yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Tuesday, October 13, 2009

Hanyut anak bangsaku bersama UMNO...

[puteri+umno.jpg][DSC06493.JPG][DSC06498.JPG][DSC06503.JPG]

Adakah ini arah tuju pemuda dan pemudi didalam UMNO. Dimanakah perginya akhlak Islam seorang pemuda dan pemudi harapan Agama,Bangsa dan Negara. Mungkin benarlah seperti yang diceritakan Dr.Asri didalam blognya dalam entry yang bertajuk 'Hanya Islam Tulen Yang Boleh Selamatkan UMNO'.antara petikan2nya ialah:

'Saya ingin bertanya, apakah kita dengar seorang ibu atau bapa menyebut: ‘anak saya dulu lemah pegangan Islamnya, atau kefahaman Islamnya, tetapi sekarang menjadi muslim yang baik penghayatan dan kefahamannya kerana aktif dalam UMNO?!. Atau anak saya dahulu kurang kefahaman agamanya tetapi selepas aktif UMNO, dia lebih memahami Islam yang sebenar.

Saya rasa agak sukar ungkapan seperti itu ditemui. Jika adapun mungkin kes terpencil bukan fonomena umum. Saya jumpa ramai orang yang ingin kembali menghayati Islam, kebanyakan mereka tidak akan memilih UMNO. Sama ada mereka memilih organisasi atau gerak kerja Islam yang lain, atau pertubuhan politik yang lebih ‘mensepandukkan’ lambang Islamnya.'

Benarlah apa yang dinyatakan oleh Dr.Asri bahawa semua pemuda dan pemudi yang benar-benar mahukan Islam tidak mungkin akan bersama UMNO. Mereka lebih cenderung bersama PAS atau mana-mana gerakan Islam yang lain. Fikirkan sejenak wahai saudara-saudaraku kemana arah tuju remaja-remaja kita bersama UMNO????

SIDANG DUN HARAM AKAN DIADAKAN PADA 28 OKTOBER

http://2.bp.blogspot.com/_PaR-DhgC2k8/ShJ4F88eQuI/AAAAAAAACTc/wRsj1Q3wEvo/s400/perak_hak_rakyat.jpg

Sidang DUN Perak akan diadakan pada 28 Oktober depan, notis telah dikeluarkan dan ada beberapa ADUN PR telah menerimanya. Notis tersebut diserahkan dalam keadaan tergesa-gesa, walaupun ADUN-ADUN tidak menerima dengan tangan, namun notis tersebut ditinggalkan oleh pembawa notis di kediaman ADUN.

Ada yang menerima notis malam tadi tetapi sebarang usul dan soalan lisan dan bertulis hendaklah sampai di meja speaker pada atau sebelum 14hb Oktober. Mana mungkin dalam tempoh yang begitu singkat, para ADUN sempat menyediakan soalan-soalan dan usul kepada speaker.

Tetapi para ADUN PR sudah menyatakan, sebarang notis menghadiri sidanG DUN yang dikeluarkan oleh Ganesan adalah tidak sah, kerana Ganesan tidak sah perlantikannya sebagai Speaker, dan mereka tidak akan menghadiri Sidang DUN 28 Oktober ini. Hanya YB Sivakumar sahaja yang boleh mengeluarkan notis bagi membolehkan sidang DUN tersebut diadakan.

Sumber:http://misabah.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)