yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Friday, May 20, 2011

Silap Mata Atau Silap Gambar???




N'N:Kasi pening kepala korang....

Samada Anda Bersedia Atau Tidak, Kemungkinan Ron 95 Naik Ahad Ini.....

http://3.bp.blogspot.com/_Vrsj5oKWoE4/TPluxeLRCXI/AAAAAAAACi8/bcUAk6wKOgo/s1600/harga_minyak_naik.jpg

Berita yang tersebar di kalangan ramai
di Lembah Klang bahawa petrol RON95 akan dinaik
harga mulai tengah malam, iaitu awal pagi, Ahad.
Kenaikan dijangka sebanyak 30 sen seliter.
Sumber

Kisah Nadia Gadis Iraq Yang Diperkosa Hampir 10 kali Setiap Hari Oleh Tentera Amerika Syarikat Di Penjara Abu Ghraib

http://www.awda-dawa.com/photos/image/nesa-004.jpghttp://media1-cdn.malaysiakini.com/361/b06ea245074298fe4af520dafa538aeb.jpg


GADIS bernama Nadia ini bercerita. "Semasa aku sedang mengunjungi rumah salah seorang kerabatku, tiba-tiba tentera Amerika (AS) memasuki rumahnya dan mulai menggeledah rumah itu. Mereka menemui beberapa senjata ringan. Maka merekapun menangkap semua orang di rumah itu termasuk aku.

Aku cuba jelaskan pada penerjemahnya, bahawa aku hanyalah seorang pengunjung, tetapi sia-sia. Aku menangis, memohon pada mereka, sampai hilang kesedaran kerana takut... ketika mereka membawaku ke penjara Abu Ghraib" Nadia melanjutkan, sambil air mata mengalir di pipi.

“Mereka tempatkan aku seorang diri di sebuah sel penjara gelap dan kotor. Aku berharap aku akan segera dibebaskan, setelah terbukti aku tidak bersalah. Hari pertama sangat menyusahkan. Selnya berbau tidak sedap, lembab dan gelap, membuatku semakin lama semakin takut. Suara ketawa tentera di luar sel tambah menakutkan. Aku bimbang apa yang menimpaku nanti.

Pertama kali aku merasa berada dalam cengkaman sulit. Memasuki sebuah dunia yang tidak pernah ku rasai sebelum ini. Ditengah aneka ragam perasaanku saat itu, aku dengar suara seorang tentera wanita AS bercakap dalam bahasa Arab padaku: “Aku tak kira, walau penjual senjata di Iraq ini perempuan!”

Ketika aku cuba jelaskan keadaan sebenarnya, dia memukulku dengan kejam. Aku menangis dan berteriak “Demi Allah! Aku dianiaya, demi Allah! Aku dianiya!!”

Tentera wanita itu terus mencaci. Tak pernah ku bayangkan, aku akan diperlakukan seperti itu. Dia mulai tertawa dan mengatakan dia telah monitorku sepanjang hari dengan satelit. Katanya, mereka mampu melacak musuh-musuh mereka meskipun sedang berada di dalam bilik tidur mereka sendiri dengan teknologi AS.

Dia tertawa lagi dan berkata, ”Aku mengawasimu ketika kamu bercinta dengan suamimu.”

“Tatapi aku belum berkahwin” Jawabku dengan suara kebingungan. Dia memukuliku selama lebih dari 1 jam. Dia memaksaku minum segelas air, yang kemudian kuketahui mereka bubuh ubat di air itu. Setelah 2 hari baru aku sedar dan berada dalam keadaan telanjang. Rupanya, aku telah kehilangan sesuatu yang tidak akan dapat dikembalikan lagi. Aku telah diperkosa. Aku jadi histeria tak terkontrol. Aku hantukkan kepalaku kuat-kuat ke tembok.

Hingga lebih dari lima tentara AS diketuai wanita itu masuk ke sel dan mulai memukuliku. Mereka perkosaku berganti-ganti sambil tertawa dan menperdengarkan musik dengan kuat. Begitulah setiap hari mereka perkosa dan merogolku, dan sentiasa menggunakan cara baru yang lebih kejam dibanding sebelumnya.”

Nadia terus menjelaskan lagi. “Setelah sekitar satu bulan, seorang tentera negro memasuki selku dan melemparkan 2 potong pakaian tentera AS kepadaku. Dalam bahasa Arab yang lemah dia mengatakan agar aku memakainya. Setelah dia menutup kepalaku dengan kantong hitam, dia menuntunku ke toilet umum yang ada paip air sejuk dan panas. Dia memintaku mandi. Dia menutup pintu dan pergi. Aku rasa sangat letih dan sakit. Aku pun mandi.

Belumpun selesai mandi, tentera negro tadi masuk ke dalam. Aku ketakutan dan memukul mukanya dengan mangkok air. Namun dia sangat kuat, dia memperkosaku dengan kejam dan meludahi mukaku. Kemudian dia pergi dan kembali lagi dengan 2 tentera yang membawaku kembali ke sel. Perlakuan seperti itu terus berlanjutan. Kadang aku diperkosa sampai 10 kali sehari, membuat kesehatanku sangat buruk.”

Nadia terus mengungkapkan perbuatan ngeri kebiadaban AS terhadap wanita-wanita Iraq. Katanya. “Setelah lebih dari 4 bulan, seorang tentera wanita datang. Namanya Mary. Dia berkata kepadaku, “Sekarang kamu memiliki kesempatan emas, kerana seorang petugas yang memiliki jawatan tinggi akan kunjungi kita hari ini. Jika kamu hadapinya dengan sikap positif, kamu akan dibebaskan. Terutama kerana kami sekarang yakin kamu tidak bersalah.”

Aku jawab,”Jika kamu yakin aku tidak bersalah, mengapa kamu tidak membebaskan?” Dia menjerit dengan gelisah, ”Satu-satunya yang menjamin kebebasan kamu adalah sikap positif kamu terhadap mereka!”

Dia membawaku ke toilet umum, dan dia mengawasiku mandi sambil membawa tongkat tebal untuk memukulku jika aku tidak melakukan perintahnya. Kemudian, dia memberiku make up, dan memperingatkan aku untuk tidak menangis dan merusak make up ku. Lalu dia membawaku ke sebuah ruangan kosong. Di situ tidak ada apapun kecuali sebuah penutup lantai. Setelah satu jam dia datang dengan ditemani 4 tentera yang memegang kamera.

Dia membuka bajunya dan mulai menggangguku seoalah-olah dia adalah seorang lelaki. Tentera lainnya tertawa dan perdengarkan musik bising. Mereka mengambil photoku dalam berbagai pose, dan menunjuk-nunjuk wajahku. Yang wanita menyuruhku tersenyum, jika tidak dia akan membunuhku. Dia mengambil pistol dari salah satu temannya dan menembakkan empat peluru dekat kepalaku seraya bersumpah, peluru kelima akan ditembakkan tepat di kepalaku.

Setelah itu, keempat tentara lainnya memperkosaku secara bergantian sampai aku hilang kesedaranku. Bila sedar, aku dapati diriku berada di sel dengan bekas-bekas gigitan, kuku dan rokok ada di sekujur tubuhku.”

Nadia berhenti bercerita tentang tragedi yang menimpanya untuk menyeka air matanya, kemudian dia melanjutkan lagi. “Kemudian suatu hari Mary datang dan mengatakan kepadaku supaya aku memberi kerjasama dan akan dibebaskan setelah aku menonton filem yang mereka rakam. Aku merasa sakit setelah menonton filem itu. Mary mengatakan,”Kamu telah diciptakan hanya untuk membuat kami bersenang-senang”.

Masa itu aku jadi sangat marah. Aku menyerangnya meskipun aku takut reaksinya. Aku akan membunuhnya kalau tentera lain tidak turut campur. Ketika tentera melepaskanku, Mary menghujaniku dengan pukulan. Kemudian mereka meninggalku. Setelah kejadian itu, tidak ada seorangpun yang datang menggangguku lagi selama lebih dari satu bulan. Aku menghabiskan masa itu dengan beribadah dan berdoa pada Allah Ta’ala yang memiliki seluruh kekuatan untuk menolongku.

Mary datang lagi dengan beberapa tentera yang memberiku pakaian. Pakaian yang kupakai ketika mereka menangkapku dulu. Mereka membawaku dengan sebuah kereta AS. Lalu mereka melemparkanku di sebuah jalan raya, setelah memberiku 10,000 dinar Iraq. Aku pergi ke sebuah rumah yang berdekatan dengan tempat aku dibuang itu, untuk mengetahui reaksi keluargaku. Aku memilih mengunjungi salah seorang kerabatku supaya mereka mengetahui apa yang telah menimpaku ketika menghilang.

Aku mengetahui bahawa saudaraku telah memasang papan tanda duka untukku selama lebih dari 4 bulan. Mereka menganggapku sebagai orang yang sudah mati. Aku faham, serangan malu sudah menungguku. Maka, aku pilih pergi ke Baghdad bertemu sebuah keluarga baik yang sanggup membantuku. Aku bekerja dengan keluarga ini sebagai pembantu dan guru peribadi bagi anak-anaknya.

“Siapa yang akan memuaskan dahagaku? Siapa yang akan mengembalikan keperawananku? Apa salah keluarga dan familiku? Aku mengandung seorang bayi, bahkan aku pun tidak tahu siapa ayahnya.” Dan Nadia mengakhiri ceritanya sampai di sini.Sumber

N'N:Seluruh maruah ummat Islam telah diperkosa Amerika, Zionis dan Sekutunya termasuk APCO dan yang bersekongkol dengan APCO......

Hati-hati Semua, Italian Sausage For Speghetti Keluaran PREGGO made in USA Ada Daging Babi Cincang.

http://3.bp.blogspot.com/_QKuoGQez-ng/TTOBDFfVgLI/AAAAAAAAHvk/Wtyh-tT25ns/s1600/1.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_QKuoGQez-ng/TTOBDGqS4mI/AAAAAAAAHvc/3Q259Rmflpk/s1600/2.jpg

Hati-Hati Makan Speghetti

Orang kita bab makan …….makan dulu tgk kemudian……. oleh itu kita yg berugama islam di mestikan menyemak lebel bahan-bahan yg digunakan pada sesuatu produk yg di hasilkan sekiranya was-was jangan beli.perlu diingatkan makanan mempengaruhi anak2 kita......



Saya ingin memesan kepada anda andainya anda membeli sauce tomato yang
digunakan untuk memasak speghetti mestilah hati-hati.

Seorang rakan mengirim e-mail kepada Tok Wan dan kini e-mail tersebut Tok muatkan dalam fb untuk kita share lagi.

Semalam,setelah memasak nasi, udang goreng dan etc. Anak saya nak makan mee speghetti. Memandangkan bahan-bahannya semua cukup, saya pun masakkanlah. Bila speghetti dah selesai dimasak, anak saya Kamal pun bertanya, umi daging kecil yang masin sedikit itu daging apa? Si abang Salim pun jawab rasanya macam keju balls......dikunyah rasa asin-asin.

Anak saya Kamal makan sampai dua pinggan, sedap sangat spegetti Ummi masak dan kebetulan pula memang favouritenya, saya cuma sepinggan kecil sekadar nak rasa. Setahu saya sauce speghetti biasanya tomato dan kadang-kala ada mushrooms tetapi yang ini lain sedikit......

saya pun bergegas ke dapur, pergi lihat botol sauce yang diberi nama Italian Sausage for Speghetti keluaran PREGGO made in USA ..

Ligat mata baca label pada botol, hati dah tak sedap, tekak rasa mual macam orang hamil.


Tiba-tiba terlihat INGREDIENTS: tomato,bla-bla,bla-bla....... pork minced meat!(Daging Babi Cincang)

Astaghfirullaahalaziim........ saya masak speghetti dan saucenya mengandungi babi. Yang dah termakan babi semuanya terperanjat!

Yang nak diet anak perempuan Maryam dan adik lelaki Muhammad terselamat kerana mereka makan nasi. Kuah sauce spegetti dengan kualinya sekali saya buang..

Yang tertelan spegetti babi terludah-ludah kesal tak sudah. Semoga Allah ampun dosa kerana alpa untuk membaca ingredients sebelum membeli. Saya kira sauce tomato manalah ada taruh daging babi.... kata orang tua-tua mimpi makan daging babi nak dapat REZEKI tapi kalau makan bukan dalam mimpi apa nak jadi? 40 hari doa tidak dikabulkan Allah andainya makan benda-benda haram.

ASTAGHFIRULLAAHALAZIIM. Siapa-siapa ada air zam zam mintalah sedikit, saya nak bersihkan perut yang termakan babi...... tolonglah sampai sekarang rasa jijik dan mual. Taubat tak nak masak spegetti lagi.

Sumber:buaya-merah

N'N:Tolonglah baca dulu kandungan bahan-bahan bagi makanan yang tiada tanda Halal sebab yang ada tanda Halal pun dah xboleh nak percaya 100% sekarang.....Ingat setiap daging yang tumbuh dari benda yang tidak Halal, selayaknya api neraka untuknya........Bagi yang tak sengaja tu berhati-hatilah lain kali.....Aku pun tak tahu kenapalah babi ni digunakan sangat meluas dalam industri makanan....Sengaja atau apa sebenarnya!!!

Inilah Orang Pertama Dunia Sembuh dari AIDS

INILAH.COM, San Fransisco – Doktor mengatakan, lelaki 45 tahun di California ini mungkin menjadi orang pertama yang sembuh dari AIDS. Ini diketahui dari gen kebal HIV miliknya. Seperti apa?

Timothy Ray Brown diketahui positif HIV (human immunodeficiency virus) pada 1995. Kini, ia masuk jurnal ilmiah sebagai orang pertama yang berhasil ‘menghapus’ virus HIV dari tubuhnya secara sepenuhnya. Doktor menyebut keadaan ini ‘penyembuhan fungsional’.

Pada 2008, Brown tinggal di Berlin dan mengidap HIV dan leukemia. Di sana, ilmuwan melakukan pembedahan tulang sumsum untuk mengubati leukemianya. Ilmuwan mengatakan, Brown mendapat sumsum dari penderma yang termasuk dalam 1% Caucasia kebal HIV.

“Saya berhenti berubat HIV di hari saya mendapat transplan itu,” kata lelaki yang dijgelar‘Pesakit Berlin’ itu.

Peneliti AIDS Dr Jay Levy dari University of California, San Fransisco (UCSF) mengatakan, kes Brown membuka pintu ‘cara penyembuhan’.

Namun, doktor menekankan, prosedur radikal Brown mungkin tak sesuai dengan penderita HIV lain kerana sulitnya pembedahan sumsum dan menemukan penderma yang sesuai.

“Tentunya Anda tak mahu melakukan pembedahan sumsum ini kerana risiko kematiannya,” ungkap Paul Volberding dari UCSF.

Banyak pertanyaan mengenai pengubatan Brown tak terjawab, lanjutnya. “Satu elemen pengubatannya nampaknya memungkinkan virus keluar dari tubuhnya,” lanjutnya lagi.Hal ini akan menjadi satu kajian yang menarik,katanya.

Sumber:borakkosong

Antara Sebab-Sebab Doa Kita Tidak Dimakbulkan ALLAH S.W.T

Kita sering mempersoalkan mengapa doa-doa kita tidak dimakbulkan ALLAH S.W.T.Tapi apakah kita pernah bermuhasabah diri mencari sebab musabab mengapakah doa kita tidak dimakbulkan ALLAH S.W.T.Marilah kita sama-sama bermuhasabah supaya hati kita tidak tertutup oleh sepuluh perkara ini dan semoga doa kita akan dimakbulkan ALLAH S.W.T

1.Kita sekalian telah mengetahui ALLAH S.W.T akan tetapi belum kita tunaikan hak-hakNya.

2.Kita sekalian telah membaca Al-Quran,akan tetapi kita belum pernah melaksanakan isinya.

3.Kita telah mengakui Syaitan laknatullah sebagai musuh,akan tetapi kita masih mentaatinya dan bersetuju dengan ajakkannya.

4.Kita sekalian mengatakan kita termasuk umat Nabi Muhammad S.A.W,akan tetapi kita tidak pernah mengerjakan sunnah-sunnahnya.

5.Kita mendakwa diri akan masuk Syurga,akan tetapi kita tidak pernah mengerjakan apa-apa untuk kepentingan Syurga.

6.Kita mendakwa diri selamat dari bakaran api Neraka,akan tetapi nyatanya kita melemparkan diri kedalam api Neraka.

7.Kita telah mengatakan bahawa mati itu pasti,akan tetapi kita tidak pernah bersiap menghadapi mati.

8.Kita sekalian sibuk meneliti aib atau cela teman-teman kita,akan tetapi kita tidak melihat aib diri kita sendiri.

9.Kita sekalian telah makan dan merasakan nikmat ALLAH S.W.T,akan tetapi kita masih belum bersyukur dan berterima kasih kepada ALLAH S.W.T

10.Kita sekalian telah menguburkan mayat-mayat diantara kita,akan tetapi kita tidak mengambil contoh dari mereka.


Ya wahai saudara-saudaraku ALLAH telah berfirman pada kitab suci Al-Quran: "Mintalah kamu sekalian kepadaKu nescaya akan Aku kabulkan" namun berfikirlah adakah kita layak menerimanya jika kita terdiri dari golongan yang lalai dan mendustakan ALLAH S.W.T sama-samalah kita bermuhasabah.

BN Ada Hadiah Lagi Selepas Hadiah Kenaikan Harga Petrol, Kemungkinan Kita Bakal Dapat Hadiah'Kadar Tarif Elektrik Baru'.

Kenaikkan kadar tarif elektrik di negara ini dijangka akan diumumkan pada 25 Mei ini menurut akhbar harian Cina Nanyang Siang Pau.

electric bill 130608Akhbar itu yang memetik sumber berkata kerajaan memilih menaikkan harga elektrik dan bukannya harga petrol RON95 kerana bimbang tindakan itu akan mencetuskan kemarahan besar-besaran rakyat. Justeru, petrol RON95 dijangka kekal buat masa ini.

Impak atau kesan kenaikkan tarif elektrik dikatakan lebih kecil berbanding kenaikkan harga petrol RON95 ke atas kerajaan, dakwa sumber dari jemaah menteri itu.

Menurut laporan itu juga kerajaan telah meluluskan kenaikkan tarif berkenaan.

Ia sepatutnya diumumkan pada Khamis lalu tetapi ditangguhkan kerana pengumuman kenaikkan harga gula juga dibuat pada minggu lalu. Tindakan tersebut dikhuatiri membangkitkan kemarahan rakyat.













Sumber:idhamlim.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)