yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Sunday, April 11, 2010

UMNO/BN Tipu Kita Hidup2 Dengan Ikrar Palsu Mereka.....

[manifestoBN.JPG]
(Klik Untuk Besarkan Imej)

Sila beritahu mana satu ikrar mereka yang berjaya??????????Disaat dua PRK yang akan berlaku tidak lama lagi mereka semestinya akan memberi janji2 palsu dan kata2 manis yang kita tahu hanyalah pembohongan semata-mata...Bukak mata jangan jadi BODOH lagi wahai rakyat Malaysia yang masih menyokong UBN.........

AS Mati Akal Guna Muzik Metal Lawan Taliban


Segala cara tampaknya dilakukan oleh AS untuk mengalahkan Mujahidin Taliban di Afghanistan. Salah satunya adalah dengan muzik rock, heavy metal.

Ketika para pejuang Taliban memulai pertempuran di Marjah, sebuah kereta perisai memainkan muzic rock yang begitu kerasnya dari sebuah speaker besar, sehingga jelas terdengar hingga dua kilometer (satu mil) jauhnya.

Lagu-lagu rock yang dipilih pun sengaja dimainkan untuk mengganggu konsentrasi Taliban, menurut salah satu petugas khusus pasukan AS.

"Taliban benci muzik itu," kata seorang sersan psikologis yang terlibat dalam operasi rahsia, atau "Ops Psy," di provinsi Helmand . "Beberapa warga setempat mengeluh. Tapi hal ini juga memotivasi Marinir AS."

Adapun lagu-lagu yang diputar antara lain dari Metaliica, The Offspring, dan Thin Lizzy. Kumpulan-kumpulan metal ini sudah terkenal di berbagai penjuru dunia, termasuk Indonesia.

Seberapa efektif metode ini dalam mengacaukan Taliban? Sang perwira ternyata masih sulit untuk menganalisisnya.

Letnan Kolonel Brian Christmas—komandan Marinir AS di Marjah utara—mengatakan dia tidak menyedari psy ops music ini.

"Itu tidak baik," katanya kepada AFP. "Saya akan meminta hal ini untuk dihentikan sekarang." (sa/yahoonews)

sumber

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)