yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Thursday, August 5, 2010

Binatang Ini Lebih Mulia Daripada Remaja Melayu Yang Membuang Bayi Dan Yahudi Yang Membunuh Kanak2 Palestin....

Inilah Rahmat ALLAH S.W.T yang di limpahkan pada mahluk-Nya agar saling mengasihi. seekor harimau, memangsa kera betina yang sedang hamil, setelah membunuh dan menyeretnya tiba-tiba terkeluarlah janin (anak) dari perut kera tersebut, lantas apa yg di lakukan oleh harimau tersebut.....? Subhaanallah.. seakan ia menyesal telah membunuh ibu kera, lantas ia mengasihi, merawat dan melindungi anak kera tersebut.. saksikanlah..!!


Puteri UMNO: Baik pelajar BERZINA dari ikut cadangan Ali Rustam supaya kawin!

Artikel ini membongkarkan bantahan kuat daripada Puteri-puteri UMNO muda dan tua yang memilih zina dari kawin , dan benci dengan cadangan Ali Rustam agar kerajaan memberi bantuan kewangan kepada keluarga budak sekolah untuk berkahwin dari terus membiar mereka berzina dan mengandung, khususnya yang miskin. Umur 16, 17 dan 18 dah boleh kahwin..

Mesej kuat yang sedang diseru oleh Puteri UMNO ialah lebih baik sekiranya muda-mudi Islam berzina dan mengandung luar nikah daripada berkahwin di usia muda kerana kadar penceraian tinggi. Apa la agaknya yang ustaz firdaus dan ustazah mashitah ajar dekat puteri-puteri UMNO nih!

Shahrizat hopes judges exercise discretion Wednesday,

04 August 2010 11:12am

The New Straits Times

KUALA LUMPUR: Women leaders from both the government and non-governmental organisations have slammed the move by the Malacca government to allow underage Muslims to marry. Women, Family and Community Development Minister Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, while acknowledging that marriages involving Muslim minors would still require the approval of the Syariah Court, hoped the judges would continue to exercise their discretion.

She reiterated that the ministry's stand on underage marriage was "morally and socially unacceptable". "It should not be encouraged as it is detrimental to the development and well being of the child. "Placing the heavy burden and responsibilities of parenthood on children can deprive them of their rights to a full and harmonious development," she said, adding it would affect the child's psychological, emotional and physical development.

Puteri Umno chief Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin, in a text message, said the ruling would not prevent unwanted pregnancies as the individuals involved were not serious about setting up a family. "They are more interested in having fun without thinking about the consequences.

"Marrying them off at an early age could also lead to a broken marriage and an increase in divorces. "These young couples would not be prepared to deal with certain responsibilities, including financial ones," she said, stressing that such social ills should be nipped at the bud by parents who were responsible for their children's morals and religious education.

Rosnah, who is also the deputy health minister, said parents should always know the whereabouts of their children and the latter's friends.

Women's Aid Organisation executive director Ivy Josiah said women's groups believed that individuals should marry at the age of 18 or older regardless if they were Muslim or non-Muslim.

Malaysia was a signatory to two United Nation conventions, the convention of the Rights of the Child and The Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination Against Women, and the conventions, along with the country's Child Act, stipulated that women below 18 were children, she said. "It doesn't matter if the family agrees.

We need to adopt universal standards. It is not just an issue of age. There are repercussions on the child's health, mentally and physically. We must also look at the maturity of the individuals."

Untuk klarifikasi, penulis tidak kata mana-mana perempuan dalam UMNO sebagai kafir atau rosak akidah. Apa yang penulis kata ialah mereka khsusnya Puteri UMNO yang memilih zina dari kahwin tidak bercakap seperti orang Muslim yang waras.

Kita perlu galakkan rakyat malaysia kawin pada usia yang sesuai dan kita maklum masalah timbul apabila berkahwin di usia muda.

Tetapi, sebagai orang Islam yang beriman dengan ajaran Islam, dan sesudah ditarbiyah oleh Ustazah seperti Lo' Lo' dan ustaz seperti Ustaz Hadi, kita yakin berkahwin LEBIH BAIK DARI ZINA.

Untuk golongan yang ditarbiyah oleh Ustazah Mashitah dan 40 Imam Muda UMNO tu, saya tak tahulah.. Serius takde idea..

kepada golongan UMNO yang menegaskan bahawa kita harus mengikut Universal Standard yang diasaskan oleh UN dan Yahudi, saya tegaskan bahawa Allah lebih layak untuk menetapkan Universal Standard untuk kita..

Saya doakan rakan-rakan TKO tidak beriman dengan UN tetapi beriman dengan Allah.

Seperkara lagi, kalau negeri UMNO macam melaka pun boleh serius dengan isu membantu pelajar kahwin untuk mengelak zina, mengapa negeri pakatan kelihatannya menyepi?? Patutnya, di Selangor dan KL perlu ada lebih banyak usaha memudahkan golongan muda berkahwin. Anak haram dah berdozen-dozen! Sebenarnya, anak tu tak berdosa. Yang haram ialah mak bapak diaorang.

Patutnya, kerajaan negeri buat atau sewa dewan untuk buat kenduri kawin kecil-kecilan secara serentak untuk golongan remaja yang nak kawin. Tambahan lagi golongan siswazah yang berusia dalam 19 ke 25. Kalau buat serentak, dan hadkan jumlah tetamu setiap pasangan kepada sekitar 200 orang, kosnya tidak sebesar mana..



Eloklah kita mudahkan perkahwinan dan sukarkan zina.

KATAKAN TIDAK KEPADA ZINA DAN KEPADA PUTERI UMNO. Dosa besar tau zina-zina nih.. Apa la nak jadi dengan 380,000 puteri UMNO yang lebih wajar dipanggil Pom-Pom Girl UMNO nih..

dalam kepala Syahrizat, tentu Syahrizat tertanya: 'Kenapa Puteri UMNO ramai-ramai anti Ali Rustam dan memilih zina ni?'

Sumber

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)