yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Tuesday, December 8, 2009

Melayu dicabul, UMNO gelak-gelak..

"Sebelum ini, isu gadis yang berdemontrasi ditangkap polis lalu dibogelkan dan dipaksa pumping pernah dibawah ke Parlimen tetapi menjadi bahan ketawa MP Parlimen UMNO sahaja. Kemudiannya, apabila wujud rakaman videoklip gadis 'China' dibogelkan dilokap dan dipaksa ketuk ketampi, UMNO menggelupur dan segera menghantar wakil ke China memohon ampun. Apabila didapati gadis tersebut Melayu, UNMO menepuk dada tanda kelegaan. Artikel ini mengkaji sikap psiko UMNO dan pencabulan hak kaum Melayu.

PUTRAJAYA 30 Nov.- Kes rogol yang dilapor di negara ini meningkat sebanyak 31.5 peratus bagi tempoh Januari hingga September tahun ini berbanding tempoh yang sama tahun lepas, dengan lebih 70 peratus membabitkan mangsa berumur 18 tahun ke bawah.

Pengerusi Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia (MCPF), Datuk Maximus J. Ongkili berkata, berdasarkan statistik yang diperolehi pihaknya, sebanyak 2,432 kes rogol dilapor dalam tempoh itu berbanding 1,849 kes tahun lepas."


Masih teringat betapa PAS dan PR menggesa agar hukuman sewajarnya dikenakan ke atas perogol dan pesalah seks tetapi MP UMNO membantah keras dengan mengatakan hukuman mati tidak boleh kenakan kepada perogol kerana bimbang kononnya perogol akan mengapa-apakan atau mencederakan mangsanya.

Apabila PAS mengusulkan shariah Islam ke atas penganut Islam dilaksanakan, UMNO menggelupur lagi dan membantah keras dengan memburuk-burukkan shariah Islam dan mempersendakannya.

Apabila bodyguard Najib dihukum mati kerana mengebom Altantuya Sharibu, rakan-rakan penulis yang 'beriman' dengan UMNO mengatakan bahawa wujud khabar angin kononnya gadis mengandung yang mati dibom ini sebenarnya ejen Amerika, seperti Anwar dan Tok Guru.

Apabila Lim Guan Eng cuba mempertahankan seorang gadis Melayu bawah umur yang kabarnya diperkosa, beliau disumbat dalam penjara. Apabila Anwar membantah UMNO, Anwar dibogelkan, dipukul sampai lebam-lebam dan disumbat dalam penjara.

Jangan beraja dimata bersultan di hati sangat wahai UMNO. Amarah rakyat ada batasnya, amarah Allah pula maha dahsyat...Taubatlah insan.(Sumber)

UMNO patut malu dengan Lim Guan Eng yang menyokong usaha yang diambil bagi memartabatkan para huffaz.

Kerajaan Negeri P. Pinang iktiraf penghafaz al Quran

PULAU PINANG, 6 Dis: Kerajaan Negeri Pulau Pinang akan terus memberi pengiktirafan kepada para penghafaz Al-Quran di negeri ini dengan memberi pengiktirafan yang sewajarnya kepada mereka.

Sejajar dengan itu seminar Huffaz yang telah diadakan di Dewan Sri Pinang baru-baru ini dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) adalah salah satu tindakan kearah pengiktirafan tersebut.

Menurut Exco Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang, Abdul Malik Abul Kassim setakat ini 137 para hafiz dan hafizah telah mendapat pengiktirafan sebagai salah satu cara menghargai sumbangan mereka yang berjaya menghafaz Al Quran di negeri ini.

"Kita juga berhasrat untuk mewujudkan satu keluarga satu huffaz serta usaha kearah ini sedang giat dilaksanakan bagi mencapai aspirasi tersebut."

Dalam pada itu Ketua Menteri, Lim Guan Eng turut menyokong usaha yang diambil bagi memartabatkan para huffaz ini.

"Kerajaan Negeri memberi pengiktirafan kepada mereka ini adalah kerana kita berkeyakinan golongan seperti ini adalah mereka yang mempunyai komitmen tinggi dan memerlukan disiplin serta keperibadian mulia untuk melaksanakannya.

"Kita juga yakin degan adanya golongan hafiz dan hafizah ini maka masalah sosial dikalangan masyarakat seperti krisis moral, kemungkaran dan pelbagai masalah sosial akan dapat dihindari sebagaimana yang menjadi konsep amalan Kerajaan Negeri kearah 'Amar Makruf Nahi Munkar."

Para huffaz kali ini diberi penghargaan dengan pemberian sijil dan sumbangan sebanyak RM500 setiap orang.

Penghargaan ini telah dimulai sejak kepimpinan Kerajaan Negeri diterajui oleh Pakatan Rakyat sejak 2008 lagi.(Sumber)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)