Nuffnang

Innity

Innity

Friday, April 30, 2010

Ugutan Bunuh Terhadap Mursyidul Am PAS Bukti KEBIADABAN , KEBODOHAN & KEJAHILAN Pemuda UBN/APCO...

http://syukran.files.wordpress.com/2010/04/safuan-hilmi2.png

Lupakah pemuda Umngok ini bahawa Ulama' itu pewaris para Anbiya..Mengapa perkataan seperti ini boleh terpacul dari mulut seorang Muslim:

“Belum lengkap lagi sebab seekor lagi barua tak mati iaitu Nik Aziz. Tunggu aku pi bunuh Nik Aziz dulu baru lengkap. Setan tu tak layak duduk kat muka bumi ni lagi”

“Senang bunuh orang. Tikam jer. Aku sanggup dihukum gantung jika aku dapat bunuh Nik Aziz al Dajal tu”….begitulah kata-kata Biadap A.K.A Bodoh pemuda Umno itu.

Selanjutnya...

Thursday, April 29, 2010

BLOGGERS UMNGOK MISTI BACA:Siapa Bloggers Ini Yang Mahu Menghukum Arwah Adik Aminulrasyid....

Blogger Post aku yang sebelum ini diambil daripada keterangan YB Khalid Samad mengenai kejadian 'Polis menembak mati remaja 15 tahun'.

Didalam keterangan itu beliau menceritakan kejadian yang sebenarnya berlaku berdasarkan apa yang diceritakan saksi kejadian itu sendiri. Berdasarkan keterangan beliau aku dapat rumuskan bahawa remaja yang ditembak itu adalah seorang remaja biasa yang langsung tidak patut dipanggil penjenayah seperti yang digembar-gemburkan media arus perdana pro kerajaan UBN/APCO yang seolah-olah mahu melindungi Institusi Kepolisan.

Terus-terang aku katakan bahawa aku begitu bersimpati dengan nasib Arwah dan keluarga Arwah. Arwah diaibkan dengan gelaran penjenayah semata-mata mengikut naluri ketakutan seorang remaja dibawah umur yang hanya mahu mengelak daripada dikejar.

Perkara ini adalah normal bagi seorang remaja tapi siapakah kita untuk menghukum Arwah dengan teori-teori yang kita beri sedangkan kita tidak berada ditempat Arwah dan mengalami seperti apa yang dilalui oleh Arwah. Tapi kata-kata blogger pro UMNO/APCO yang memberi komen dibawah ini yang tiada langsung perasaan simpati kepada Arwah dan Keluarga Arwah adik Amirulrasyid betul2 membuat aku meluat dan marah...Kerana semata-mata ingin membela Polis mereka membuat pelbagai teori yang mengikut kepala hotak mereka sendiri menghukum Arwah....Anda nilailah sendiri komen mereka...

mae1000 said...

1. Yang pasti remaja ini mencuri kereta orang. Jelas dia boleh dikategorikan mencuri kerana menggunakan kereta orang tanpa pengetahuan dan kebenaran pemiliknya.

2. Mencuri adalah satu jenayah. Orang yang mencuri dipanggil penjenayah.

3. Kesalahan kedua remaja itu ialah memandu tanpa lesen.

4. Kesalahan ketiga ialah tidak berhenti bila mendengar siren polis sedangkan dia mesti tahu siren itu dimaksudkan kepadanya dan dia pasti nampak polis sedang mengejarnya.

5. Jangan terlalu melindungi orang yang mungkin sedang belajar untuk berbuat jahat. Mungkin remaja itu seorang yang baik sebelum ini, tapi pada malam itu dia sedang melakukan kerja jahatnya yang pertama iaitu mencuri kereta saudaranya.

6. Kesalahan keempatnya (dari segi moral) ialah keluar rumah ditengah-tengah malam tanpa pengetahuan ibubapanya.

28 April 2010 18:30

Delete
Anonymous Anonymous said...

sekali baca, mmg salah budak tu. dari awal lagi dah melakukan kesalahan, berderet-deret pulak tu.

sapa kata bwk kereta laju2 tak boleh membahayakan nyawa? ceh, kalau ada kereta dgn lajunya cilok dpn aku, ada yg masuk longkang, kalau umur panjang laa..

jgn ada yg nak suggest buat vigil lilin cukuplah. entah2 budak tu dak dok terseksa dlm kubur, tak dgr ckp mak pak, ada yg dok buat perkara haram atas nama dia.

Inilah kata yang datang dari hati yang busuk sebusuk bangkai.Maaf jika agak keterlaluan tapi hati ini sangat pedih membaca komen bangang mereka itu...Berilah apapun teori kamu wahai bloggers keparat..Tapi fikirlah jika suatu masa nanti ALLAH S.W.T akan membalas kejadian yang serupa kepada saudara terdekat kamu,apa yang kamu akan katakan jika ada seseorang yang mengatakan seperti apa yang kamu katakan kepada adik kesayangan kamu atau mungkin anak kesayangan kamu...Fikirkanlah....Begitu banyak teori yang kamu berikan,tapi aku ingin minta kamu berikan teori tentang kejadian ini pula:

Wanita ditembak polis tanpa sebab...

Seorang wanita ditembak polis ketika berada dalam kereta, malah ditendang sehingga patah tulang rusuknya semasa merangkak keluar dari kereta, dengan darah yang mengalir dari tubuhnya.

Sejumlah lima tembakan ditujukan kepadanya, dengan dua tembakan terkena pada lengan dan pergelangan tangan, satu pada dada, di samping dua lagi terlepastetapi meninggalkan luka.Ketika kejadian ini berlaku, wanita yang bernama Norizan bt Salleh ini beradadi sebelah kiri tempat duduk belakang dalam kereta, bersama seorangwanita dan dua orang lelaki yang lain.

Mereka yang sedang dalam perjalanan mendapati sebuah kereta MPV muncul di sebelahnya secara tiba-tiba, dan polis di dalam kereta itu mula menembak sebelum mereka mengetahui apa yang berlaku sebenarnya.

Norizanbt Salleh, 30 mendedahkan insiden yang berlaku pada awal pagi 30Oktober 2009 ini dalam satu sidang media, bersama peguamnya Surendran,ibunya Siti Alimah bt Abu, Ketua Penerangan PKR Latheefa Koya dan AJKWanita PKR Rozaini Mohd Rosli, semalam.

Dipaksa untuk membuat pengakuan

Menurut Norizan, rakannya dalam kereta turut diseksa, malah dipaksa polis untukmengaku bahawa mereka telah melakukan jenayah merompak. Apa yang peliknya, mereka tidak melalui prosedur soal siasat dan tahanan. Oleh itu, Norizan yang tidak mempunyai rekod jenayah langsung tidak tahu mengenai "kesalahan yang dilakukannya" sehingga hari ini, lebih-lebih lagi beliau tidak didakwa di mahkamah.

Mengimbaskejadian yang berlaku tahun lalu ini, Norizan menceritakan bagaimana beliau pulang ke rumahnya dari rumah kawan di Segambut, Kuala Lumpurpada pukul tiga awal pagi, dengan menaiki kereta Waja. Mereka melalui MRR2, dan beliau mendapati sebuah kereta MPV di sebelah kereta mereka ketika dalam perjalanan.

Menurut Norizan, polis di dalam kereta itu menghalakan pistol ke arah mereka,dan mula menembak sebelum mereka sempat berhenti. Peluru menembusi kereta mereka, malah lima tembakan dilakukan ke arah dirinya, dengan salah satu terkena pada dada, sehingga darah mengalir tanpa berhenti.

Norizan menekankan beberapa kali, bahawa mereka tidak tahu apa-apa ketika kejadian itu berlaku, malah tidak tahu apa yang akan berlaku seterusnya. Kemudian, Norizan mula kabur, dan tidak sedar di mana keretanya berhenti. Tiba-tiba, pintu kereta dibuka, dan polis menghalakan pistol ke arahnya.

Kemalangan jalan raya, kata polis

Wanita yang tidak bersenjata ini meminta tolong, tetapi dibalas pula dengantendangan polis. Beliau merangkak keluar dan ditendang oleh polis yang sama, sebelum dipijak belakangnya, yang berakhir dengan retaknya dua tulang rusuknya.Berkata, beliau nampak dirinya dikepung lebih daripada10 kereta polis.

Norizan seterusnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpuruntuk dirawat. Empat hari kemudian, beliau dihantar ke Institut JantungNegara. Sejumlah 11 hari beliau tinggal di hospital di bawah pemantauan polis.

Ketika keluar dari hospital,Norizan dimaklumkan bahawa kos rawatan sejumlah RM20,000 perlu ditanggungnya sendiri, dan bukan polis yang mencederakannya kerana polis memberitahu hospital bahawa Norizan ditimpa kemalangan jalanraya. Bagaimanapun, ibu tunggal yang masih menganggur, dan mempunyaiseorang anak berumur 10 tahun ini gagal menjelaskan hutang ini.

IO yang mencederakan Norizan

Norizan memberitahu bahawa dirinya pernah meminta bantuan daripada MichealChong, Pengerusi Biro Aduan dan Perkhidmatan Awam MCA. Micheal Chongpula membawanya untuk membuat laporan di Balai Polis Sentul. Kebetulannya, Investigation Officer yang bertanggungjawab dalam siasatan adalah orang yang mencederakannya pada hari kejadian berlaku.

Kemudian,Norizan dibawa ke Balai Polis Kepong untuk membuat laporan, dan polis memberitahu bahawa dirinya akan dihubungi dalam masa 48 jam. Tetapi,beliau tidak dihubungi sehingga kini setelah laporan itu dibuat pada 16November 2009.

Selain itu, menurut Surendran, tiga orang kawan Norizan yang tidak berani untuk menampilkan diri semalam juga diseksa oleh polis. Salah seorang mengadu kepada Surendran bahawa mereka digantung secara terbalik, disapu cili pada badannya, dan dipukul tapak kakinya. Menurutnya, polis berbuat demikian agar mereka mengaku diri mereka terlibat dalam kes rompakan.

Sebagaimanayang diketahui, kaki pemandu kereta juga tercedera kerana tembakan pistol. Walau bagaimanapun, Surendran tidak pasti sama ada tiga orangyang lain mempunyai rekod jenayah.

Keadilan untuk mereka yang tidak bersalah

Latheefa Koya menyeru agar polis menyiasat kes ini dengan segera,malah mengembalikan keadilan untuk mereka yang tidak bersalah tetapi dibunuh oleh polis. Ketua Biro Penerangan PKR ini tidak menolak kemungkinan untuk menganjurkan demonstrasi sebagai protes dan mendesakagar polis menyegerakan siasatan kes ini.

Beliaujuga menggesa agar polis menubuhkan Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salah Laku Polis ( IPCMC) untuk menghentikan keganasan sedemikian danmengelakkan lebih orang dimangsakan sebegini. Malah, Latheefa Koya khuatir polis tidak akan membiarkan nyawa mangsa itu daripada hidup selepas ini.

"Kami mahu kerajaan, Kementerian Dalam Negeri respon kepada kes yang didedahkan hari ini.Bukan sahaja kami nak memperjuangkan keadilannya, tetapi mempertahankan keadilan untuk semua orang. Kami berharap polis memandang kes ini dengan serius, menyiasat. Ini bukan mengarut... Ini untuk mengelakkanmangsa seterusnya ditembak, dan saya amat bimbang, lain kali mereka(polis) akan memastikan mereka tidak dibiarkan hidup," ulasnya.


Norizan antara yang hidup dan tampil ke depan

Surendran pula mendakwa bahawa kes ini adalah bukti kes "shoot-to-kill"(tembak untuk bunuh), dan Norizan adalah mangsa yang masih hidup dan berani tampil untuk mendedahkan salahguna kuasa polis ini.
"Kami tidak lagi percaya kepada kenyataan polis. Mangsa sebelum ini ditembakmati kesemuanya. Mujur kami ada seorang mangsa yang masih hidup dantampil untuk mendedahkan tingkahlaku polis," katanya.


Malah,Surendran menyenaraikan kes-kes penyalahgunaan kuasa polis sehingga mangsanya terbunuh sebelum ini, termasuk enam orang di Kulim yangditembak mati oleh polis pada Februari 2009 dan lima orang yangditembak mati di Klang pada awal November 2009.
MenurutSurendran, dalam kes di Kulim, beliau diberitahu jiran mangsa bahawasalah seorang lelaki yang ditembak mati adalah seorang yang berpenyakitmental; sementara kes di Klang pula berakhir dengan tregedi kakakseorang mangsa membunuh diri bersama anaknya kerana terlalu sedih.

Sumber artikel:Ong Vic Kee ialah wartawan merdekareview.com edisi bahasa Cina.
Diterjemah dan disunting oleh Lim Hong Siang.

[Edisi mesti baca] Kisah sebenar kes arwah adik Aminulrasyid mati ditembak

Keadilan Untuk Aminulrasyid

Pada hari Isnin 26 April, jam 4 petang, saya telah menerima panggilan dari Ustadz Nasaruddin, Pemangku Ketua Pemuda PAS kawasan Shah Alam. Dia memberitahu saya bahawa seorang remaja yang berumur 15 tahun telah ditembak mati oleh Polis di Seksyen 11 Shah Alam awal pagi tadi. Penduduk sedang berkumpul di Surau Seksyen 11 untuk menunggu jenazahnya dan semua menyuarakan ketidak puasan hati atas tindakan Polis. Remaja berkenaan anak salah seorang ahli Qariah yang dikenali masyarakat tempatan.

Mendengar berita tersebut saya pun telah bergegas ke Surau berkenaan dan mendapati sudah ramai berkumpul di situ. Saya melihat ramai di antara mereka terdiri daripada remaja belasan tahun. Sebahagian dari mereka menunggu di luar kawasan Surau sambil sebahagian yang lain berada di dalam kawasan Surau tersebut.

Setiba sahaja saya, qamat Salat Asr telahpun didengari dan Salat hendak dimulakan. Saya mengambil wudu’ dan seterusnya menyertai jemaah. Setelah selesai salat, saya mendapatkan penjelasan dari Ustadz Nasaruddin mengenai apa yang telah berlaku. Beberapa orang turut mendengar dan memberi penjelasan termasuk seorang penduduk yang telah menyaksikan sendiri peristiwa berkenaan kerana kereta yang dipandu arwah terbabas di hadapan rumah beliau.



Mengikut keterangan mereka, pada jam lebih kurang 1.30 pagi, beberapa das tembakan telah kedengaran di jalan 11/2. Apabila disiasat, didapati sebuah kenderaan sedang dikejar kenderaan polis. Akhirnya kenderaan yang dikejar terbabas dan melanggar tembuk rumah dan pemandunya, Aminulrasyid Amzah, mati terkena tembakan di kepalanya. Seorang penumpang telah keluar dan berjaya melarikan diri.

Saya kemudianya membuat panggilan telefon kepada Dato’ Khalid, Ketua Polis Negeri dan meminta penjelasan dari beliau. Dato’ Khalid menegaskan bahawa siasatan sedang dijalankan dan anggota polis yang terbabit telah dipindahkan ke kerja-kerja pejabat. Menurut beliau, siasatan dibuat oleh polis Negeri, bukan oleh polis Shah Alam, bagi menjamin ketelusan. Begitu juga tegas beliau, bahawa siasatan dibuat di bawah Kanun Keseksaan 302, iaitu tuduhan membunuh sebagai bukti seriusnya pihak polis ke atas kes ini.

Dalam keadaan asyik mendengar penjelasan tambahan dari mereka yang berada di Surau, tiba-tiba beberapa orang membawa seorang remaja ke hadapan saya sambil berkata kepada saya, “dia lah penumpang yang bersama arwah yang telah melepaskan diri”. Orang semakin ramai berkumpul dikeliling saya dan memandangkan keadaan semakin bercelaru, saya menasihati remaja tersebut untuk ke tempat lain dahulu dan ‘stay low profile’.

Saya mengambil nombor telefon bimbitnya dan berjanji akan memanggilnya kemudian untuk bertemu dalam suasana dan keadaan yang lebih tenteram untuk mendapatkan penjelasan berhubung peristiwa berkenaan daripada beliau. Saya berpesan supaya dia berhati-hati supaya tidak ditahan polis kerana dikhuatiri penjelasan beliau akan dipengaruhi pihak polis untuk sealiran dengan kenyataan yang telah dikeluarkan mereka.

Kenyataan yang dikeluarkan polis melalui TV dan radio, saya diberitahu, berbunyi “seorang yang disyaki penyamun ditembak polis awal pagi di Seksyen 11 Shah Alam….sebilah parang dijumpai di dalam kereta disyaki digunakan sebagai senjata untuk menyamun….suspek kedua berjaya melepaskan diri..”

Selepas Maghrib saya berhubung dengan remaja berkenaan dan kami bertemu bersama beberapa orang sahabat sebagai saksi. Remaja tersebut memberitahu bagaimana arwah telah mengambil kereta kakaknya pada lewat malam sambil semua sedang tidur dan menjemput beliau. Mereka telah ke sebuah kedai di Seksyen 11 dan seterusnya ke Seksyen 7 setelah mendapat panggilan dari seorang rakan lain yang mengalami kerosakan motorsikal di situ.

Dalam perjalanan ke tempat kerosakan tersebut, berhampiran restoran Ali’s corner, mereka tergesel dengan sebuah kereta mewah yang sedang parkir di situ. Kemalangan ini menyebabkan arwah ketakutan dan beliau terus membawa kereta untuk melarikan diri. Pada masa yang sama mereka dapati ada motorsikal yang mengejar mereka. Apabila sampai di Seksyen 12, di jalan dari bulatan Istana Kayangan menuju SIRIM, motorsikal berkenaan terlanggar kereta yang dipandu arwah di bahagian belakang dan terus terbabas.

Arwah terus membawa keretanya dengan laju dan pada ketika itu mereka telah memintas sebuah kereta peronda polis. Kereta peronda tersebut terus membunyikan sirennya dan mengejar mereka, melalui SIRIM terus ke bulatan dan menuju ke Masjid Negeri, sampai ke Seksyen 9 dan kembali ke bulatan Istana Kayangan. Dari bulatan Istana Kayangan mereka berpatah semula ke Seksyen 11 memasuki simpang berhampiran Caltex, Esso dan terus memasuki jalan 11/2.

Tiba-tiba kedengaran tembakan beberapa das. Kereta terhoyang hayang disyaki tayar telah terkena tembakan. Arwah terus memandu dalam keadaan tayar ditembak sehingga tiba-tiba beliau rebah ke atas ribanya. Kereta terus menyimpang ke kiri dan terbatas melanggar tembok sebuah rumah.

Apabila di pegang kepala arwah, didapati berlumuran darah. Terasa kepala berlubang dan darah membasahi tangan dan bajunya. Remaja ini terus keluar dari kereta, terpaksa keluar dari pintu sebelah arwah, kerana pintu sebelah dirinya telah terhimpit. Terpaksa mengalih mayat arwah supaya dapat melepasi diri dengan tujuan menyerah diri. Tak sempat apa-apa, sebaik sahaja keluar beliau diterajang seorang anggota polis dan beliau terus melarikan diri.

Sambil mendengar penjelasan beliau, tiba-tiba abangnya muncul entah dari mana. Memarahi beliau kerana tidak pulang ke rumah. Apa dah jadi ini, kata abangnya, bagaimana adik saya digelar penjenayah. Kami menenangkan abangnya sambil memberitahu niat kami adalah untuk menolong adiknya. Dia terus meminta adiknya pulang ke rumah, ayah menunggu katanya. Kami ikut sekali. Setibanya di rumah mereka, ayah dan ibunya kebinggungan. Kami menenangkan mereka dan memberitahu mereka anak mereka bukan penyamun.

Seterusnya saya membawanya bersama abangnya untuk membuat laporan polis. Jam sudah hampir pukul 10 malam. Saya ingin menentukan bahawa laporannya sama seperti ceritanya kepada saya sebelum ini. Tiada paksaan untuk mengubah ceritanya. Selepas laporan disiapkan saya bersamanya dan abangnya bertemu pegawai yang bertugas. Saya bertanya apakah SOP untuk pihak polis menggunakan senjata api menembak orang yang disyaki. Dia menjawab, hanya sekiranya nyawanya atau nyawa orang lain terancam.

Remaja saksi utama dibenarkan pulang ke rumah. Saya telah berhubung dengan YB Gobind Deo terlebih awal dan meminta dia mengambil kes ini. Dia berjanji akan berjumpa remaja berkenaan pada esok harinya, iaitu Selasa jam 10.30 pagi di mahkamah Shah Alam.

Selepas itu saya ke rumah arwah untuk bertemu keluarganya. Ibunya kesedihan. Abangnya kebinggungan. Bagaimana ini semua boleh berlaku. Mendengar percakapan ibunya berhubung arwah yang merupakan anak bongsunya, saya merasa sebak. Saya tak boleh bayangkan kesedihannya. Semakin ramai datang berkumpul. Saya berundur pada jam 12 tengah malam.

Esok pagi jam 9.30 pagi saya mengadakan sidang akhbar di pejabat saya. Dalam sidang akhbar tersebut saya menyatakan 3 perkara seperti berikut :-

1. Arwah bukan penyamun dan penjenayah. Warga Seksyen 11 mengenali beliau dan tidak akan menerima alasan sedemikian rupa dari mana pihak sekalipun.

2. Arwah tidak cuba melanggar anggota polis seperti yang didakwa. Arwah telah ditembak semasa memandu melarikan diri dan bukan semasa mengundur kereta untuk melanggar anggota polis. Itu satu pembohongan sepertimana juga kisah kononnya ada sebilah parang di dalam kereta.

3. Saksi yang merupakan rakan sepanjang peristiwa malang tersebut perlu diberi perlindungan dan tidak ada usaha dilakukan supaya ceritanya diubah untuk bersesuaian dengan kisah yang dilaporkan pihak polis. Saya meminta Polis bertindak secara profesional dalam kes ini dan jangan berusaha untuk melindungi anggotanya.

Shah Alam menjadi medan berlakunya pembunuhan Teoh Beng Hock sebelum ini. Malaysia juga menyaksikan sebelum ini kes Kugan yang telah mati di dalam tahanan. Norizan Salleh yang ditembak secara rambang sebanyak 5 kali tetapi masih hidup untuk menceritakan pengalaman ngerinya. Harap jangan dilupa juga kisah Altantuya bersama bom C4. Ini semua kes-kes yang tergantung yang menjadi tanda tanya masyarakat. Entah banyak mana lagi kes yang tergantung sebegini yang tidak diketahui umum.

Apa yang pasti, kita tidak boleh membenarkan kes Aminulrasyid berkesudahan sebegitu rupa. Kita doakan semoga roh Allahyarham ditempatkan bersama orang-orang yang soleh yang beroleh rahmat.

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

Sumber:http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com

Wednesday, April 28, 2010

Dulu Dia Wira Kini Dia Barua:Ezam Mohd Nor Penuhi Cita-Cita Kini Beliau Antara Yang Akan Dilantik Menjadi Senator

http://1.bp.blogspot.com/_pjyYO9nAP90/SdLU8i4-XSI/AAAAAAAABy4/HQTvg_eIPps/s400/ezam_fist.bmphttp://2.bp.blogspot.com/_2nohtZcXOnw/SW9HOCCQVeI/AAAAAAAABIA/5RRp3JAPoqo/s400/ezam.jpg
Dulu Dia Wira Kini Dia Barua

Ezam Mohd Nor antara empat dilantik Senator

Bekas ketua pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ezam Mohd Nor adalah antara empat orang yang akan dilantik sebagai Senator.

Menurut The Star Online, mereka yang lain termasuk timbalan presiden MIC Datuk G Palanivel, pengerusi ekswekutif firma Rahim and Co, Datuk Abdul Rahim Abdul Rahman dan ketua wanita Pagoh, Noriah Mahat.

Mereka akan mengambil sumpah jawatan di hadapan presiden Senat, Tan Sri Abu Zahar Ujang di Dewan Negara, Isnin depan.

-malaysiakini-

Inilah Hakikat Sebenar PRK Di P94....


Beginilah perumpamaannya PRK Di Hulu Selangor. UBN/APCO miliki segala kemudahan Media,SPR,Polis & Duit Rakyat namun PR hanya berbekalkan semangat ingin menjatuhkan Rejim Zalim. Siapa yang menang sebenarnya??Jika ditanya kepada saya,ini jawapannya...
Datuk Zaid Ibrahim sebenarnya sudah menang....

Majoriti = 1725 Undi

Undi Rosak = 731 Undi

Undi Pos = 767 Undi

Pengundi yang dikesan awal nama mereka hilang = 201 Undi

Pengundi hantu yang dapat dikesan tapi terlepas di IKBN Ampang Pecah = 20 kereta bersamaan 80 undi

Ikut perkiraan di atas, Datuk Zaid sebenar sudah menang dengan majoriti 80 Undi

Bilangan yang tidak dapat mengundi = Ada dan angka tidak dapat disahkan lagi...

Tuesday, April 27, 2010

Aksi Kung Fu Ala Bruce Lee Penyokong UBN/APCO di P94...Saksikan Sendiri.....



Acara Kungfu terhebat; ketika MB Selangor berucap tindakan pemuda Umno di Sungai Tengi, yang menganggu dengan membuat bising, bermotosikal beramai-ramai, setelah ditegur, tidak dipedulikan, akhirnya adegan kungfu ini terjadi...

Sumber: BuletinOnline's Photos&http://biaqpila.blogspot.com

Aksi Lucah&Biadap Penyokong UBN/APCO Di P94...Saksikan Sendiri...







Sumber Gambar:http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com

Monday, April 26, 2010

Osman Jailu Masuk PAS???

Pagi tadi kita bertemu dengan Pegawai Khas YB Osman Jailu.Kita mengucapkan tahniah kepada P.A Osman atas bebasnya Osman daripada tuduhan rasuah!

Kita bertanya kepada P.A Osman Jailu,peluang untuk menjadi Exco Kerajaan Negeri.P.A Osman merangkap Ketua Kampung itu menerangkan Osman tidak ditawar pun.

"Kalau dibagi pun Osman tolak,Osman jiwa pembangkang"kata P.A itu lagi.

Kita pun secara peribadi meminta tok ketua yang juga P.A Osman Jailu supaya meminta Osman Jailu masuk Pas!"Kalau PKR tidak mahu boleh bersama PAS "kata kita.

Tok Ketua itu pun berjanji"nanti saya pujuk Osman"

Timbul persoalan bolehkah kita terima taubat Osman Jailu?

Sekali lagi dia mengulang,"Cikgu,Osman jiwa pembangkang!"

Oleh : sisi bukit

Sumber:http://loveperak.blogspot.com

BENARKAH UBN/APCO BERJAYA DI P94?Belanja puluhan juta untuk 1700 undi....Siapa yang menang sebenarnya?

Seperti telah diduga, BN menang di Parlimen Hulu Selangor. Maka hebohlah seantero alam kemenangan bergaya BN dalam pertarungan senget sebelah ini. Di jaja habis kononnya keyakinan rakyat pada kepemimpinan DS Najib kembali bertaut.

Sebenarnya di atas kertas, BN sudah memenangi PRK Hulu Selangor. Tanpa pilihanraya pun BN sudah mendahului dengan 6000 undi! Mengikut rekod, ketiga-tiga DUN di Hulu Selangor dimenangi BN dengan majoriti 6000 undi. Hanya nasib yang memenangkan calon PR pada PRU ke 12 yang lepas. Dan kini PR bergelut untuk mencuri beberapa ribu undi dari pengundi BN untuk memenangkan Zaid.

Melihat kepada jentera kempen dan cara bagaimana PR bekerja sememangnya amat mengkagumkan. PKR dan PAS dengan jentera yang dikerahkan hampir 70% keseluruhan sudah pasti tidak mampu untuk capai setiap individu pengundi. Bayangkan Parlimen Hulu selangor yang sebesar negeri Melaka ini. Seramai 60,000 pengundi yang duduk di seluruh pelusuk kawasan, ramai petugas yang tidak terkejar untuk pergi rumah ke rumah. Dari Hulu Yam Bharu hingga ke Felda Sungai Tengi yang jaraknya lebih kurang 120 kilometer, itulah besarnya Parlimen Hulu Selangor. Mungkin SPR terlepas pandang untuk memecahkan Parlimen Hulu Selangor mengikut Gerrymandering (persempadanan semula).

Petugas PR berbelanja dengan duit sendiri. Poster, duit minyak, makan minum, penginapan, bahan risalah kempen, program dan lain-lain lagi semuanya adalah peruntukan parti ataupun individu. Hanya kos cetakan agensi parti seperti Harakah, Siasah dan Suara Keadilan taja sepenuhnya.

Saya mendapat maklumat bahawa bahan cetakan seperti poster dan bendera di sabotaj oleh ahli-ahli PKR yang keluar parti. Lebih kurang 3 kontena bahan kempen itu dicuri dan disembunyikan. Bayangkan dengan ujian dan cabaran seperti ini, bagaimana PR boleh bekerja dengan baik.

Pengundi pula, bagi golongan muda di kawasan bandar dan pesisirnya sambutannya sangat baik. Program-program kempen sepanjang tempoh kempen di kawasan tersebut mendapat sambutan yang sangat baik. Yang menjadi masalah adalah pengundi di Felda-felda dan pedalaman kampung. Rata-ratanya apabila bertemu mengucapkan terima kasih kepada BN kerana memberi air percuma! Sedangkan kerajaan negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat yang memberikan air percuma. Inilah yang dikatakan, "Lembu punya susu, sapi dapat nama". BN menumpang tuah kebaikan kerajaan PR dengan mengelabui mata pengundi.

Dengan peruntukan kepada Kementerian-kementerian melalui program 'segeranya' di Hulu Selangor, sumbangan basikal, hamper, baja, alat permainan, duit sumbangan, turap jalan, tidak termasuk janji-janji manis dan lain-lain lagi, bagaimana boleh kempen PRK berjalan dengan baik. BN juga seperti biasa mengerahkan hampir semua jentera kerajaan seperti polis, RELA, pegawai-pegawai kerajaan hanya untuk berkempen bagi pihak mereka.

SPR pula bersikap 'pekak badak' dan berlagak seolah pengadil yang baik. Tidak terlintas oleh SPR dan SPRM bahawa program-program 'segera' hampir semua Kementerian di Hulu Selangor adalah rasuah politik yang jijik dan kotor!! Ini belum lagi aksi kempen melalui media perdana seperti televisyen dan akhbar milik negara, semuanya dimanipulasi semaksima mungkin seolah-olah mereka sahaja yang bertanding. Dan dalam hal ini, SPR dan SPRM menjadi 'buta dan tuli' daripada mendengar keluhan dan suara rakyat. Tidak menjadi kesalahan kepada SPRM kalau BN berbelanja berjuta-juta ringgit, lebih dari kemampuan sebuah parti asalkan kesalahan itu dilakukan oleh BN.

Dengan peruntukan BN sedemikian banyak, maka tidak wajar mereka hanya memenangi dengan 1700 undi. Sepatutnya mereka boleh menang dengan 6000 undi majoriti. Syabas dan tahniah sebenarnya adalah untuk jentera petugas Pakatan Rakyat, yang mampu bertahan dan sabar dengan serangan bertali arus dari pelbagai sudut dan mendapatkan undi majoriti 1700. Syabas juga kepada pengundi yang melihat kebenaran dengan memilih PR. Takziah kepada pengundi Islam di Hulu Selangor, yang telah memilih seorang bukan Islam sebagai pemimpin mereka. Selepas ini ajaklah Kamal itu sebagai Imam solat berjemaah, Imam solat jenazah di masjid ataupun membaca tahlil arwah dikampung-kampung.

siapa yang menang sebenarnya??
Datuk Zaid Ibrahim sebenarnya sudah menang....

Majoriti = 1725 Undi

Undi Rosak = 731 Undi

Undi Pos = 767 Undi

Pengundi yang dikesan awal nama mereka hilang = 201 Undi

Pengundi hantu yang dapat dikesan tapi terlepas di IKBN Ampang Pecah = 20 kereta bersamaan 80 undi

Ikut perkiraan di atas, Datuk Zaid sebenar sudah menang dengan majoriti 80 Undi

Bilangan yang tidak dapat mengundi = Ada dan angka tidak dapat disahkan lagi...

Sumber:
Harakahdaily
Demokrasi93.blogspot.com

Babi Hutan Pun Jauh Lebih Mulia Daripada Melayu Patriotik Itu...

Nukilan Sahabatku Akhi Shameel Iskandar

DIA saya kenali sewaktu saya sedang berjogging di sekitar Chemor Perak. Ada keistimewaan yang mendiami peribadi lelaki berusia 50-an itu. Dari segi penampilan terserlah dia seorang yang berpendidikan. Tapi, sejujurnya saya tidak pernah ambil tahu tentang apa kerjayanya. Sama ada kakitangan kerajaan , swasta atau berkerja sendiri. Sama ada masih berkihdmat atau telah bersara. Ikhlas saya tidak pernah bertanya semua itu.



Saya berbangga kerana mengenalinya. Jujur! Saya kagumi darah pejuang yang mengalir dalam jasadnya. Bagi saya dia adalah antara ratusan atau ribuan pejuang melayu tulen yang masih bersisa di bumi yang dahulunya dikenali sebagai TANAH MELAYU ini. Dalam beberapa hal saya tidak bersetuju dengan pendapatnya, tapi atas dasar menghormatinya saya tidak membantah kata-katanya( sekadar membantah di dalam hati sahaja )




Sepanjang perjalanan bersamanya( saya tidak berjoging kerana ingin melayannya berbual-bual) dapat saya kesan tentang pilu dan sendu yang bermukim di dalam hatinya. Pilu dan sendu dengan nasib malang yang menimpa bangsa melayu hari ini. Tangannya tak pernah henti menunjukkan kebun-kebun sayur di sekitar bukit Bangkong Tanah Hitam yang diusahakan oleh orang-orang Cina. Katanya, lama-kelamaan sedikit demi sedikit tanah-tanah di Perak akan akan habis diratah oleh orang-orang cina. Dengan penuh geram dia menyumpah penjajah British kerana membawa masuk orang-orang cina untuk mengusahakan lombong bijih timah. Katanya, kalau orang cina tak dibawa masuk sudah tentu orang Melayu akan menguasai negara secara total.


Di kutuk juga golongan yang mempertikaikan Dasar Ekonomi Baru( DEB). Katanya, DEB adalah senjata ekonomi untuk orang melayu menyaingi kekuatan ekonomi bangsa-bangsa lain terutamanya orang-orang cina. Tanpa DEB, orang Melayu akan menjadi pengemis dan kerana DEBlah beberapa tokoh korporat melayu telah berjaya dilahirkan. Lebih kurang lima belas minit selepas itu, dimakinya pula golongan yang mempertikaikan kursus Biro Tata Negara(BTN). Dia bertanyakan saya, pernah atau tidak pernah mendengar lagu anak kecil bermain api ( lagu wajib ketika kursus BTN), dia menerangkan betapa lagu itu bukanlah berunsur perkauman tetapi untuk menyedarkan anak-anak melayu yang masih leka dan lena.


Turut dikecamnya ialah kerajaan Perak terdahulu, atau lebih tepat lagi kerajaan pimpinan Dato’ Seri Nizar bersama Pakatan Rakyat ( saya tak mau ulas dengan panjang lebar kerana tidak ingin berpolitik di dalam blog). Katanya, Nizar telah ‘menjual’ maruah orang Melayu kepada Cina.



Tidak terkecuali dari caciannya ialah golongan yang menentang/ mempersoalkan kewujudan Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA.). Katanya, dia amat sedih apabila pertubuhan pembela dan penegak Ketuanan Melayu itu diperlekehkan oleh segelintir anak melayu. Dia amat terkilan apabila ada pihak yang mendakwa PERKASA sebagai pertubuhan pelampau Melayuyang persis Klu Klux Klan.



Saya bangga mengenalinya. Jatidiri Melayu saya semakin melonjak. Saya rasa semangat Hang Tuah, Tok Janggut, Dato’ Bahaman dan Dato’ Maharaja Lela telah meresap dan sebati dalam dirinya. Jujur! saya bangga mengenalinya.



Tapi, sayang rasa bangga itu hanya seketika dan padam terus seminggu kemudiannya. Hari minggu , pada detik yang lain, ketika selesai jogging , saya ternampak dia tanpa segan silu sedang membeli nombor ekor di sebuah premis judi yang dimiliki oleh seorang lelaki Cina. Menurut beberapa orang member berbangsa Cina yang bersama-sama berjogging dengan saya, lelaki melayu yang berjiwa patriotik itu memang selalu membeli nombor ekor. Sungguh celaka, lelaki melayu yang kononnya berjiwa patriotik dan sering menyalahkan bangsa lain rupa-rupanya seekor kaki judi. Tiba-tiba saya rasa menyesal kerana mengaguminya. Lagi kesal kerana pernah berjabat tangan dengannya. Entah mengapa, tiba-tiba saya rasa lebih mulia andainya saya memeluk anjing daripada bersalam dengan lelaki melayu itu. Dan jauh di sudut hati, saya berkata, “ babi hutan pun jauh lebih mulia daripada melayu patriotik itu.”

Friday, April 23, 2010

BERITA GEMPAR! Anwar Ibrahim keluar PKR

KUALA LUMPUR 22 APRIL: Kempen pilihanraya kecil di Hulu Selangor dihangatkan lagi dengan berita mengenai Dato Seri Anwar Ibrahim dengan secara rasminya hari ini telah mengisytiharkan untuk keluar daripada parti PKR (Parti Keadilan Rakyat) dengan memberikan sebab telah hilang kepercayaan kepada pucuk pimpinan parti.

Kejutan ini adalah daripada rentetan beberapa peristiwa sebelum ini dimana ramai pimpinan dan ahli-ahli PKR yang membuat pengumuman keluar daripada parti itu dengan memberikan sebab telah hilangnya kepercayaan mereka terhadap pucuk pimpinan parti.

Berita terbaru ini merupakan satu pukulan maut kepada PKR dalam menangani beberapa isu yang dibangkitkan oleh BN di dalam siri kempen mereka di Hulu Selangor.

Seluruh jentera parti kini dikatakan telah lumpuh akibat daripada berita yang paling mengejutkan seluruh ahli-ahli dan pimpinan di dalam PKR sendiri. Ramai yang masih tidak dapat menerima berita terbaru ini di dalam kempen di Hulu Selangor yang hanya berbaki dua hari sahaja lagi. Tinjauan rambang mendapati seluruh rakyat tidak percaya akan berita ini.

Ini adalah kerana hanya mereka-mereka yang tidak boleh berfikiran waras dan mengikut membuta tuli sahaja yang akan percaya akan berita seperti ini.

Inilah berita yang paling diidamkan oleh Najib dan Umno/BN selama ini. Bagaikan bulan jatuh ke riba jika mana-mana media arus perdana yang dapat menyiarkan berita paling hebat masa kini.

Jika anda yang sedang membaca berita ini juga percaya akan berita yang dilaporkan ini, bermakna anda telah membiarkan diri dan minda anda dijajah serta dimanupulasi oleh media arus perdana yang semakin hari begitu menggila menyiarkan berita-berita yang penuh tipu daya tanpa ada sedikit pun rasa bertanggungjawab terhadap berita-berita yang mereka siarkan.

Jangan biarkan diri anda diperbodohkan oleh mereka-mereka setiap hari.

* Berita ini hanyalah rekaan penulis semata-mata. Maaf Dato Seri....

Sumber:Ajijoi

PERINGATAN PENTING KEPADA PETUGAS2 PAKATAN RAKYAT DI HULU SELANGOR,SILA AMBIL PERHATIAN....

oleh: ali

Salam Hulu Selangor. Sebenarnya den dapek kontek dari kenkawan UMNO dari Seremban dan Rasah. Dari mulut mangkuk-mangkuk ni, pemimpin diaorang dah endorse untuk membuat provokasi macam kek Bagan Pinang. Den sudah pun kontek budakbalun untuk amik langkah berjaga-jaga. Dengan Dugong den tak sompek nak bercakap kredit nset den abis. Kredit nset abis mengumpat pasal Kamalanathan menipu kelayakan akademik dio. Ha Ha Ha. Padan muko den.

Objektif bikin provokasi

Di sini, jiko ikut pengalaman di Bagan Pinang, UMNO akan membuat provokasi di kawasan-kawasan ramai petugas-petugas PAS dari pantai timur macam Kelantan dan Terangganu. Apo objektif UMNO bikin provokasi ni bai? Ado 2 objektif terbesar. Den masih ingat lagi tulisan pasal objektif yang ditulis dekat whiteboard dalam bilik gerakan UMNO di Bagan Pinang. Objektif-objektif itu ialah :

1] Menakutkan para pengundi yang tinggal di luar kawasan dari balik mengundi pada hari mengundi. Ingat, di Hulu Selangor ado 30% pengundi yang tinggal di luar kawasan.

2] Tangkap gambar dan video petugas-petugas PAS yang memulakan pergaduhan dan sebarkan ke internet. Ingat objektif mereka sebarkan ke internet. Sebar pada media massa dah jatuh nombor 2. Tapi tetap sebar jugak.


Langkah-langkah perlu oleh petugas PR

Di entri ini, den perturunkan balik ingatan-ingatan den pado petugas-petugas Pakatan Rakyat semasa kehangatan provokasi pemudo UMNO dan Pekida semasa di Bagan Pinang 6 bulan yang lalu.

Dari sumber dalaman, kejadian pemuda Pas dipukul petang semalam dan malam tadi serta beberapa kekecohan yang berlaku semalam rupanya telah dirancang oleh mereka.

Maka disini petugas-petugas Pakatan perlu mengambil langkah-langkah berikut:

1] Pastikan dalam grup saudara mempunyai kamera. Jika ada videocam lagi bagus.

2] Pastikan mobile phone anda sentiasa berada disisi dan mempunyai kredit.

3] Jangan mulakan apa-apa provokasi dan bertindak sebagai pendamai. Dari pihak mereka, mereka sedaya upaya membuat provokasi kepada petugas pakatan supaya petugas pakatan memulakan pergaduhan dan tumbukan. Itu objektif mereka.

4] Terus mulakan sesi fotografi kepada sesesiapa yang memulakan provokasi atau mereka-mereka yang mahu mencetuskan pergaduhan ditempat anda.

5] Terus kongsikan gambar-gambar tadi kepada bloggers Malaysia yang berdekatan dengan anda. Kita mempunyai ratusan bloggers disetiap upu.

6] Juga kongsikan cerita dan maklumat kejadian tadi kepada bloggers Malaysia tadi. Maklumat anda tadi akan terus disiarkan dilaman web supya dapat dikongsi oleh semua orang dan disebarkan.

7] Jangan melakukan tindakan dan perbuatan berseorangan. Lakukan dalam grup.

Kepada bloggers Malaysia,jangan segan memakai tag anda. Ia amat penting supaya anda mudah dikenali oleh para petugas pakatan.

Doakan supaya tiada kejadian buruk berlaku.Kepada Allah kami bergantung harap. [link]

* Den harap sangat jangan ado yang sebarkan sms jihad macam kek Bagan Pinang. Sms tu sebona eh yang bikin panas lagi. Bondo patut dah cool tapi panas balik dengan sms jihad tu. Bingai. Jangan lakukan kebodohan yang samo di Hulu Selangor. Den mintak tolong sangat. Korang tak tahu apo yang den hadapi di Bagan Pinang. Pliss, tolong jangan nakal bai.

Ali Baganutama

Sumber:http://perisik-rakyat.com

N'N:Semoga pertolongan ALLAH S.W.T bersama kita wahai pejuang sekalian ....Amin....

BUKTI BERGAMBAR UMNO KATA SOKONGAN PENGUNDI DI HULU SELANGOR TERHADAP UBN/APCO SEMAKIN MENINGKAT&MENINGKAT............


Kalau dengar kat TV dialah yang ramainya. Tengok ramai ke tu?




Macam ini punya ceramah kata makin meningkat buat letih susun bangku aje



ini hanya budak yang tidak layak mengundi



Syabas..UMNGOK.....Menipu jer keroje korang..............

Sumber:Anak Sungai Derhaka

Thursday, April 22, 2010

UBN/APCO Letak Calon Penipu,Akibatnya Satu Malaysia Kena Tipu.....

Sebelum ni dalam entry yang lalu CiLiK© telah mendedahkan tetang pemalsuan degree Kamalanathan, tentang bagaimana Calon BN untuk PRK Hulu Selangor berbohong kononnya dia mempunyai degree yang diperolehi dari University Edith Cowan Australia, sila rujuk sini Penipuan pertama Kamalanathan kepada rakyat.

Kali ini kita uji pulak kesahihan degree yang diperolehinya adakah University Edith Cowan Australia ada menawarkan kursus 'Course' yang membolehkan dia memperolehi degree tersebut? Baiklah lihat pada resume abang Kamal ni, dia mendakwa dia mempunyai degree Bachelors of Mass Comunications - Public Relations from Edith Cowan University, Australia. lihat resume macha ni,



Sekali lagi nampaknya Ular ni kantol bodoh! Kerana kursus tersebut memang tidak pernah ditawarkan di Edith Cowan University, Australia. Dush dush dush sekali lagi pemalsuan Kamalanathan terbukti! berikut printscreen senarai kursus-kursus yang ditawarkan dari website universiti berkenaan mengikut abjad Sila klik untuk membesarkan image,






Sumber: http://www.ecu.edu.au/future-students/international/our-courses/browse
http://milosuam.blogspot.com/2010/04/kamalanathan-kantol-bodoh.html

Wednesday, April 21, 2010

PENDEDAHAN PENUH KAITAN PEMIMPIN2 UMNO&AIR KENCING SYAITAN A.K.A ARAK

Koleksi Penuh - UMNO dan Arak

Oleh: Pria Malaya

Apa yang bakal anda saksikan dibawah adalah isu yang berkaitan dengan pemimpin 'parti gerombolan' dan arak dari dulu, kini dan selamanya..penulis yakin sudah ramai diantara kita mengetahui gambar dan link2 yg diberikan dibawah..

Jadi, utk mengingatkan kembali, penulis cuba kumpulkan semua isu2 terutama isu bergambar yang berkaitan dgn pemimpin Umno dan arak untuk disatukan dalam satu entry yang khusus..ia juga utk kemudahan semua pihak baik bagi pihak yang mahu membetulkan (menegur), ataupun pihak yang mahu menyalahkan (menafikan)..

Namun, suka utk penulis tegaskan di sini bahawa, segala paparan dibawah tidak semestinya benar (kerana itulah penulis meletakkan tanda soal bagi setiap tajuk dibawah)..oleh itu, sama ada gambar dan link yg diberikan dibawah adalah sejenis minuman membabukkan (arak) atak tidak, sama ada ia benar pemimpin tersebut atau tidak dan lain2 persoalan, kita tuntut supaya tuan punya badan supaya menjawabnya..

Apa yang penting..gambar2 dibawah bukanlah gambar yang direka2, dibuat2 (superimpose) sepertimana yang dilakukan oleh seorang blogger Umno (GAP) dan rakan2nya, dibantu (hebah)pula oleh Utusan Malaysia, tetapi ia adalah gambar yang tulin (asal) yang tidak diubah atau direka sedikitpun...wallahua'lam..

Arak dan Khairy?







Keterangan: Gambar screenshot (twitter) diatas merujuk kpd komen terbaru Khairy semasa mengulas gambar yg dikatakan gambar beliau yang sedang berpesta arak...jawapan yang diberikan menimbulkan kesangsian..beliau tidak menafikan itu gambarnya dan hanya mengatakan dia tidak minum dalam gambar tu..

"Apa yg betul? Adakah saya minum apa2 dlm gambar tersebut?"Sementara Malaysiakini (19 April) dalam usahanya untuk menghubungi Khairy menjelaskan gambar diatas tidak berjaya..

Sumber: http://tweetphoto.com/19029856

2. Arak dan Hisyamuddin?















sumber: saltpepperandalittlekicap.blogspot.com

3. Mirzan (Mahathir) dan Arak?









sumber: http://www.sanmiguel.com.ph/Content.aspx?MID=0&coid=1&navID=7

4. Najib dan arak?





5. Pak Lah dan arak?







6. Umno perasmi kilang arak?









Keterangan: Gambar-Gambar Pada Tahun 1966 Bilamana Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri Malaysia yang Pertama merangkap PRESIDEN UMNO YANG KE-2 Merasmikan Kilang Guinness Malaysia Bhd 1966.

Sumber: http://perisik-rakyat.com/2010/04/tahun-1966-siapa-rasmi-kilang-guinness.html

7. Umno/BN dan arak?







sumber: http://announcements.bursamalaysia.com/EDMS/hsubweb.nsf/1c0706d8c060912d48256c6f0017b41c/48256aaf0027302c48256b8b0036a2a5/$FILE/Carlsbg-Products-CorpInfo-DirectorsProfile%20(725KB).pdf

BUKTI BERGAMBAR UMNO WARISI ARAK DARIPADA PENJAJAH





Ternyata UMNO warisi arak daripada penjajah dulu,kini dan selamanya........

Sumber:http://wasiatpejuang.blogspot.com

Friday, April 16, 2010

Perhatian:PRK Hulu Selangor (73) Peta Lokasi Penamaan Calon esok!

1. Dari arah Tg Malim, sila masuk ikut simpang 4 Dataran Kuala Kubu, selepas Shell sebelah kiri.
Anda akan terpaksa melalui kawasan penyokong BN sebelum sampai ke kawasan penyokong PR.

2. Dari arah Rawang, selepas simpang ke Pekan Rasa disebelah kiri, kira-kira 500m, masuk ke simpang Ampang Pecah di sebelah kanan.


1. Dari simpang Dataran KKB, yang datang dari arah Tg Malim akan melalui kawasan Penyokong BN dahulu sebelum melepasi sebuah Traffic Light, selepas traffic light belok kiri menuju ke atas bukit iaitu Pekan Kuala Kubu Bharu!

2. Dari simpang Rasa, yang datang dari arah Rawang, jumpa Traffic Light, ke kanan dan ke kiri untuk menuju ke atas bukit iaitu Pekan Kuala Kubu Bahru.

Yang ada GPS, lagi sempoiiii!! target ke Balai Polis Kuala Kubu Bahru, IPD Hulu Selangor!

semoga semuanya selamat tiba dan selamat kembali!

sorry la kalau map tak clear.. maklumlah cut & paste aje!

Sumber:sunsnake

Innity