yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, August 3, 2010

Albert Einstien Tolak Negara Israel.



Pada edisi 4 Disember 1948, akhbar Amerika terkemuka "New York Times" memuatkan sepucuk surat yang dilayangkan khusus untuk rakyat Amerika. Surat tersebut tertandatangan atas nama ilmuwan tersohor pada waktu itu, Albert Einstein.

Surat tersebut secara terbuka menyerukan masyarakat Amerika untuk menolak kunjungan Presiden Israel Manahim Pygen ke Amerika. Eisntein juga memuat seruan kepada rakyat Amerika untuk tidak memberikan dukungan kepada negara yang baru berdiri itu.

Einstein juga membicarakan karakter fasis dan nazis Israel, dengan mengisahkan tragedi pembantaian Deir Yasin di mana hampir 240 orang Palestin terbunuh, termasuk anak-anak dan laki-laki. Tak hanya itu saja, ahli fizik legenda itu juga mengajak para wartawan untuk mengunjungi wilayah tersebut, serta menyaksikan bekas-bekas pembantaian.

Einstein adalah seorang Yahudi, namun dia menolak unsur Zionisme dan pendudukan Israel. (ca/al)

sumber

Sidang DUN Perak : Kecoh !! Ganesan murka, Nizar digantung !

DI HALAU ! Nizar diarah keluar dari dewan. Pasir Pinji meminta Ganesan menarik balik pengantungan kepada Nizar dan mengatakan dia tidak ada hak, walaupun ada usul dan mestilah diputuskan dalam JK Dewan. menurutnya Ganesan cuma berhak menghalau keluar.

Ganesan mengumumkan amaran terakhir kepada Pasir Pinji , dan bagi saya dia tidak mahu mendengar hujah dari Pasir Pinji yang merayau supaya keputusan digantung ditarik. Ganesan tidak menerima bantahan dari Pasir Pinji. Ganesan mengumumkan Nizar digantung dari menghadiri sidang selama sehari sahaja.

Posted by radens albanjari

Episod Azizan diulangi oleh Saiful.......

"Assalamulaikum,,..
Tersingkirnya Farah Azlina dari pasukan pendakwaan membuktikan dakwaan RPK yang berada nung jauh di perantauan benar.Sah ada hubungan seperti didedahkan oleh RPK dan perlakuan mangsa liwat DSAI kali ini menyerupai perlakuan mangsa liwat pertama dulu, Azizan Abu Bakar,

cuma skripnya sedikit berbeza.Kalau Azizan ditangkap khalwat, Saiful pula terkulai dengan tulisan RPK, tetapi kedua duanya mendekatkan kita kepada satu kesimpulan, mangsa liwat yang tidak pernah diliwat dan tuduhan DSAI sebagai pengamal homosek adalah satu pembohongan besar yang mesti ditolak oleh rakyat yang cintakan kebenaran.

Saiful yang pernah bersumpah laknat nampaknya mempunyai nafsu yang rakus seperti kebanyakan pemimpin UMNO yang menyokongnya dan seperti Azizan Abu Bakar ketika perbicaraan kes liwat pertama dulu.UMNO nampaknya sudah hilang deria rasa kerana tidak lagi merasai apa apa atas apa yang berlaku walaupun pihak pendakwaan yang berpihak kepada mereka sudah menggugurkan Farah dari pasukan pendakwaannya.

Kalau tuduhan RPK itu palsu, kenapa mesti Farah digugurkan?Kenapa tiada penafian yang dibuat oleh pihak pendakwa, oleh Saiful atau oleh Farah sendiri?Kalau Azizan tidak mempunyai peluang untuk menafikan perlakuan jenayahnya kerana ditangkap dan dihukum di mahkamah syariat, Saiful pula mempunyai banyak ruang untuk membuat penafian kerana ianya hanyalah didedahkan oleh seorang blogger yang didakwa UMNO sebagai penyebar fitnah.Tetapi pihak pendakwa, Saiful atau Farah memilih untuk berdiam diri sambil pasukan pendakwa mengambil keputusan menggugurkan Farah dari pasukannya.

Hebat sangat ker RPK kerana tulisannya cukup untuk menzalimi seorang DPP yang berpendidikan dan Saiful seorang mangsa liwat?Soalan ini perlu dijawab oleh UMNO sekiranya mereka di pihak yang benar.RPK bukan pemitnah, PRK bukan penjenayah tetapi seorang blogger yang berani melawan arus secara solo seperti lone ranger dengan menampilkan bukti bukti yang disampaikan kepadanya.Ini bermakna kesemua dakwaan RPK sebelum ini adalah benar.UMNO akhirnya mengakuinya walaupun sebelum ini mengatakan RPK seorang pemitnah apabila menerima bukti RPK yang membabitkan hubungan sulit Saiful dan Farah.Ini bermakna dakwaan RPK mengenai pembunuhan Altantuya juga benar dan beberapa pendedahan beliau mengenai penyelewengan yang dibuat oleh pemimpin UMNO juga benar.

Apapun, pendedahan hubungan Saiful dan Farah dilihat sebagai pengulangan episod Azizan dan Norhayati dalam drama liwat pertama dulu walaupun plotnya sedikit berbeza.

Sumber

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)