yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, May 3, 2011

JI MESIR Ragui Kematian Osama Bin Laden.


Jurucakap Jemaah Islamiyah Mesir, Syeikh Usamah Hafiz, meragukan kejujuran presiden AS yang menyatakan Usamah bin Ladin telah terbunuh oleh serangan pasukan AS.

Pemimpin Al-Qaidah Usamah bin Ladin mungkin belum mati, kata Syeikh Usamah Hafiz, juru bicara untuk gerakan Jamaah Islamiyah. Anak buah Hafiz sendiri menikah dengan salah satu anak lelaki Bin Ladin, Utsman, keduanya telah ditahan di Iran sejak tahun 2004.

Hafiz menunjukkan bahawa mantan presiden AS George Bush sudah dua kali mengumumkan kematian Bin Ladin. Dan pengumuman terbaru dari Obama atas terbunuhnya bin Ladin membuat dirinya ragu atas kebenaran informasi itu.

Hafiz juga menyerukan agar semua pejuang Al-Qaidah untuk meninggalkan jalan kekerasan dan meninjau kembali taktik perjuangan mereka.

Najih Ibrahim, anggota Dewan Syura Jamaah Islamiyah, juga meragukan tentang kematian Bin Ladin.

"Kami berharap bahwa Bin Ladin mengkaji kembali pendiriannya pada beberapa isu yang kami tidak setuju dengannya, sehingga ia dapat menjadi pemimpin spiritual bagi seluruh gerakan Islam yang berbeda yang dapat mengikuti jalan perjuangnnya dan mengubah posisi mereka tentang kekerasan," kata Ibrahim kepada Ahram Online .

Ibrahim juga menegaskan bahwa belum ada sel aktif Al-Qaidah di Mesir sejak pertengahan tahun 90an dan menegaskan negara tersebut aman dari serangan balasan setelah kematian Bin Ladin.

Sebelumnya, Seaikhul Azhar mengeluarkan pernyataan mengecam laporan bahawa tubuh Bin Ladin dibuang di laut seperti yang dilaporkan oleh sejumlah media dan syaikhul Azhar bersikeras bahwa bin Ladin mesti dikubur sesuai dengan ketentuan hukum Syariah.(fq/alahram)

sumber

Sistem Demokrasi Hancur,Politik Hancur,Kebebasan Bersuara Hancur, Sekurang-kurangnya Upin dan Ipin Membanggakan Malaysia...

Dari segi politik dan kebebasan bersuara sememangnya Malaysia langsung tidak boleh dibandingkan dengan Indonesia. Tapi sekurang-kurangnya ada juga yang boleh dibanggakan rakyat Malaysia iaitu Animasi Upin dan Ipin yang mencuri perhatian warga Indonesia..

Berikut adalan tulisan seorang blogger Indonesia:

Di tengah hubungan yang kurang harmonis antara Indonesia dan Malaysia, ternyata sebuah serial animasi asal ngeri jiran itu mencuri perhatian anak-anak dan keluarga Indonesia. Judul serial animasi itu adalah Upin dan Ipin.




Serial animasi ini diputar di stasiun televisi TPI setiap hari. Ceritanya berkisar tentang keseharian anak-anak Malaysia yang bernama Upin dan Ipin, teman-temannya bernama Mei-Mei, Rajoo, Fizi, dan lain-lain. Upin dan Ipin adalah anak-anak yang cerdik, sekaligus polos dan kadang-kadang nakal. Ada kakak mereka yang galak –kak Ros, lalu Opah dan cikgu Jasmin yang ramah. Dialognya menggunakan bahasa melayu-Malaysia namun diberi teks terjemahan dalam Bahasa Indonesia.





Cerita di dalam film animasi ini sungguh kocak. Mereka masih anak-anak tetapi mengajarkan banyak hal kepada orang, utamanya tentang kejujuran, kebersamaan, rasa simpati, dan lain-lain. Meskipun berlatar belakang kehidupan anak-anak di kampung-kampung Malaysia, namun nuansanya tidak jauh beda dengan di Indonesia, misalnya main petak umpet, main ketapel, menangkap ayam, dan sebagainya, makanya dengan cepat serial ini merebut hati anak-anak.


Anak saya suka banget menonton Upin dan Ipin ini, saya juga kalau sempat ikut pula menonton. Lucu sih melihat ulah anak-anak itu, kadang saya tertawa dan kadang terharu. . Saking populernya serial animasi ini, maka produk-produk bergambar Upin dan Ipin pun bermunculan di pasar, mulai dari kartu, kaos, boneka, dan lain-lain. Saya jadi ingat ketika dulu serial Dora The Explorer muncul dan digemari anak-anak, maka aneka merchandise Dora pun banyak dijual orang.


Sedihnya, tidak ada produser Indonesia yang mencoba memuat serial animasi anak-anak. Saya yakin animator Indonesia cukup banyak jumlahnya dan tidak kalah kreatif dengan animator Malaysia itu. Bandung, Jakarta, dan Yogyakarta adalah gudangnya desainer animasi, tapi saya heran kok nggak ada ya yang membuat film animasi yang bercerita tentang anak-anak Indonesia?

Masa anak-anak kita dibanjiri tokoh impor semua seperti Sponge Bob, Naruto, Avatar, Power Ranger, dan lain-lain. Ada sih yang membuat film kartun dalam bentuk VCD dan DVD, tetapi kebanyakan ceritanya tentang dongeng klasik yang tidak bisa dikembangkan lagi karena sudah pakem, seperti cerita si kancil, Timun Mas, Malin Kundang, Ande-ande Lumut, dan sebagainya. Dalam bentuk serial tidak ada (dulu pernah ada sih, tapi hanya sebentar yaitu Si Huma), kalau Si Unyil itu bukan serial animasi, tapi boneka.

Benarkah Osama Bin Laden Sudah Mati??? Benarkah Wujud Orang Bernama Osama Bin Laden???

'Osama Bin Laden' Tidak Pernah Wujud???


http://4.bp.blogspot.com/_mySJzEsWQfE/TM-DVcW9AUI/AAAAAAAAAgk/tzKft6L68qs/s1600/bin_laden_3.gif
http://1.bp.blogspot.com/_mySJzEsWQfE/TM-DV1IksZI/AAAAAAAAAgs/zD8oNhK1tSU/s1600/bin_laden4.jpg

Tim Osman (Osama) baru-baru ini lebih dikenali sebagai Osama Bin Laden. "Tim Osman" adalah nama yang diberikan kepadanya (Osama) oleh CIA untuk "tour"nya di AS dan pengkalan tentera AS, bagi mencari sokongan politik dan persenjataan. Ada beberapa bukti bahawa Tim Osman telah melawat White House. Ada kepastian bahawa Tim Osman melakukan lawatan di beberapa pangkalan tentera AS, bahkan menerima demonstrasi khas penggunaan persenjataan terkini oleh tentera AS. Mengapa hal ini tidak dilaporkan di media utama di Barat? Adakah Osama Bin Laden satu alat konspirasi untuk menjatuhkan Islam? Kebanyakan rakyat Afghanistan juga mengakui mereka tidak pernah mendengar nama al-Qaeda dan Osama Bin Laden sebelum serangan 11/9.

Berikut ialah gambar Osma Bin Laden yang dikatakan terbunuh dalam operasi ketenteraan Amerika:


Jelas kelihatan gambarnya seperti telah diedit...Sumber

Ada juga dakwaan yang mengatakan bahawa Al-Qaeda hanya ciptaan Amerika. Adakah ini salah satu fitnah Dajjal yang dilakukan tentera Dajjal??? Selanjutnya disini

Atau mungkin Osama Bin Laden adalah mangsa fitnah Amerika, semata-mata untuk dijadikan kambing hitam dan alasan untuk menghapuskan Taliban??? Seperti Anwar Ibrahim, ramai orang kampung & orang UMNO yang percaya beliau yang berada dalam Video Seks Fitnah.. Tidak mustahil mungkin selama ini kita ditipu Amerika seperti UMNO menipu Melayu......Wallahua'lam....Hanya Allah S.W.T Yang Maha Mengetahui kebenarannya.......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)