yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Friday, October 9, 2009

Siapa blogger ini?Inikah akhlak seorang yang mengakui dirinya pejuang Islam?

Pondok Dungun Terengganu berkata:

1.'mung memang tak da bangsa sebab takut asobiyyah. Jadi mung anok haram...'

2.'Ning sekor lagi, Pemburu Syahid ke Pemburu Katak Mampus ?. Akal mung yang dah hilang, mabuk dalam todi demokrasi haram. Mung dok perasang ke ?. Sebab tu mung boleh jadi mabuk nak memburu syahid dalam demokrasi. Peeerah !. Aku dah tak nak berhujjah dah dengan orang-orang mentol dan mabuk undi macam mung ni.

You waste my precious time, you see O the mabukman and the mabukwoman.

Mung ni ulama tafsir ke ?. Pandai-pandai tuduh orang ning. Kabo je yang mung ni pemburu syahid taklid, macam pemburu katak mati. Cih, busuk kohong taklid bute mung ! Taklid pulak dengan rahib dan pendita undi. Manusia munafik paling ekstriim gulat.

Balik lah ke pangkal jalan..'

3.'azridul yang mabuk todi demokrasi. Standardlah, orang mabuk suka tuduh orang lain mabuk macang mung..

Kesiang mung. Nak mubahalah ke ?. Ade berani ?..'


Inikah perkataan yang sepatutnya keluar dari mulut seorang insan yang mengaku dirinya sebagai pejuang Islam yang menegakkan Al-Quran&As-Sunnah?Caci-maki dan tomahan kamu terhadap kami sedikit pun tidak akan mematahkan semangat juang kami menegakkan Hak-Hak ALLAH di muka bumi Malaysia ini.Kami akan terus berjuang menentang kerosakan yang UMNO lakukan. Kerana kami berpegang kepada Al-Quran&As-Sunnah.

Firman ALLAH S.W.T:

Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolong pun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan.(Surah Huud ayat 113)

Pesanan Junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W :

Kelak, akan ada para penguasa, lalu kalian melakukan amar makruf nahi mungkar. Siapa saja yang melakukan amar makruf maka dia telah bebas (dari pertanggungjawaban di hadapan Allah Swt.). Siapa saja yang melakukan nahi munkar maka dia akan selamat. Akan tetapi, siapa saja yang redha dan mengikutinya (maka dia tidak akan bebas dan tidak akan selamat). (HR Muslim).

kami sesekali tidak mahu termasuk didalam golongan orang yang Redha dan hanya Mengikutinya sahaja apa yang UMNO lakukan. yang pastinya perjuangan kamu wahai PondokDungunTerengganu hanya untuk memusuhi PAS lebih2 lagi Tuan Guru Nik Aziz serta ahli2nya yang seluruh hidup mereka di abadikan untuk menegakkan Hak-Hak ALLAH dimuka bumi Malaysia yang tercinta ini.

Ingatlah wahai PondokDungunTerengganu jangan sesekali kamu menyatakan kami sesat kerana berjuang bersama PAS dan Pakatan Rakyat.Dalil yang kamu berikan tidak satu pun memberi bukti yang konkrit bahawa kami ini sesat,Penyembah Undi Kafir,Muktazilah,Liberal dan apa sahaja gelaran yang kamu berikan tidak sesekali akan melemahkan kami kerana kami akan terus menegakkan Hak-Hak ALLAH melalui Pilihanraya, kerana itulah sahajalah jalan untuk mencapai kemenangan tertegaknya Hak-Hak ALLAH S.W.T di Malaysia.

Nasihat kepada teman2 seperjuangan khursusnya para bloggers PR,ini adalah contoh seorang blogger upahan UMNO yang kerjanya menghina,mencaci,mengherdik dan menghukum kita sesuka hati.Lihat sahaja di blog mereka tiada langsung post-post yang menyatakan kebenaran tentang UMNO dan lihat sahaja perangai Asobiyah mereka mirip perangai Asobiyah UMNO.

Jelas dan Nyata mereka ini bukan berjuang untuk kebenaran tapi berjuang untuk kebatilan.Teruskan perjuangan wahai bloggers2 dan bertawakallah kepada ALLAH S.W.T semoga kita diberi kekuatan untuk menghadapi anasir2 jahat seperti ini.Takbir!!!!

Tajuk Khutbah Jumaat di Bagan Pinang sepatutnya 'Pengamal Rasuah Adalah Pengkhianat Agama,Bangsa Dan Negara'

Sebentar tadi aku dan semua jemaah yang pergi menunaikan Ibadah Solat Jumaat di Masjid Sultan Yusuf Rapat Setia disajikan sebuah Khutbah Jumaat yang bertajuk 'Pengamal Rasuah Adalah Pengkhianat Negara'. Alangkah indahnya jika tajuk khutbah di Bagan Pinang juga bertajuk begitu. Namun tajuk yang lebih sesuai di Bagan Pinang bagi aku ialah 'Pengamal Rasuah Adalah Pengkhianat Agama,Bangsa&Negara'. Siapa pengamal rasuah?Siapa pengkhianat agama?Siapa pengkhianat bangsa? Dan siapa pengkhianat negara?
Jawapannya ada pada anda sendiri tidak lain dan tidak bukan ialah UMNO.

Berikut adalah pendapat dan nasihat Dr.Asri kepada pengundi2 di PRK N31 Bagan Pinang.

Undi Calon Dan Bukan Parti, Pilih Yang Amanah - Dr Asri

TELOK KEMANG, 9 Okt:"Lihat kualiti calon, bukan lihat jenama parti. Pilih calon yang baik pada nilaian agama dan berkemampuan pada nilaian politik.Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku."


Demikian pandangan sisi agama oleh bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainul Abidin kepada Harakahdaily pagi ini bagi memilih ciri-ciri pemimpin yang wajar dipilih oleh para pengundi Bagan Pinang yang akan membuang undi Ahad ini (11 Oktober)


Beliau yang masih tetap dengan pendirian bahawa para pengundi mestilah memilih calon dan bukannya parti yang bertanding sekaligus merujuk istilah siyasah syariyyah yang disebut al-Quwwah dan al-Amanah iaitu yang ada kekuatan atau kemampuan atau ketangkasan melaksanakan tugas serta amanah terhadap tugasan tersebut.

Dua ciri yang disebut dalam al-Quran ini katanya bermaksud: Sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja ialah yang kuat lagi amanah (Surah al-Qasas:26).

Gabungan dua ciri ini kata Asri penting dalam apa tugasan yang dihendak diserahkan kepada seseorang.

"Jika sekadar berkemampuan sahaja, tapi tidak amanah, maka penyelewengan akan berlaku.

"Jika sekadar amanah sahaja tetapi tidak berkemampuan atau tangkas dalam tugasnya, maka tanggungjawab akan terbengkalai," katanya tegas.

Bagi Pengundi Bagan Pinang katanya hendaklah dengan teliti menilai perkara ini dan kesimpulannya ialah memilih yang berkemampuan dan amanah kerana ianya memenuhi tuntutan Islam.

Beliau di samping itu turut menasihati penyokong kedua-dua parti yang bertanding agar sentiasa memikirkan kesan tindakan mereka pada nilaian agama, tanpa dipengaruhi emosi atau semangat yang tidak terkawal.

"Jika kita sesama muslim bergaduh dan berperang antara satu sama lain, apa yang akan terjadi kepada masa depan umat Islam dalam negara ini?"

Bekas pensyarah itu juga tidak mahu menyeru kepada parti kerana parti hanya nama yang dicipta yang perjalanannya ditentukan oleh insan-insan yang mendokongnya justeru menyeru kepada individu-individu yang menyokong atau mendokong kedua-dua parti bahawa tanggungjawab yang lebih utama dalam hidup adalah tanggungjawab terhadap Islam

"Maka mereka dalam apapun tindakan hendaklah memastikan masa depan Islam tidak tercalar dengan apa yang mereka lakukan.

"Mereka hendaklah selalu ingat amaran Nabi s.a.w: "Sesungguhnya darah kamu, harta kamu, maruah kamu adalah haram antara kamu (untuk dicemari), seperti haramnya (mencemari) hari ini (hari korban), bulan ini (bulan haram) dan negeri ini (Mekah)...(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)," katanya merujuk insiden pergaduhan dan provokasi yang berlaku di Bagan Pinang baru-baru ini.

Sumber:Harakahdaily

Bagan Pinang: PRK Paling Kotor Abad Ini, Umno amat tertekan!

[bp_ganas.jpg][bp_ganasblkang.jpg][1][dsc04758.jpg]
Kekejaman UMNO jelas tapi pihak berkuasa hanya mendiamkan diri????


TELOK KEMANG, 9 Okt : Jika SPR masih tidak endah dan Umno masih 'bermaharajalela' memanipulasi dan mengganasi, PAS tidak menolak kemungkinan rakyat akan bangkit menyatakan bantahan besar-besaran sekali lagi seperti ditunjukkan dalam Himpunan Bersih 100,000 dua tahun lalu.

Ini bagi memberi pengajaran perit kepada kerajaan Barisan Nasional agar menghormati hak rakyat dan tidak menzalimi mereka seperti insiden belasah dan pukul di Bagan Pinang sekaligus menghukum parti itu dalam pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Demikian kata AJK PAS Pusat yang juga Ahli Parlimen Tumpat, Dato' Kamarudin Jaffar ketika ditemui Harakahdaily di Markas Operasi Utama PAS bagi pilihan raya kecil Bagan Pinang dekat sini semalam.

Kata Kamaruddin pelbagai pelanggaran akta pilihan raya dan tindakan ganas samseng Umno ke atas petugas dan penyokong Pakatan Rakyat hanya menjadikan pilihan raya kecil kali ini antara terkotor dalam sejarah selepas pilihan raya 2008.

Sambil menyatakan rasa terkejut dengan insiden pukul petugas PAS oleh penyokong Umno yang cukup kerap berlaku sejak 7 Oktober, Kamarudin menyatakan hal ini berkaku walaupun dengan kehadiran polis yang ramai.

"Tindakan ini menunjukkan Umno sangat tertekan dan berusaha dengan apa cara sekalipun termasuk mengganas demi untuk memastikan calon terpalit rasuah mereka menang

"Asakan-asakan ini menunjukkan mereka sudah mendapat 'feedback' bahawa rakyat sudah menolak mereka dan imej Umno makin jatuh," katanya.

Dalam pada itu, beliau kesal dengan pihak berkuasa yang gagal menangani masalah provokasi dan pergaduhan yang berlaku, menampakkan kelemahan pihak polis sekaligus memburuk imej institusi itu yang dilihat dipergunakan oleh Umno.

Jika sebelum ini pihak Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan sering memberi jaminan bahawa keselamatan petugas, orang awam dan petugas lain diberi keutamaan semasa kempen pilihan raya kecil mahupun umum, tetapi kali ini suara KPN tidak kedengaran, katanya.

"Kali ini polis gagal dan Umno perlihatkan kegelisahan dan ketakutan mereka itu berdepan dengan Pakatan Rakyat dan melakukan tindakan yang sangat tidak demokratik.

"Peristiwa ini sebagai satu pengajaran kepada seluruh rakyat Malaysia bahawa usaha Pakatan Rakyat mewujudkan suasana demokrasi masih dihalang Umno.

"Dan parti yang menyalahguna kuasa ini mesti ditolak oleh rakyat khususnya di Bagan Pinang,"katanya.

Sumber:Harakahdaily

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)