedua wanita ini dibayar sesuai pengeluaran selama kehamilan. Meski mendapat banyak celaan, keduanya menyatakan takkan surut menjadi ibu pengganti.

Suami Louise, Michael, awalnya terkejut atas keinginan sang istri. “Awalnya saya sulit memahami keinginan Lou. Tapi saya mendukung dan mencintainya. Melahirkan lima kali sebagai ibu pengganti memang tak biasa, tapi ia melakukan hal yang luar biasa dan saya bangga padanya.”

Sumber:borakkosong

Awas! Serangan VIRUS Dari Facebook!

SAN FRANCISCO (Arrahmah.com) – Serangan virus di Facebook kembali terjadi pada akhir-akhir ini. Sebuah serangan di laman web tersebut menjalar dalam tiga minggu terakhir.

Serangan tersebut mencuba mencuri login para pengguna, mengambil alih Facebook, menginstall malware di komputer Anda, dan bahkan mendapatkan alamat rumah dan identiti penting yang ada dipunyai oleh pengguna laman web.

Serangan ini ditandai dengan video “Distracting Beach Babes” yang tertulis di dinding Facebook pengguna, dengan tulisan:

“This is hilarious! lol :P :P :P Distracting Beach Babes [HQ] Length: 5:32?”

Serangan yang menyebar melalui video dengan subjek “hilarious video” ini diposting melalui dinding Facebook.

Dalam berita Websense, selasa (31/5/2011), saat mangsa terperangkap dan mencuba untuk mengklik, maka ada semacam permintaan yang meminta Anda untuk login ke Facebook.

Serangan itu kemudian mengembalikan Anda ke Facebook, menginstal sebuah aplikasi yang disebut “Media Player HD”, dan meminta Anda untuk men-download player “FLV”. Padahal di saat itulah komputer menginstal malware di komputer Anda.

Untuk menghindari terperangkap, cukup menghapus video tersebut jika Anda menemukan di dinding Facebook Anda. Jika Anda melihatnya di tempat lain di Facebook, jangan diklik, dan tentu saja ingat aturan jelasnya: Jangan masukkan login Facebook selain Facebook.com.

Pengguna Facebook yang memiliki status video tersebut di dinding mereka, disarankan untuk menghapusnya agar malware ini tidak menyebar. Jika perlu, silakan ganti password Facebook untuk berjaga-jaga.

Jika sudah ‘kadung’ terperangkap serangan itu, segera ubah kata laluan Facebook, uninstall app Facebook (sering disebut “Media Player HD”), dan menjalankan scan virus atau malware pada komputer anda. (sm/rasularasy/arrahmah.com)

Fenomena Aneh Pesawat Pelangi Kelihatan di Google Maps

Agaknya kemampuan penangkapan citra satelit (Satellite Capture) dalam menangkap objek bergerak yang cepat masih menimbulkan efek fotografi, sehingga seperti yang terlihat di imej Google Map berikut dimana sebuah pesawat yang sedang terbang tertangkap berefek pada warna unik dibelakangnya efek (RGB) yang mirip pelangi. Lokasi penangkapan foto tersebut tepatnya berada di Hyde Park di Chicago Illinois Amerika Syarikat.

Klik Gambar Untuk Melihat Lokasi di Google Map

Akhirnya Pinguin Tanpa Bulu Ini Dapat Baju Renang

Featherless Penguin Photos - 8 Pics
Featherless Penguin Photos - 8 Pics

Featherless Penguin Photos - 8 Pics

Featherless Penguin Photos - 8 Pics

Featherless Penguin Photos - 8 Pics

Featherless Penguin Photos - 8 Pics

Featherless Penguin Photos - 8 Pics

Sumber: http://chrocodiles.blogspot.com/2011/04/featherless-penguin-photos-8-pics.html

Senarai Ahli Jawatankuasa PAS Pusat sesi 2011-2013.


Presiden bersama Timb. Presiden PAS.

KUALA LUMPUR, 4 Jun: Mohamad Sabu menang untuk jawatan Timbalan Presiden PAS menewaskan penyandang asalnya Nasharudin Mat Isa dan seorang lagi calon Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Mohamad mendapat 420 undi berbanding Tuan Ibrahim 399 dan Nasha 224 daripada jumlah keseluruhan 1045 undi.

Manakala untuk jawatan Naib Presiden pula dimenangi Salahudin Ayub, Datuk Husam Musa dan Datuk Mahfuz Omar.

Ketiga-tiga mereka mendapat undi paling tinggi menewaskan tiga lagi calon iaitu Ust Idris Ahmad, Datuk Mohd Amar Abdullah dan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin.

Salahudin mendapat 753 undi, Husam (660), Mahfuz (616), Idris (491), Nik Amar (321) dan Nizar (217).

Kesemua mereka akan menerajui kepimpinan PAS bersama Presiden, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menang tanpa bertanding.

Keputusan rasmi itu dibacakan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan PAS 2011-2013, Datuk Abdul Halim Abd Rahman kira-kira jam 10.15 pagi tadi.

Berikut adalah senarai Ahli Jawatankuasa PAS Pusat sesi 2011-2013:

1) Mazlan Aliman (804)
2) Dr Mohd Hatta Md Ramli (765)
3) Datuk Kamarudin Jaafar (739)
4) Hanipa Maidin (735)
5) Datuk Seri Azizan Abdul Razak (721)
6) Dr Zulkefly Ahmad (702)
7) Dr Mujahid Yusof Rawa (651)
8) Khalid Samad (643)
9) Abdul Ghani shamsuddin (579)
10) Amiruddin Hamzah (576)
11) Abdul Wahid Endut (556)
12) Abu Bakar Chik (527)
13) Datuk Mohd Amar Abdullah (470)
14) Dr Siti Mariah Mahmud (445)
15) Datuk Mahfodz Mohamed (449)
16) Datuk Hassan Ali (437)
17) Abdul Ghani Abd Rahman (430)
18) Nuridah Salleh (416)

Sumber:HD

N'N:Kepada yang menang tahniah, amanah yang berat menanti anda kepada yang kalah tetap akan berjuang untuk Parti Islam Semalaysia yang tercinta.

Tahukah Anda Otak Lebah Mampu Kalahkan Komputer

http://image.tempointeraktif.com/?id=35481&width=274

Jangan pernah meremehkan lebah. Mahluk kecil seukuran satu ruas jari ini terbukti mampu menyelesaikan soal matematis yang kompleks dalam sekejap.

Dari penelitian Universiti London, ilmuwan mendapati lebah mampu menempuh jarak terdekat antar bunga yang berbeda. Test ini serupa dengan "Problem Perjalanan Salesman" yang menuntut seseorang menemukan jalan tersingkat untuk mencapai lokasi-lokasi tertentu.

"Waktu berfikir lebah dalam menentukan rute mengalahkan komputer," kata Nigel Raine, pakar biologi dari Royal Holloway Universitas London, seperti dikutip Guardian. Menurutnya, dengan otak yang hanya seukuran biji rumput, lebah mampu menentukan jarak terdekat setiap bepergian. "Mereka memerlukan banyak tenaga saat terbang, sehingga harus mengambil jarak terdekat untuk menjimat tenaga," katanya.

Kecepatan berfikir lebah dalam menentukan arah gerak jelas mengalahkan manusia, yang memerlukan bantuan alat-alat modern seperti informasi internet untuk mencapai suatu titik di kotanya. "Meski otak lebah sangat kecil, mereka memiliki kemampuan luar biasa," ujar Raine. "Kita harus mencari tahu bagaimana mereka boleh memecahkan 'Problem Perjalanan Salesman' tanpa komputer."(tempointeraktif.com)

Wanita Ini Berkahwin Gengan Pengantin Lelaki Yang Sudah Meninggal Dunia..

Kematian ternyata tidak mengurangkan niat seorang perempuan untuk menikahi lelaki yang dicintainya. Meskipun telah ditinggal mati, Magali Jaskiewicz, perempuan berasal Perancis ini tetap ingin menikah dengan kekasihnya, Jonathan George. Setahun setelah kepergian sang kekasih, dia pun kini rasmi menyandang status isteri kepada Jonathan George.

Sebenarnya, pasangan ini merancang menikah setelah enam tahun berpacaran. Namun sayangnya, niat mereka tidak dapat terwujud kerana sang mempelai lelaki meninggal dunia di dalam kemalangan motor, dua hari menjelang pernikahan.

Dengan sedikit pengetahuan yang dimilikinya, perempuan berusia 32 tahun ini, lalu mencari cara agar pernikahannya boleh tetap dilangsungkan. Ia mengetahui bahawa Kitab Undang-undang Hukum Perdata Perancis mengizinkan pernikahan anumerta jika semua persyaratan formal pernikahan sudah terlampir lengkap sebelum salah satu dari mempelai meninggal, termasuk diantaranya tanggal pernikahan.

Kepada para pejabat pemerintahan yang mengurus pernikahan dia menyakinkan bahwa dirinya dan sang calon suami, Jonathan sudah hidup bersama sejak tahun 2004 dan telah memiliki akaun bank bersama. Dia juga bahkan memperlihatkan foto-foto pakaian pengantin yang telah dibeli untuk dipakai pada hari pernikahannya.

Keinginanannya pun terkabul. Setahun pasca kematian sang kekasih, Magali berdiri sendirian tanpa mempelai lelaki di depan altar sebuah gereja, lengkap dengan menggunakan busana pengantin.

Ia melangsungkan pernikahan yang dulu tidak sempat terwujud dalam sebuah upacara yang dihadiri sekitar 30 anggota keluarga dan teman-teman dekat. Upacara pernikahan tanpa pengantin lelaki itu berlangsung di Dommary Baroncourt, sebelah timur Perancis, pada hari Sabtu minggu lalu.

Keputusan Rasmi Muktamar: Mat Sabu, Salahudin, Husam & Mahfuz

KUALA LUMPUR, 4 Jun: Mohamad Sabu menang untuk jawatan Timbalan Presiden menewaskan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Nasharudin Mat Isa.

Mohamad mendapat 420 undi berbanding Tuan Ibrahim 399 dan Nasha 224 daripada jumlah keseluruhan 1045 undi.

Manakala untuk jawatan Naib Presiden pula dimenangi Salahudin Ayub, Datuk Husam Musa dan Datuk Mahfuz Omar.Harakahdaily

Siapa Orang No2 PAS???

Sumber hampir sohih memberitahu bahawa nampaknya makin kuat bunyi guruh dan makin dekat hujan nak turun pagi ini di Kg. Milah mengatakan ABANG MAT SABU DIKHABAR MENANG KERUSI TIMBALAN PRESIDEN. MENANG DENGAN JUMLAH UNDI YANG BANYAK. JIKA BENAR TAHNIAH.. NAMUN SABARLAH MENUNGGU SATU JAM LAGI BILA IA DIUMUMKAN !Sumber:albanjarionline.blogspot.com

Mossad(Perisik Zionis) : Ikhwanul Muslimin Lebih Hebat daripada Nuklear Iran

Beberapa mantan pegawai Bahagian Intelijen Israel Mossad, perwira militer, dan juga analis strategi Isarel memperingatkan akan bahaya besar jika sayap al-Ikhwan al-Muslimun (Ikhwan) berhasil memenangkan pilihan raya dan menguasai pemerintahan Mesir.

Akhabr Israel Jerusalem Post (2/6) mengutip pernyataan para pegawai tinggi itu, bahawa bahaya Ikhwan jauh lebih besar bagi Israel dari pada kemungkinan berhasilnya Iran menguasai senjata nuklear.

Sementara itu, para pegawai tinggi militer dan badan keamanan Israel memperingatkan peluang dan kemungkinan besar yang dimiliki Ikhwan untuk dapat sampai pada kerusi kekuasaan di Mesir. Pasca revolusi 25 Januari, Ikhwan adalah jemaah, organisasi, dan unsur politik terbesar dan terkuat di Mesir.

Kekuatan Ikhwan semakin membesar setelah beberapa anggota Ikhwan mendeklarasikan sebuah parti, iaitu Parti Keadilan dan Kemerdekaan (Hizb al-'Adalah wa al-Hurriyyah) yang berazaz terbuka, nasionalis, dan demokratis. Strategi ini menjadikan parti dirian Ikhwan tersebut semakin berpeluang untuk mendulang lebih banyak suara. Wakil ketua umum parti sendiri adalah seorang Kristian. (pk/asq/jsp)

SUMBER

N'N:Siapa yang belum kenal Ikhwanul Muslimin klik sini

Anak Penyembelih Ummat Islam Bosnia Ini Bunuh Diri Kerana Malu Dengan Kekejaman Ayahnya..



Ratco bersama isteri dan anak perempuannya Ana

Ratco Mladic terkenal dengan kekejamannya. Beliau membenarkan aktiviti rogol oleh anggota Army of the Republika Srpska dibawah arahan beliau. Di Srebrenica nama Ratco Mladic akan menjadi sekotor Adolf Hitler dan Pol Pot. Menurut cerita, Ratco Mladic menjadi sangat kejam kerana berlakunya sebuah insiden didalam keluarganya. Anak perempuan beliau Ana Mladic membunuh diri pada tahun 1994 kerana malu dengan tindakan tidak berperi kemanusiaan bapanya. Ana pulang dari kolej di Russia setelah mendengar kekejaman bapanya. Beliau malu menjadi anak kepada Ratco Mladic. Ana membunuh diri dengan menembak kepalanya dengan pistol kegemaran Ratco. Menurut askar dibawah beliau, sejak kematian Ana, Ratco menjadi semakin brutal.

Di Srebrenica askar Republika Srpska membunuh lebih 8000 orang lelaki Bosniak. Pada awalnya mereka ni mendapat perlindungan dibawah askar UNPROFOR Belanda yang berada disana. Tetapi apabila askar Serbia Ratco Mladic tiba mereka tidak berani melawan kerana tidak mempunyai senjata yang memandai. Kegagalan mereka menahan Ratco dari menculik 8000 lelaki dewasa dan anak-anak dari UN SAFE ZONE kawalan mereka adalah sebab berlakunya Srebrenica Massacre 1995.


Selepas tamatnya perangbanyak kubur raksasa digali semula. Rata-raya mayat dijumpai ditemui dengan kesan tembakan. Tangan mereka diikat dibelakang dan mata diikat sebelum dibunuh. Apa yang pasti sehingga kini tidak kesemua 8000 sudah dikenal pasti.Tulang mereka disimpan untuk kajian DNA. Yang sudah dikenali pula akan ditanam semula. Dibawah ada gambar majlis pengkebumian mangsa yang sudah dikenali. Semoga Ratco Mladic akan mendapat hukuman setimpal didunia.

Kenapa kita harus ingat Srebrenica Massacre? Srebrenica Massacre dan Chehnya menjadi pemangkin kepada Osama ben Laden untuk menjalankan jihad pada skala besar. Mulalah perang MATA BERBALAS MATA. Jika pihak Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu lebih serius membanteras kekejaman terhadap muslim Bosniak dan Chehnya mungkin Osama ben Laden tidak akan menjadi semilitan yang kita kenali. Ingat kawan-kawan. Pada awalnya Osama tidak mahu berperang. Beliau hanya membina jalan dan hospital untuk warga Afghanistan. Hanya selepas beliau melihat ketidak adilan terhadap orang Islam beliau merasakan ianya tanggungjawab fardu kifayah untuk bangkit mendapatkan keadilan yang dihalang ini.

Dibawah ialah gambar penggalian kubur besar di Srebrenica dan penanaman semula 775 mangsa yang dikenali pada Julai 2010.

http://1.bp.blogspot.com/_s6zY8-yAuYc/RpcP5mKNZjI/AAAAAAAAAdw/uNn5OaoRxdE/s1600/Srebrenica+Genocide+Massacre+July+11+1995.jpg

N'N:Kafir Harbi!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)