yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, May 18, 2011

Jangan Contohi Perbuatan Haram Ini, Guna WIFI McDonald's Untuk Tonton Video Lucah....






N'N:Kat situkan penuh dengan kanak-kanak, macam mana kalau ada antara kanak2 itu yang terlihat video lucah tu....Ada otak xnak guna...

Sumber

22 Hadis Berkaitan Dengan Dosa

1. Janganlah memandang kecil kesalahan (dosa) tetapi pandanglah kepada siapa yang kamu durhakai. (HR. Aththusi)

2. Perbuatan dosa mengakibatkan sial terhadap orang yang bukan pelakunya. Kalau dia mencelanya maka bisa terkena ujian (cobaan). Kalau menggunjingnya dia berdosa dan kalau dia menyetujuinya maka seolah-olah dia ikut melakukannya. (HR. Ad-Dailami)

3. Demi yang jiwaku dalam genggamanNya. Tiada dua orang saling mengasihi lalu bertengkar dan berpisah kecuali karena akibat dosa yang dilakukan oleh salah seorang dari keduanya. (HR. Ad-Dailami)

4. Celaka orang yang banyak zikrullah dengan lidahnya tapi bermaksiat terhadap Allah dengan perbuatannya. (HR. Ad-Dailami)

5. Barangsiapa mencari pujian manusia dengan bermaksiat terhadap Allah maka orang-orang yang memujinya akan berbalik mencelanya. (Ibnu Hibban)

6. Tiada sesuatu yang dapat menolak takdir kecuali doa, dan tiada yang dapat menambah umur kecuali amal kebajikan. Sesungguhnya seorang diharamkan rezeki baginya disebabkan dosa yang diperbuatnya. (HR. Tirmidzi dan Al Hakim)

7. Tiada seorang hamba ditimpa musibah baik di atasnya maupun di bawahnya melainkan sebagai akibat dosanya. Sebenarnya Allah telah memaafkan banyak dosa-dosanya. Lalu Rasulullah membacakan ayat 30 dari surat Asy Syuura yang berbunyi : “Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri. Dan Allah memaafkan sebagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu).” (Mashabih Assunnah)

8. Apabila suatu kesalahan diperbuat di muka bumi maka orang yang melihatnya dan tidak menyukainya seolah-olah tidak hadir di tempat, dan orang yang tidak melihat terjadinya perbuatan tersebut tapi rela maka seolah-olah dia melihatnya. (HR. Abu Dawud)

9. Barangsiapa meninggalkan maksiat terhadap Allah karena takut kepada Allah maka ia akan memperoleh keridhoan Allah. (HR. Abu Ya’la)

10. Jangan mengkafirkan orang yang shalat karena perbuatan dosanya meskipun (pada kenyataannya) mereka melakukan dosa besar. Shalatlah di belakang tiap imam dan berjihadlah bersama tiap penguasa. (HR. Ath-Thabrani)

11. Jangan menyiksa dengan siksaan Allah (artinya: menyiksa dengan api). (HR. Tirmidzi dan Al-Baihaqi)

12. Apabila Allah menghendaki kebaikan bagi seseorang maka dipercepat tindakan hukuman atas dosanya (di dunia) dan jika Allah menghendaki bagi hambanya keburukan maka disimpan dosanya sampai dia harus menebusnya pada hari kiamat. (HR. Tirmidzi dan Al-Baihaqi)

13. Apabila kamu menyaksikan pemberian Allah dari materi dunia atas perbuatan dosa menurut kehendakNya, maka sesungguhnya itu adalah uluran waktu dan penangguhan tempo belaka. Kemudian Rasulullah Saw membaca firman Allah Swt dalam surat Al An’am ayat 44 : “Maka tatkala mereka melupakan peringatan yang telah diberikan kepada mereka, Kami pun membukakan semua pintu-pintu kesenangan untuk mereka, sehingga apabila mereka bergembira dengan apa yang telah diberikan kepada mereka, Kami siksa mereka dengan sekonyong-konyong, maka ketika itu, mereka terdiam berputus asa.” (HR. Ahmad dan Ath-Thabrani)

14. Sayyidina Ali Ra berkata: “Rasulullah menyuruh kami bila berjumpa dengan ahli maksiat agar kami berwajah masam.” (HR. Ath-Thahawi)

15. Bagaimana kamu apabila dilanda lima perkara? Kalau aku (Rasulullah Saw), aku berlindung kepada Allah agar tidak menimpa kamu atau kamu mengalaminya. (1) Jika perbuatan mesum dalam suatu kaum sudah dilakukan terang-terangan maka akan timbul wabah dan penyakit-penyakit yang belum pernah menimpa orang-orang terdahulu. (2) Jika suatu kaum menolak mengeluarkan zakat maka Allah akan menghentikan turunnya hujan. Kalau bukan karena binatang-binatang ternak tentu hujan tidak akan diturunkan sama sekali. (3) Jika suatu kaum mengurangi takaran dan timbangan maka Allah akan menimpakan paceklik beberapa waktu, kesulitan pangan dan kezaliman penguasa. (4) Jika penguasa-penguasa mereka melaksanakan hukum yang bukan dari Allah maka Allah akan menguasakan musuh-musuh mereka untuk memerintah dan merampas harta kekayaan mereka. (5) Jika mereka menyia-nyiakan Kitabullah dan sunah Nabi maka Allah menjadikan permusuhan di antara mereka. (HR. Ahmad dan Ibnu Majah)

16. Tiada seorang berzina selagi dia mukmin, tiada seorang mencuri selagi dia mukmin, dan tiada seorang minum khamar pada saat minum dia mukmin. (Mutafaq’alaih)

Penjelasan:
Ketika seorang berzina, mencuri dan minum khamar maka pada saat itu dia bukan seorang mukmin.

17. Aku beritahukan yang terbesar dari dosa-dosa besar. (Rasulullah Saw mengulangnya hingga tiga kali). Pertama, mempersekutukan Allah. Kedua, durhaka terhadap orang tua, dan ketiga, bersaksi palsu atau berucap palsu. (Ketika itu beliau sedang berbaring kemudian duduk dan mengulangi ucapannya tiga kali, sedang kami mengharap beliau berhenti mengucapkannya). (Mutafaq’alaih)

18. Rasulullah Saw melaknat orang yang mengambil riba, yang menjalani riba dan kedua orang saksi mereka. Beliau bersabda: “Mereka semua sama (berdosanya)”. (HR. Ahmad)

19. Ada empat kelompok orang yang pada pagi dan petang hari dimurkai Allah. Para sahabat lalu bertanya, “Siapakah mereka itu, ya Rasulullah?” Beliau lalu menjawab, “Laki-laki yang menyerupai perempuan, perempuan yang menyerupai laki-laki, orang yang menyetubuhi hewan, dan orang-orang yang homoseks. (HR. Ahmad dan Ath-Thabrani)

20. Tiap minuman yang memabukkan adalah haram (baik sedikit maupun banyak). (HR. Ahmad)

21. Allah menyukai keringanan-keringanan perintahNya (rukhsah) dilaksanakan sebagaimana Dia membenci dilanggarnya laranganNya. (HR. Ahmad)

22. Ada tiga jenis orang yang diharamkan Allah masuk surga, yaitu pemabuk berat, pendurhaka terhadap kedua orang tua, dan orang yang merelakan kejahatan berlaku dalam keluarganya (artinya, merelakan isteri atau anak perempuannya berbuat serong atau zina). (HR. An-Nasaa’i dan Ahmad)

Sumber:sabdaislam.wordpress.com/

Kerajaan 1 Malaysia Hadiahkan Muntah, Sakit Perut Serta Cirit Birit Melalui Susu 1 Malaysia?

http://3.bp.blogspot.com/_bTABosgkgvo/TKnXNw-03sI/AAAAAAAAAQ0/tY0oqT0AxAA/s400/susu1Malaysia.jpg

70 Murid Dari Dua Buah Sekolah Cina Di Kuantan Muntah, Sakit Perut Serta Cirit Birit Selepas Minum Susu "1Malaysia" Yang Di Bekal Kerajaan

KUANTAN, 18 Mei - Seramai lebih 50 orang murid dari Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) Kwang Hwa dan 20 murid dari Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) Kong Min dekat sini muntah-muntah, sakit perut dan cirit-birit selepas meminum susu sekolah "1Malaysia" hari ini.

Tidak dapat dipastikan apakah puncanya, namun ia mungkin ada kaitan dengan masalah pengeluaran dan pemproses susu berkenaan sebenarnya. Sebagai makluman Pelancaran Susu Sekolah 1Malaysia telah dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Najib Tun Razak pada September 2010.

Antara lain katakan program tersebut amat penting bagi melahirkan generasi baru negara yang lebih kuat, tegap dan cerdas. Beliau sebelum itu mempertikaikan kenyataan sesetengah akhbar yang hanya menyiarkan tajuk dan berita mengenai program susu sekolah diperkenalkan semula tanpa memberikan keutamaan mengenai tujuan sebenar ia dilaksanakan. ''Ia sebenarnya mempunyai matlamat lebih besar berbanding apa yang disiarkan oleh akhbar iaitu melahirkan generasi muda Malaysia pada masa depan yang lebih dinamik dengan ciri-ciri yang saya telah sebutkan.

"Saya percaya ia akan memberi kesan yang besar kalau kita dapat mendidik setiap murid di sekolah rendah untuk membiasakan diri minum susu yang punyai kalsium tinggi setiap hari," katanya.

Sumber:pahangdaily.blogspot.com

Petua Cara-cara Mengempiskan Perut Selepas Makan Tengahari..


Bahan-bahan yang diperlukan :
  1. Kerusi
  2. Workstation / Meja
  3. Lagi afdal kalau ada bantal
Cara-cara:
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Buat cam kat bawah ni...
Secara tak langsung, perut korang termampat semasa sedang asyik lena. Hari-hari buat mau jadi kempis perut kalau camni. Siap boleh ada 6 packs abs lagi..Sumber

N'N:Jangan marah sebab aku pun dah terkena......

Zionis Laknatullah:Israel Siram Tawanan Palestina Dengan Minyak Mendidih .


Kekejaman Israel dalam memperlakukan tawanan di penjara ternyata lebih biadab dari tuduhan selama ini. Pihak penjara tidak ragu-ragu untuk menyiram tawanan dengan minyak mendidih.

Diantara tawanan yang mengalami kebiadaban zionis itu adalah Rafat Bani Audah. Tawanan ini disiksa oleh sipir penjara Israel dengan penyiksaan fizikal dan psikologi yang berat pada saat penahanannya selama enam tahun. Demikian penuturan keluarga mereka dari baldah (wilayah setingkat kecamatan) Thamun.

Keluarga itu menambahkan bahwa anaknya menghabiskan sebagian besar hukumannya di penjara isolasi dan interogator Israel memperlakukan anaknya dengan kejam dengan menuangkan minyak mendidih ke tubuhnya, sehingga ia menderita luka fizikal dan psikologi yang serius sebagai akibat dari siksaan tersebut.

Keluarga tersebut juga mengimbau kepada semua pihak yang bersangkutan untuk menyediakan perawatan perubatan yang sesuai untuk kondisi kesehatan anak mereka

Kuasa hukum tahanan Palestina dalam keterangannya kemarin Isnin (16/5) menegaskan bahawa Rafat Bani Audah mengalami tekanan jiwa yang sulit dan sedang memerlukan perubatan segera. Selama dalam tahanan, Rafat mengalami pengabaian rawatan perubatan secara sengaja dari pihak berkuasa Israel.

Sumber:muchlisin.blogspot.com

60 Pemuda 'PAS' Sertai UMNO Hanya Sandiwara Semasa UMNO..

Penjelasan Isu 60 Pemuda 'PAS' Sertai UMNO


Kenyataan Media

Merujuk kepada kenyataan yang bertajuk ’60 orang permuda PAS sertai UMNO’ yang disiarkan Sinar Harian pada hari ini (17 Mei 2011), Dewan Pemuda PAS Kawasan Hulu Selangor (DPPKHS) melihat ianya hanyalah merupakan propaganda UMNO.

Untuk makluman para pembaca, saudara Azhar yang menyerahkan kepada Dato’ Idris hanyalah bekas ketua pemuda ketika PAS Sungai Tengi masih dalam peringkat penaja. Beliau telah meninggalkan PAS cawangan tersebut sejak slebih setahun lalu. Namun PAS cawangan langsung tidak merasakan kehilangan beliau kerana sebelum itu pun beliau tidak aktif menggerakkan PAS cawangan tersebut.

Selain itu, kenyataan bahawa beliau menyertai UMNO bersama 59 orang yang lain adalah meragukan. Ini kerana semasa beliau meyertai PAS dahulu juga beliau menyatakan terdapat jumlah pemuda yang sama akan turut menyertai PAS. Namun apabila diminta menyenaraikan nama-nama pemuda yang dimaksudkan ternyata beliau gagal.

Di samping itu, sebelum beliau mengumumkan menyertai UMNO, jumlah ahli pemuda PAS cawangan Sungai Tengi hanyalah 45 orang. Bagaimana beliau boleh mengisytiharkan seramai 60 orang pemuda PAS menyertai UMNO?

Hasil siasatan, DPPKHS juga berpendapat Saudara Azhar menyertai UMNO bukanlah dengan alasan sebagaimana yang dinyatakan. Sebaliknyadisebabkan beberapa perkara yang ingin beliau perolehi melalui PAS cawangan Sungai Tengi tetapi tidak dapat dipenuhi kerana ianya adalah untuk kepentingan peribadi beliau.

Ini juga membuktikan kelemahan pimpinan UMNO bahagian Hulu Selangor yang begitu terdesak untuk menunjukkan kekuatan mereka kepada pimpinan tertinggi mereka.Kesimpulannya DPPKHS ingin menyatakan bahawa kami sedikit pun tidak merasa tergugat dengan apa yang disiarkan.

Sekian Terima Kasih,

“MEMPERSADA PERJUANGAN”

Yang Menjalankan Amanah,

Mohd Nizam Mat Rahim

Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Hulu Selangor

17 hb Mei 2011 / 13 Jamadilakhir 1432H

s.k

Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat

Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor

YDP PAS Kawasan Hulu Selangor

Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor

Berikut adalah berita Palsu tersebut:

60 Pemuda Pas sertai UMNO
SUNGAI TENGI - Menyedari hanya dengan penyatuan Pas dan UMNO dapat memperjuangkan bangsa Melayu dan Islam, 60 orang Pemuda Pas cawangan Ranting Sungai Tengi keluar parti menyertai UMNO.

Bekas Ketua Pemudanya, Azhar Shamsuddin berkata, kemasukan mereka ke dalam UMNO dianggap penggerak ke arah merealisasikan usaha menyatukan dua parti yang memperjuangkan Melayu dan agama Islam.

“Saya telah berfikir panjang dan memikirkan kata-kata serta cadangan Perdana Menteri supaya Pas dan UMNO bersatu untuk menegakkan kebenaran dan keadilan.

“Kerana sekiranya kita tidak bersatu, bagaimana usaha memperjuangkan bangsa dan agama ini akan terlaksana," katanya kepada Sinar Harian selepas menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Hulu Selangor, Datuk Mohamed Idris Abu Bakar dalam program Komuniti Bestari 1 Malaysia.

Penyerahan borang keahlian UMNO itu disaksikan Pengurus Felda Sungai Tengi, Alias Husin dan Pegawai Jasa, Riduan Daud dan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP), Sungai Tengi, Saad Latip dan wakil Jabatan Penerangan Daerah Hulu Selangor, Khairil Anuar Ahmad.

Azhar berkata, beliau bimbang sekiranya DAP yang memperjuangkan sentimen perkauman terus menghimpit Pas sehingga parti berkenaan gagal dalam memperjuangkan agenda untuk bangsa Melayu.

Menurutnya, kaum Cina dalam DAP terus bertepuk tangan melihat gelagat Pas yang gagal dalam membawa membela bangsa malah sering bercakaran dengan UMNO.

“Bila Pemuda Pas ini masuk UMNO, sedikit sebanyak menggerakkan usaha dalam menyatukan dua kuasa politik Melayu dan Islam, malah kemasukan saya atas rela hati dan sedar dengan apa berlaku kini," katanya.

Sumber:budakbalun.blogspot.com

Kamera DSLR Terkecil Di Dunia..

JAPAN TRUST TECHNOLOGY (merupakan sebuah syarikat eletronik di JEPUN) telah mengeluarkan kamera yang dipanggil CHOBI CAM ONE. Fungsinya sama seperti kamera DSLR yang lain,tetapi berat kamera tersebut hanyalah 12g serta berdimensi 2.5 x2.5 x 2.6 cm. Anehkan??? Tapi itulah realitinya...







Sumber:petange

Berita Buruk Bagi Si Perogol "Kondom Anti-Rogol".

Sonette Ehlers,dari Afrika Selatan telah mencipta kondom wanita anti rogol yang bertujuan mengurangi jenayah rogol daripada terus meningkat diseluruh dunia khususnya Afrika Selatan.

Cara kondom tersebut bertindak adalah dengan mencengkam penis penyerang melalui duri-duri logam mikrokopis yang terdapat dibahagian dalam kondom tersebut lantas menyebabkan luka dan tidak berdaya.

Kondom tersebut akan terus melekat pada penis penyerang dan hanya dapat dicabut melalui pembedahan di hospital.

Oleh itu,pihak polis dapat mengesan jenayah yang telah dilakukan melalui pihak hospital...






N'N:Inovasi yang boleh mencegah kegiatan Rogol, tapi langkah yang sebaik-baiknya ialah HUDUD & QISAS..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)