yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, October 26, 2010

UMNO Luluskan Industri Maksiat..........

http://2.bp.blogspot.com/_G4UF_wN334k/S00j88DoK4I/AAAAAAAARi4/a17Vr7PFEDo/s800/umno-pertahan-kelab-malam.jpg

Kerajaan UMNGOK membenarkan 10 kelab malam pada 2014 untuk mendapatkan pendapatan negara sebanyak RM0.7 bilion dan hendak mewujudkan 5614 peluang pekerjaan. Pusat ini pula diberi kelonggaran daripada peraturan hiburan. Boleh dibuka sampai lewat pagi. Siapa yang menyokong UMNO jangan fikir anda tidak akan dipertanggungjawabkan, ketahuilah anda juga akan mendapat balasan ALLAH kerana menyokong kemungkaran...........


Komen Ustaz Zaharuddin

Mengapa Industri Nafsu Ingin Diperluas?

Perasaan merasa tidak puas hati dan kecewa dengan laporan akhbar yang disertakan di bawah. Terfikir, betapa menyelwengnya keputusan untuk menjadikannya tanahair kita sebagai pusat hiburan antarabangsa. Bilakah agaknya ingin kita mencontohi Brunei Darus Salam.?


Diwaktu kita bersyukur dengan tindakan bijak kerajaan menubuhkan TV Al-Hijrah, tiba-tiba usaha baik itu bakal dimalapkan oleh langkah sebegini.

Nabi menyebut :

حُفَّت الجنة ُبالمكاره و النارُ بالشهوات

"Lorong ke syurga itu perlu melalui duri-duri (melawan nafsu), dan lorong ke Neraka itu dengan mengikuti hawa nafsu". (Riwayat Abu Daud & Ahmad, Albani : Sohih )


Lalu mengapa dibuka luas lorong nafsu itu?

Dalam hadis lain :

أن الله تعالى يقول لآدم: إن الله يأمرك أن تبعث من ذريتك بعثا إلى النار، فيقول: يا رب من كم؟ فيقول: من كل ألف تسعمائة وتسعة وتسعون, وواحد في الجنة
Ertinya : sesungguhnya Allah swt berkata kepada Adam (a.s) : Sesungguhnya Allah akan membangkitkan zuriat kamu dengan sekumpulan akan ke neraka, maka berkata Adam : Wahai tuhanku, berapa ramai jumlah mereka. Jawab Allah : dari setiap seribu orang, sermai 999 akan ke neraka dan hanya seorang ke syurga. ( Riwayat Ahmad & At-Tabrani dengan sanad yang baik : Majma’ Az-Zawaid, no 18621)

Dari hadis di atas, jelas dinyatakan nisbah penduduk syurga dengan neraka dari 1000 orang, 999 akan dihumban ke neraka dan hanya seorang sahaja yang layak ke syurga. Justeru, mengapa industri nafsu ingin dijadikan sumber pendapatan?

Sampai bilakah ingin diinsafi bahawa gejala zina berleluasa hari ini, buang bayi, keruntuhan rumah tangga dan yang sepertinya berpunca dari lambakan pusat-pusat dosa ini.


Zaharuddin Abd Rahman

Sumber:www.zaharuddin.blogspot.com

Pesta Gelek Puteri UMNO Di hari Penamaan Calon DUN Galas......



Imej apakah yang ingin ditonjolkan oleh Puteri2 UMNO dan Penyokong2 UMNO ini????

Kerana Beranggapan Calon Berkelulusan SPM Tidak Layak Bertanding Dengan Doktor,UMNO Kelantan mahu boikot PRK DUN Galas?

http://3.bp.blogspot.com/_6d7Ig9gJXgs/TMWO3O7f9KI/AAAAAAAABfw/RQaGYYUQ7ws/s1600/dun+galas.BMP

Nampaknya di awal bahang PRK Galas, sudah ada segelintir penyokong UMNO Kelantan yang tidak berpuas hati dengan pencalonan calon lepasan SPM yang diumumkan baru-baru ini untuk mewakili Be End berentap di DUN Galas.

Kalau diikutkan logik akal sememangnya calon yang dipilih oleh Be End untuk berdepan menentang Calon PAS lepasan Ijazah Sarjana Kedoktoran ibarat seperti bumi dengan langit. Walaupun tidak diketahui apakah sebenarnya strategi Ku Li memilih calon ini, namun dari pandangan kasar, keputusan ini ibarat membunuh diri bagi BN.

Jelas sekali BN sudah ketandusan calon untuk merebut DUN Galas, harapkan Ku Li menjadi calon, tentu sahaja anak raja itu tidak semudah itu untuk dipergunakan. Ataukah mungkin Ku Li sengaja meletakkan calon yang tidak berwibawa agar Be End kalah? Atau Ku Li ingin membuktikan kepada Najib bahawa dengan adanya beliau menjadi pengarah jentera pilihanraya Galas, beruk sekalipun menjadi calon, BN pasti memperoleh kemenangan?


Sumber:http://milosuam.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)