yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Thursday, July 30, 2009

Mengapa Ummat Islam Yang Layak Memimpin Dunia.

Umat Muslimin muncul memimpin dunia.Mereka memecat umat-umat palsu dari kepimpinan umat manusia dengan penuh kesungguhan,bijaksana dan adil.Mereka mempunyai sifat-sifat yang cukup yang melayakkan mereka memimpin umat-umat manusia dan menjamin kebahagiaan dan kejayaan umat yang berada di bawah naungan dan pimpinan mereka.

Pertama:Umat Islam mempunyai Kitab suci dan syar'iat yang diturunkan ALLAH.Mereka tidak membuat undang-undang sendiri,kerana membuat undang-undang sendiri itu merupakan punca kejahilan,kesalahan dan kezaliman.Tindak tanduk mereka,politik mereka dan cara pergaulan mereka dengan manusia tidak sebarangan dan lintang-pukang.

"ALLAH mengurniakan Nur kepada mereka dengan Nur inilah mereka berjalan dikalangan umat manusia.Dan ALLAH telah mengurniakan syari'at kepada mereka dan dengan syari'at inilah mereka menghukum manusia.

Firman ALLAH S.W.T:

[122]
Dan adakah orang yang mati (hatinya dengan kufur), kemudian Kami hidupkan dia semula (dengan hidayah petunjuk), dan Kami jadikan baginya cahaya (iman) yang menerangi (sehingga dapatlah ia membezakan antara yang benar dengan yang salah, dan dapatlah) ia berjalan dengan suluhan cahaya itu dalam masyarakat manusia, (adakah orang yang demikian keadaannya) sama seperti yang tinggal tetap di dalam gelap-gelita (kufur), yang tidak dapat keluar sama sekali daripadanya? Demikianlah (sebagaimana iman itu diperlihatkan keelokannya kepada orang-orang yang beriman), diperlihatkan pula pada pandangan orang-orang yang kafir itu akan keelokan apa yang mereka telah lakukan (dari perbuatan kufur dan segala jenis maksiat).
(Al An-'am)

[8]
Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.(Al-Maidah)


Bersambung di post yang akan datang......

ISA dimana fatwa Ulama' UMNO??

Majlis Fatwa Kebangsaan Kena Keluarkan Fatwa ISA

Majlis Fatwa Kebangsaan perlu mengeluarkan fatwa mengenai ISA. Ini kerana isu ini telah berulang kali diminta oleh Umat Islam agar dilihat di sudut agama. Namun fatwa itu hendaklah adil, bebas dari keterikatan dengan mana-mana pihak, dibahaskan secara saksama dengan kehadiran pakar perundangan, pihak berkuasa dan mangsa. Juga ahli-ahli politik yang bersetuju dan yang membantah perlu dijemput memberikan pandangan.

Penilaian adil perlu untuk panduan kerajaan. Malanglah jika isu-isu pinggiran dibincangkan sedangkan isu-isu besar yang membabitkan kepentingan umat ditinggalkan. Majlis Fatwa Kebangsaan menggunakan wang awam, maka pastikan faedahnya balik kepada awam secara jelas. Mesyuarat yang biasanya berlangsung di hotel-hotel yang hebat itu perlu mengeluarkan pandangan-pandangan yang hebat untuk kemaslahatan umum.

Hari ini rakyat berbagai pendapat tentang ISA, berikan pandangan para mufti pula. Masakan mungkin mereka tidak peka, sedangkan semua rakyat berbicara. Saya secara peribadi semasa menjadi mufti telah mengeluarkan pandangan dalam Bulan Ramadhan lepas di Perlis, Kelantan, Kuala Lumpur dan berbagai tempat. Media tempatan telah berulang kali menyiarkannya. Kali ini kita menuntut pandangan rasmi agensi agama kerajaan pusat pula.

- Dr. Mohd Asri Zainul Abidin, Lampeter, UK.


Jawapannya: Fatwa-fatwa yang dikeluarkan hanya untuk kepentingan UMNO sahaja

Ustazah yang mengeluarkan kenyataan berkaitan Ibu tunggal dibenarkan melacurkan diri untuk mencari nafkah, hari ini melalak lagi dengan kenyataan dibawah;


Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mashitah Ibrahim, berkata Islam tidak menggalakkan mana-mana umatnya untuk menyertai dan menganjurkan majlis yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada masyarakat.


Dan ini Tok Peti umno punya kenyataan pulak, yang mana kenyataan yang betul dengan kehendak agama aku sokong, tapi kalau mempermainkan agama demi kepentingan parti yang bakal "JAHANAM", memang patut di sanggah pun, kenyataan dia kat bawah ni;


Sementara itu, Mufti Perak, Harussani Zakaria, berkata jika perhimpunan yang boleh mendatangkan huru hara, maka adalah haram mana-mana pihak untuk menyertainya apatah lagi perhimpunan itu tidak mendapat kebenaran pihak berkuasa.

Bila di minta fatwa hukum tentang Undang-Undang ISA, depa semua pakat senyap takut nak keluarkan hukum. Syaitan yang bisu pun mungkin tak sebisu depa kot...

Tak tau nak kata apa dah dengan kenyataan 2 ekor pengampu parti "JAHANAM" tu, entah berapa balut ganja depa dah sedut, sampai keluar kenyataan pun melalut. Kita tunggu pulak esok, ada tak fatwa untuk Tugu Negara dan Tuan yang depa dok ampu la ni.... mangkak punya ahli agama.

Perhimpunan Aman tidak akan menjadi huru-hara kalau tidak ada gangguan daripada SB, Polis dan Puak-Puak umno. Kalau semua anasir yang disebutkan itu buat kacau. Bukan setakat HARAM saja... tapi memang HARAMJADAH jadinya....

Isa: Jadi tolong HARAMkan dulu anasir-anasir yang di sebutkan supaya ianya tidak menimbulkan soal HARAM dalam perhimpunan, lu fikir la sendiri....
Sumber:http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/

UBN yang Hipokrit......

Tunggulah laknat ALLAH S.W.T

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Akan lahir selepas aku beberapa pemimpin yang mementingkan diri sendiri dan yang melakukan perkara-perkara yang tidak disukai oleh kamu. Para Sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah apakah yang engkau hendak perintah dikalangan kami ini sekiranya terdapat perkara seperti itu? “Baginda s.a.w. menjawab, “ hendaklah kamu menunaikan tanggungjawab kamu dan memohon kepada Allah segala hak-hak yang kamu perlukan.”
Riwayat Al-Bukhari dan Muslim


ISA tidak kejam:KPN Musa Hassan......



Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:” Janganlah salah seorang daripada kamu berpeluk tubuh dalam keadaan seseorang itu dibelasah secara zalim, kerana laknat akan turun ke atas orang yang menyaksikan ketika mereka tidak mempertahankannya.”
Riwayat at-Tabrani

Tidak hairanlah sekarang mengapa negara kita diancam pelbagai musibah.Mungkin selepas ini tiba giliran orang Melayu pula yang akan menerima pembalasan dan azab seperti kaum-kaum Nabi yang terdahulu yang dilaknat ALLAH S.W.T.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)